Garden Gourmet introduceert Crunchy Veggies

Introductie - Garden Gourmet komt met een nieuwe innovatie: Crunchy Veggies. Een mix van voorgesneden, gemarineerde groenten en peulvruchten, waarmee gemakkelijk een groenterijke maaltijd is te maken.
De voorgesneden mix is sous-vide bereid, waardoor de groenten en peulvruchten een crunchy bite behouden. De Crunchy Veggies zijn ontwikkeld via het R+D Accelerator-programma van Nestlé, dat onderdeel uitmaakt van Nestlé Research & Development. Dit programma heeft als doel om innovaties op het gebied van voedingsmiddelen en dranken tot uitvoering te brengen vanuit het uitgangspunt test & learn, aldus het levensmiddelenconcern. Een groep van interne innovators met een passie voor voedsel werkt samen aan disruptieve producten, test deze met consumenten en
Oliver Nussli, Research & Development Accelerator Lead bij Nestlé R&D in Singen, Duitsland: “Onze focus is het leveren van plantaardige innovaties, waaronder producten die groenten als basis hebben, om meer mensen een plantaardig dieet te laten omarmen. Door een test & learn-aanpak en onze plantaardige R&D-expertise zijn we in staat om snel een breed scala aan alternatieven voor vlees, vis en zuivel op de markt te brengen. Zo lanceerden we binnen een half jaar 'Wunda' plantaardige melk op basis van erwteneiwit en binnen 9 maanden VUNA, een alternatief voor tonijn.”
Caloriearm
De Crunchy Veggies zijn verkrijgbaar in Mediterraanse of Indiase marinades en vormen een basis voor gezonde recepten en zijn een caloriearme bron van vezels en eiwitten. Elke verpakking bevat 225 gram groenten en 100 gram peulvruchten - zonder conserveringsmiddelen.
Bron: Nestlé/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Nieuwe WUR-methode haalt Rubisco-eiwit uit tomatenblad
Plantaardig - Wageningse onderzoekers zijn er als eerste ter wereld in geslaagd het hoogwaardige Rubisco-eiwit te winnen uit tomatenblad, een belangrijke reststroom in de glastuinbouw. Bij toepassing op grote schaal komen meer plantaardige eiwitten beschikbaar om de groeiende wereldbevolking duurzaam te voeden.
Lees berichtNestlé komt met babyvoeding merk Gerber Plant-tastic
Introductie – Levensmiddelenfabrikant Nestlé ziet niet alleen volwassenen meer plantaardig eten, maar ziet ook dat ouders die eetgewoonten vaker delen met de kinderen. Vandaar dat het bedrijf Gerber Plant-tastic introduceert, een nieuwe, biologische en 100% plantaardige productlijn voor baby’s vanaf 8 maanden.
Lees berichtME-AT lanceert plantaardige vleesvervangers uit eigen land
Introductie - ME-AT the Alternative, dochteronderneming van Vion, introduceert als eerste bedrijf in de branche plantaardige vleesvervangers op basis van proteïnen uit Nederlandse veldbonen in de retail.
Lees berichtYB wordt een coöperatie en zoekt mede-eigenaren
Investering - YB zet in op internationale expansie in zowel master franchise als met haar producten voor retail en foodservice. Tevens wordt het merk geheel plantaardig en zal het zich daarop sterk gaan profileren. Om deze groei te faciliteren wordt het bedrijf een coöperatie en zoekt het ambassadeurs om mede-eigenaar te worden van YB en haar missie.
Lees berichtVoetballer Müller aandeelhouder in startup Greenforce
Plantaardig – Thomas Müller, één van Duitslands meest succesvolle nationale voetballers, wordt aandeelhouder in startup Greenforce. Het bedrijf heeft zich gespecialiseerd in plantaardige vlees-, vis-, ei- en zuivelvervangers in poedervorm.
Lees berichtYB bespaart 20% CO2 en lanceert tweede Impact Report
Formulenieuws – YB lanceert vrijdag zijn tweede Impact Report op zijn website waarin resultaten, doelen en obstakels aangehaald en toegelicht worden. Grootste resultaat een CO2e-uitstoot reducering van 20% in 2021.
Lees bericht