Genomineerden ‘ABN AMRO Retailer of the Year the Netherlands’ 2021-2022


Bakker Bart is een van de genomineerde nieuwkomers bij ABN AMRO Retailer of the Year

Verkiezing - De kanshebbers voor de categorieprijzen van de ‘ABN AMRO Beste Winkelketen van Nederland’ en de ‘ABN AMRO Webshop Award the Netherlands’ editie 2022-2023 zijn bekend. In de afgelopen periode hebben consumenten meer dan 500 retailers beoordeeld, met als resultaat bijna 300.000 stemmen.

De stemmen hebben geleid tot 86 genomineerde retailers en een flink aantal nieuwkomers ten opzichte van afgelopen editie, waaronder: Bakker Bart, Pearle Studio, My Jewellery, ANWB, vanHaren, Douglas, Intersport, Perry, Scapino en Telecombinatie. Op dinsdag 6 september worden de winnaars bekendgemaakt tijdens de categorie uitreiking op het hoofdkantoor van ABN AMRO.

Prijs belangrijk aspect

De consument geeft bij de beoordeling van haar favoriete retailer onder andere een oordeel over de prijs, het assortiment, de service en het koopgemak. Voor zowel winkelketens als webshops blijkt prijs nog steeds het belangrijkste aspect, bij de webshops ligt dit belang nog net iets hoger dan bij de winkelketens. Bij winkelketens wordt prijs gevolgd door assortiment en deskundigheid als belangrijkste aspecten. Voor webshops zijn assortiment en bezorging belangrijke aspecten naast de prijs.

Beste nieuwkomer

Naast de categorieprijzen wordt tijdens de uitreiking ook duidelijk wie er met de 'ABN AMRO Newcomer Retail Award' naar huis gaat. Binnen het 'Retailer of the Year' concept wordt deze vakprijs jaarlijks georganiseerd waarbij een jury beoordeelt welke nieuwkomer in Nederland het beste presteert op aspecten als vernieuwing, schaalbaarheid en originaliteit. Dit zijn retailers die maximaal drie jaar actief zijn op de Nederlandse markt.

Bron: Q&A/@FoodClicks

 

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Tikkie komt met nieuwe functionaliteit ‘Groepie’

Betalen – Betaalapp Tikkie - in 2016 gelanceerd om het betaalverkeer makkelijker te maken - voegt vanaf maandag een nieuwe functionaliteit toe aan de populaire app. Met ‘Groepie’ kunnen meerdere gebruikers groepsuitgaven bijhouden en verrekenen en zijn groepsbetalingen nog eenvoudiger te regelen.

Lees bericht


ABN AMRO: ‘Consumentenbestedingen gaan in 2023 afvlakken’

Analyse - Voedsel is in juni 11,2 procent duurder dan een jaar geleden. Deze ongekende prijsstijging is het gevolg van hogere energie- en grondstofkosten voor ondernemers in de voedingsmiddelenindustrie. ABN AMRO verwacht in een analyse dat de prijstoename nog niet ten einde is, maar dat in 2023 dalende consumentenbestedingen de stijging zullen afvlakken.

Lees bericht

ABN AMRO: ‘Druk op leisure en food gaat toenemen’

Analyse - Hoewel de economie er nog relatief goed voor staat, verwacht ABN AMRO in een analyse dat de druk op de industrie, leisure, retail, food en bouw in de tweede helft van 2022 gaat toenemen. Rentestijgingen en oplopende prijzen voor grondstoffen liggen aan die druk ten grondslag, net als de dure energieprijs.

Lees bericht

ABN AMRO ziet forse groei flitsbezorgers stagneren

Analyse – De flitsbezorgers die sinds begin 2021 de boodschappen razendsnel thuisbezorgen bij de Nederlandse consument, zien hun onstuimige groei nu afvlakken. Mede als gevolg van de lockdowns zagen Gorillas, Getir, Zapp en Flink sinds de tweede helft van vorig jaar hun omzet exploderen, maar nu alle winkels en restaurants weer open zijn, stagneert de groei. Dat signaleert ABN AMRO in een...

Lees bericht


Vital Food Group krijgt nieuwe directie

Benoeming - De directie van Vital Food Group B.V., de moederorganisatie van Bakker Bart en Bakerstreet, krijgt per 16 mei een nieuwe directie. Herbert Schalkwijk, algemeen directeur van de groep, heeft het bedrijf verlaten en wordt opgevolgd door Siad Awwad. Schalkwijk blijft wel als aandeelhouder betrokken bij de groep.

Lees bericht

Transparante Food&i toont opdrachtgevers de eigen winst

Catering - Het cateringconcept Food&i startte bij het begin van de coronauitbraak als een nieuwe manier van serviceverlening. Niet alleen flexibel, maar vooral ook inzetbaar op een gezondere en duurzame manier van cateren. Daarnaast ook nog eens heel transparant in alles, omdat de opdrachtgever precies weet wat de cateraar verdient. De eigenaren van Facilicom geloofden erin en durfden het...

Lees bericht



© 2022 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid