Geniet & Geef-actie levert ruim halve ton op voor KiKa


Vlnr: Cees-Jan Adema, secretaris Geniet & Geef; Gaius Voûte, voorzitter Stichting Geniet & Geef; Frits Hirschstein, directeur KiKa, Jan-Willem Den Hartog, brouwmeester Brouwerij de Molen; Christiaan Peijnenburg, salesmanager Brouwerij de Molen en Nathalie Olde Wolbers, marketingmanager Bier&cO;

Actie - De jaarlijkse actie Geniet & Geef, de beste brouwers voor het goede doel, heeft meer dan een halve ton opgeleverd. De gerealiseerde €50.171 komt volledig ten goede komt aan Stichting KiKa (Kinderen Kankervrij) en is bestemd voor vernieuwend onderzoek en verschillende activiteiten op het gebied van kinderkanker.

Voor de actie brouwde brouwmeester Jan-Willem den Hartog speciaal “De Molen Geniet & Geef”. Het Geniet & Geef bier was afgelopen maanden verkrijgbaar op fles bij meer dan 50 horecazaken en bij Mitra Drankenspeciaalzaken en Albert Heijn.

78 procent

Vanwege de onzekere situatie rondom Covid-19 is dit jaar besloten het bier niet op fust af te vullen. Daarom werd, in tegenstelling tot eerdere edities, geen tweemaal 78 hectoliter gebrouwen, maar eenmaal. Dit volume verwijst naar het genezingspercentage van kinderen met kanker, dat begin 2021 op 78% lag.

Frits Hirschstein, oprichter van KiKa, nam de cheque in ontvangst in Bodegraven. Hij was zeer dankbaar voor het opgehaalde bedrag: “Dit mooie bedrag, opgehaald in een jaar dat vooral de horeca het moeilijk had, levert daar een grote bijdrage aan. We zijn Stichting Geniet & Geef, Brouwerij De Molen en alle deelnemers heel dankbaar.”

Vereerd

Brouwerij De Molen voelde zich vereerd om dit jaar, de achtste editie inmiddels, het Geniet & Geef bier te mogen brouwen. Christiaan Peijnenburg, Salesmanager van Brouwerij de Molen: “Onze brouwerij is al sinds de oprichting maatschappelijk betrokken: zo bieden wij plaats aan medewerkers met een afstand tot de arbeidsmarkt. Wij zien KiKa als een zeer nobel doel waar we ons graag voor inzetten. Dat de actie meer dan een halve ton heeft opgebracht vervuld ons allen met dankbaarheid.”

Geniet & Geef

Sinds 2012 presenteert Stichting Geniet & Geef ieder jaar een bijzonder bier. De Geniet & Geef actie heeft sinds de start al meer dan € 685.000 opgebracht. Initiator Gaius Voûte: “Stichting Geniet & Geef zet zich in om genietmomenten om te zetten in donaties voor het goede doel, donaties voor KiKa”.

2015

Volgens de nieuwste cijfers ligt het genezingspercentage op 81%. Dat volume zal dan ook in 2022 worden gebrouwen! Met deze actie en de onderzoeken die KiKa financiert, wordt er naar gestreefd om in 2025 een genezingspercentage van 95% te realiseren.

Bron: Bier &cO/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Nominaties Horecava Innovation Award 2022 bekend

Vakbeurzen – De Horecava als beurs mag dan op het geplande moment niet doorgaan, de Horecava Innovation Award wel. Een jury selecteerde voor de vier categorieën 16 nominaties uit ruim 120 inzendingen. De winnaars worden 10 januari 2022 bekendgemaakt.

Lees bericht


1.100ste AH opent in het centrum van Delft

Formulenieuws - Albert Heijn opende dinsdag de 1100ste winkel. Het gaat om de vesting aan de Bastiaanpoort 7 in het centrum van Delft. De supermarkt heeft het allernieuwste concept met veel aandacht voor vers, gemak en digitale innovatie. De locatie werd geopend door Marit van Egmond, algemeen directeur Albert Heijn.

Lees bericht




AH opent nieuw Home Shop Center en breidt bezorggebied uit

Formulenieuws - Albert Heijn groeit stevig door met e-commerce. De retailer opent een nieuw Home Shop Center in Roosendaal, breidt AH Compact verder uit en vergroot het bezorggebied in België. Hierdoor kunnen honderdduizenden nieuwe huishoudens in Nederland en België de boodschappen vanaf deze week laten thuisbezorgen.

Lees bericht

‘Opnieuw dreun voor de horeca, ondernemers woedend’

Coronamaatregelen - De berichten die in de media verschijnen over de verplichte dagelijkse sluiting van de horeca om 19.00 uur leiden tot veel woede bij horecaondernemers. Dat laat althans de Horeca Alliantie weten. Ook Koninklijke Horeca Nederland KHN) riep vandaag in paginagrote krantenadvertenties het kabinet op de horeca niet het kind van de rekening te laten zijn bij het nemen van...

Lees bericht



© 2021 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid