Geniet & Geef-actie levert ruim halve ton op voor KiKa


Vlnr: Cees-Jan Adema, secretaris Geniet & Geef; Gaius Voûte, voorzitter Stichting Geniet & Geef; Frits Hirschstein, directeur KiKa, Jan-Willem Den Hartog, brouwmeester Brouwerij de Molen; Christiaan Peijnenburg, salesmanager Brouwerij de Molen en Nathalie Olde Wolbers, marketingmanager Bier&cO;

Actie - De jaarlijkse actie Geniet & Geef, de beste brouwers voor het goede doel, heeft meer dan een halve ton opgeleverd. De gerealiseerde €50.171 komt volledig ten goede komt aan Stichting KiKa (Kinderen Kankervrij) en is bestemd voor vernieuwend onderzoek en verschillende activiteiten op het gebied van kinderkanker.

Voor de actie brouwde brouwmeester Jan-Willem den Hartog speciaal “De Molen Geniet & Geef”. Het Geniet & Geef bier was afgelopen maanden verkrijgbaar op fles bij meer dan 50 horecazaken en bij Mitra Drankenspeciaalzaken en Albert Heijn.

78 procent

Vanwege de onzekere situatie rondom Covid-19 is dit jaar besloten het bier niet op fust af te vullen. Daarom werd, in tegenstelling tot eerdere edities, geen tweemaal 78 hectoliter gebrouwen, maar eenmaal. Dit volume verwijst naar het genezingspercentage van kinderen met kanker, dat begin 2021 op 78% lag.

Frits Hirschstein, oprichter van KiKa, nam de cheque in ontvangst in Bodegraven. Hij was zeer dankbaar voor het opgehaalde bedrag: “Dit mooie bedrag, opgehaald in een jaar dat vooral de horeca het moeilijk had, levert daar een grote bijdrage aan. We zijn Stichting Geniet & Geef, Brouwerij De Molen en alle deelnemers heel dankbaar.”

Vereerd

Brouwerij De Molen voelde zich vereerd om dit jaar, de achtste editie inmiddels, het Geniet & Geef bier te mogen brouwen. Christiaan Peijnenburg, Salesmanager van Brouwerij de Molen: “Onze brouwerij is al sinds de oprichting maatschappelijk betrokken: zo bieden wij plaats aan medewerkers met een afstand tot de arbeidsmarkt. Wij zien KiKa als een zeer nobel doel waar we ons graag voor inzetten. Dat de actie meer dan een halve ton heeft opgebracht vervuld ons allen met dankbaarheid.”

Geniet & Geef

Sinds 2012 presenteert Stichting Geniet & Geef ieder jaar een bijzonder bier. De Geniet & Geef actie heeft sinds de start al meer dan € 685.000 opgebracht. Initiator Gaius Voûte: “Stichting Geniet & Geef zet zich in om genietmomenten om te zetten in donaties voor het goede doel, donaties voor KiKa”.

2015

Volgens de nieuwste cijfers ligt het genezingspercentage op 81%. Dat volume zal dan ook in 2022 worden gebrouwen! Met deze actie en de onderzoeken die KiKa financiert, wordt er naar gestreefd om in 2025 een genezingspercentage van 95% te realiseren.

Bron: Bier &cO/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Studenten organiseren Colourfull Lunch voor de horeca

Actie – Studenten van het Horeca & Toerisme College van ROC Midden Nederland hebben met een lunch aandacht gevraagd voor de problemen in de horeca. Met de Colourfull Lunch wilden zij de aandacht vestigen op het werken in de horeca in het algemeen en het tekort aan personeel en de horeca-opleidingen in het bijzonder.

Lees bericht


KHN wil deze week duidelijkheid heropening horeca

Heropening - Nu er steeds meer geluiden komen vanuit gemeenten en maatschappij over de mogelijkheden de horeca te heropenen, roept Koninklijke Horeca Nederland (KHN) het kabinet op om nog deze week de horecasector duidelijkheid te geven over heropening.

Lees bericht

Supermarkten zien omzet ook in 2021 toenemen

Supermarkt – In 2021 hebben de Nederlandse supermarkten €44.6 miljard omzet gedraaid. Dit is weliswaar een lichte daling van -0.2%, echter door de extra 53e week in 2020, had 2021 één week minder. Gecorrigeerd voor deze extra week zou de groei +1.7% zijn geweest.

Lees bericht

Horeca vraagt in spoedoverleg nogmaals om versoepelingen

Actie - Brancheorganisaties in de horeca hebben tijdens een spoedoverleg met minister van Economische Zaken Micky Adriaansens grote zorgen geuit over de situatie die nu ontstaat in de samenleving. Horecaondernemers zijn woedend dat de maatregelen voor onder meer winkels waarschijnlijk worden versoepeld, maar voor horeca niet.

Lees bericht






© 2022 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid