Garden Gourmet en Health Food Wall samen in zorgmaaltijden


Garden Gourmet van Nestlé en Health Food Wall gaan samen veganistische maaltijden voor de zorg maken en aanbieden

Samenwerken – Het plantaardige merk Garden Gourmet van Nestlé en Health Food Wall gaan samen een veganistisch menu van maaltijden en snacks voor de zorg ontwikkelen. De recepten zijn speciaal gemaakt om de zorg te ondersteunen in de behoefte aan smakelijke en volwaardige veganistische maaltijden.

De twee bedrijven spelen op die manier ook in op de getekende intentieverklaring ‘Voorhoedeziekenhuizen in Voeding’ door elf Nederlandse ziekenhuizen. In de verklaring geven deze ziekenhuizen aan dat zij in 2022 een volledig gezond en duurzaam voedingsaanbod hebben voor patiënten, bezoekers en medewerkers. De veganistische maaltijden en snacks van Garden Gourmet en Health Food Wall voor patiënten helpen de ziekenhuizen om dit doel te bereiken.

Vendingmachines

Health Food Wall biedt verse vegetarische en veganistische producten aan middels innovatieve vendingmachines, te vinden in ziekenhuizen zoals het Amsterdam AMC locatie UMC en het Noordwest Ziekenhuis in Alkmaar. Anouk Snelders, founder: “Met Health Food Wall bieden we gasten en werknemers 24/7 een gezond, vegetarisch en veganistisch aanbod. We zien kansen om ook patiënten in de zorg deze optie te bieden door middel van kant-en-klare veganistische maaltijden en snacks”.

Inspireren

Garden Gourmet wil mensen inspireren om meer te variëren met gerechten zonder vlees. Levensmiddelenbedrijf Nestlé heeft als missie om de kwaliteit van leven te verbeteren en bij te dragen aan een gezondere toekomst. Vanuit die gedachte zijn de veganistische snacks en maaltijden ontwikkeld met de vleesvervangers van Garden Gourmet. De producten worden gekookt door productiekeuken Kragtwijk Finest Foods, tevens verantwoordelijk voor de productie van de verse items van Health Food Wall.

Naast het aanbieden van de veganistische producten, hebben Health Food Wall en Nestlé de intentie uitgesproken zich inspannen om veganisme laagdrempelig te maken in de zorgsector.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Thema-attractie World Food Experience opent in 2023

Experience – Eind 2023 gaat de World Food Center Experience open. Bezoekers van dit eerste thema-attractiecentrum kunnen vanaf dat moment met al hun zintuigen voedsel gaan beleven. In de Experience ontdekken bezoekers de complete wereld achter hun eten op een leuke en leerzame manier.

Lees bericht



Nestlé en Rode Kruis zorgen voor goede start schooljaar

Actie - Geef elk kind een goede start van het schooljaar, zo luidt de boodschap van het Rode Kruis en Nestlé dit jaar. Tijdens de actie ‘Back to School’, die loopt van 30 augustus tot en met 19 september, doneert Nestlé bij elke aankoop van een Nestlé product bij Albert Heijn 10 cent aan het Rode Kruis.

Lees bericht







© 2021 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid