FutureProef van start bij Royal A-Ware Heerenveen


Industrie – De komende twee weken (6 t/m 17 november) stelt de levensmiddelenindustrie voor de derde maal haar deuren open voor vmbo- en havo-scholieren uit de regio, om kennis te maken met arbeidskansen in de sector. Dit jaar doen voor het eerst zes regio’s mee met meer dan 70 deelnemende locaties van 55 bedrijven, een recordaantal. De start was gisteren bij kaas- en zuivelproducent Royal A-ware in Heerenveen. FutureProef is opgezet om jongeren te interesseren voor een technische of technologische vervolgopleiding en een carrière in de levensmiddelenindustrie. De sector heeft tot 2022 jaarlijks behoefte aan ongeveer 1.200 medewerkers op mbo-niveau en circa 400 medewerkers op hbo-niveau. Met de organisatie van FutureProef willen levensmiddelenbedrijven jongeren laten zien dat zij interessante banen bieden, met name voor jongeren die geïnteresseerd zijn in techniek. FutureProef biedt een unieke kans om bij de fabrieken binnen te kijken, iets wat normaal gesproken beperkt mogelijk is vanwege de borging van hygiëne en voedselveiligheid. Bron: FNLI

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Aantal Nederlandse foodbedrijven blijft groeien

Foodindustrie – Het aantal levensmiddelenbedrijven blijft groeien. Dit jaar komt het aantal foodbedrijven uit op 6.525 bedrijven, dat is een groei van 5,5 procent ten opzichte van vorig jaar. De toename is vooral toe te schrijven aan een sterke stijging van het aantal (zeer) kleine bedrijven. Hieronder vallen de ondernemingen met minder dan 10 werknemers in dienst. Dit blijkt uit de FNLI Monitor Levensmiddelenindustrie...

Lees bericht

FNLI zoekt de ‘frontrunners’ van de foodsector

Verkiezing - Werkt u aan een vernieuwend initiatief of project met een grote maatschappelijke en economische impact? Maakt u, samen met uw collega’s, het verschil bij deze bijzondere ontwikkelingen? Dan is het FNLI op zoek naar u! Op 10 oktober reikt de FNLI voor het eerst de FNLI Award uit. Het gaat om een prijs voor personen of teams die...

Lees bericht

Scherpere regels kinderreclame van kracht

Regelgeving – Vanaf vandaag, 1 februari, is de aangescherpte Reclamecode voor Voedingsmiddelen van kracht gegaan. De aanscherping houdt in dat producenten geen kinderidolen meer gebruiken op hun voedselverpakkingen en Point of sale materiaal als hun producten niet voldoen aan bepaalde voedingskundige criteria. De zogenaamde ‘Licensed media characters’, zeg maar de populaire stripfiguren, gericht op kinderen tot 7 jaar mogen überhaupt niet meer worden...

Lees bericht

‘Overheid heeft regierol voor goed Klimaatakkoord’

Voedseldebat – Weg met wetten die circulaire voedselproductie belemmeren, die oproep klonk er bij Voedselpoort, het voedseldebat tussen politiek, bedrijfsleven en maatschappij, dat eerder deze week werd georganiseerd het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL), LTO Nederland en de Federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie (FNLI). Tijdens het debat, waaraan Tweede Kamerleden, ondernemers en belangenorganisaties debatteerden over de toekomst van ons voedsel trok dit jaar...

Lees bericht


‘Nederlanders zijn ongemerkt gezonder gaan eten’

Foodindustrie – De foodsector is er wederom in geslaagd de samenstelling van de producten zodanig te veranderen dat Nederlanders – ongemerkt – gezonder zijn gaan eten. Elk jaar worden er in het kader van het Akkoord Verbetering Productsamenstelling afspraken gemaakt over het verlagen van suiker, zout en verzadigd vet en sinds 2013 worden die elk jaar naar beneden bijgesteld. Een van de producten waar...

Lees bericht

Voedingssector gaat productieketen verduurzamen

Duurzaamheid - De Nederlandse voedingsmiddelensector gaat zich gezamenlijk inzetten voor een internationaal verantwoorde productieketen. Een brede coalitie heeft daarvoor vandaag het Convenant Voedingsmiddelen op het gebied van Internationaal Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (IMVO) ondertekend. Doel van het convenant is om door samenwerking in de hele keten risico’s op bijvoorbeeld mensenrechtenschendingen en milieuschade te beperken en zo te werken aan een...

Lees bericht



© 2020 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid