Gastvrij Rotterdam zet horecapersoneel in campagne centraal
_1080_397_90.jpg)
Campagne - De horecavakbeurs Gastvrij Rotterdam, die van 18 tot en met 20 september in Rotterdam Ahoy wordt gehouden, krijgt ter gelegenheid van de tiende editie een nieuw campagnebeeld. Centraal daarin staat de horecaprofessional.
Robert Melaard, managing director van Gastvrij Rotterdam: “In de nieuwe campagne vertegenwoordigen de 5 persona’s ieder een primaire bezoekersdoelgroep van Gastvrij Rotterdam. Van horecaondernemer tot manager, van (chef-)kok tot bartender en natuurlijk de maître of sommelier. Met het nieuwe beeld willen we de belangrijkste groepen professionals, die we jaarlijks op de beursvloer ontvangen, in de spotlights zetten. Gastvrij Rotterdam wil door de inzet van verschillende horecaprofessionals ook laten zien hoe gevarieerd de sector is als het gaat om werkzaamheden.
Grootste editie
Gastvrij Rotterdam verwacht dat de jubileumeditie de grootste editie wordt tot nu toe. Naast de zes themapaviljoens die inspelen op bijvoorbeeld plant-based producten of de actuele duurzaamheidstrends, biedt het programma veel bekende wedstrijden, zoals de Nederlandse finale van de belangrijkste kookwedstrijd ter wereld, de Bocuse D’Or. Nieuw dit jaar is de finale van de Green Chef’s Hat van het Gastronomisch Gilde, de eerste grote professionele plantaardige kookwedstrijd in Nederland.
Bron: Gastvrij Rotterdam/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Koffiebranderij Mocca d’Or wordt partner van Gastronomisch Gilde
Samenwerking – Koffiebranderij Mocca d’Or in Zwolle en het Gastronomisch Gilde zijn een partnership aangegaan. De samenwerking moet bijdragen aan het bieden van kennis, keuze en inspiratie voor de Nederlandse gastronomie. Beide partijen willen de lat hoog leggen in hun ambities de beste op hun gebied te willen zijn.
Lees berichtEuro-Toques gaat meerjarig samenwerken met BBB Maastricht
Vakbeurzen – Euro-Toques Nederland en horecavakbeurs BBB Maastricht gaan samen met partners PALUX en Culinaire Saisonnier meerjarig de vakwedstrijden oppakken in het Euro-Toques paviljoen. Het nieuwe paviljoen is te vinden op Folie Culinaire, het exclusieve gedeelte van BBB Maastricht dat zich focust op het midden tot hoog segment.
Lees berichtNederland plaatst zich voor finale Global Chefs Challenge
Wedstrijd - Nederland heeft zich in Rimini geplaatst voor de finale van de Globals Chefs Challenge in Singapore in 2024. Deze wedstrijden worden georganiseerd door World Association of Chefs Societies (WACS) waar in Nederland het Gastronomisch Gilde bij aangesloten is. Tom Lamers en Tim Hoppe vertegenwoordigden Nederland tijdens de voorronde in Rimini.
Lees bericht‘Nieuwe horecavakbeurs Hardenberg enthousiast ontvangen’
Vakbeurzen – De plannen om volgend jaar een nieuwe horecabeurs te starten in Hardenberg zijn positief ontvangen. Beursorganisator Easyfairs en initiatiefnemer van de beurs had al vooronderzoek gedaan naar de nieuwe beurs die eind januari 2024 moet plaatsvinden, maar meldt nu dat er al tientallen inschrijvingen zijn.
Lees berichtMeer innovaties en meer inspiratie op INTERNORGA
Vakbeurzen – De INTERNORGA 2023, die van 10 tot en met 14 maart in Hamburg wordt gehouden wil bezoekers uit de foodservicesector meer innovatie en meer inspiratie bieden. Naast een breed aanbod foodleveranciers en foodconcepten zal de toonaangevende vakbeurs voor de gehele foodservice- en horecamarkt een compact overzicht geven van de laatste trends op het gebied van eten en drinken.
Lees berichtNederlands Culinair Team scoort twee medailles tijdens Worldcup
Wedstrijd - Het Culinary Team the Netherlands heeft in Luxemburg twee medailles in de wacht gesleept tijdens de Culinary Worldcup 2022. Op het onderdeel “Chefs Table” werd brons gewonnen en woensdag won het team tijdens het onderdeel Hot Kitchen een zilveren medaille.
Lees bericht