Gerechten ALFREDS bij Alphense Hoogvliet Atlas in de schappen

Initiatieven – Sinds begin december liggen de gerechten van restaurant ALFREDS in het koelschap bij supermarkt Hoogvliet in winkelcentrum Atlas in Alphen aan de Rijn. In totaal liggen er negen verschillende gerechten in het koelschap. Hoogvliet wil met het initiatief de lokale horeca steunen.
De filiaalketen Hoogvliet is op meerdere locaties actief met het inrichten van een dergelijk koelschap voor lokale restaurants. Zo is men onder meer bezig in een vestiging in Zoetermeer en een locatie in Gouda. Het feit dat deze supermarktketen een lokale invulling kan regelen voor een filiaal is op zich bijzonder, omdat andere supermarktorganisaties vaak de complexiteit in de distributieketen aanvoeren waarom dergelijke lokale invulling van schapruimte niet mogelijk is.
Vraag van Hoogvliet
De samenwerking tussen ALFREDS en Hoogvliet ontstond op initiatief van Vera Vermeij, werkzaam op het hoofdkantoor van Hoogvliet. Zij kwam met de vraag om een aantal voor-, hoofd- en nagerechten van het bekende Alphense restaurant op te nemen in het supermarktassortiment. ‘’Een superleuke ervaring natuurlijk, maar ook dankbaar dat we die mogelijkheid kregen”, laat restauranteigenaresse Danny Arts weten.
Ander spel
Leveren aan een supermarkt is een ander spel dan gebruikelijk in een restaurant. Het is volcontinue kijken wat loopt en wat loopt niet, maar ook waar is vraag naar. Inmiddels is de rundercarpaccio een hardloper gebleken uit het bestaande assortiment en is er een vegetarische gerecht bijgekomen. Sommige gerechte zijn ook koolhydraatarm. ‘’Het was natuurlijk even out of the box denken, maar we zijn onwijs blij met het resultaat’’, laat chef Robin Verlaan van ALFREDS weten.
Supersnel
Twee weken heeft het geduurd tot de gerechten daadwerkelijk in de schappen lagen. Supersnel, zeker wanneer je bedenkt dat alle verpakkingen moesten worden ontwikkeld en alle productdeclaraties gemaakt moesten worden. “Maar gelukkig hebben we daarin veel ondersteuning gekregen vanuit Hoogvliet,” laat Amber Raghoober van ALFREDS weten.
Retail helpt horeca
In oktober kreeg het horecabedrijf te horen dat het voor de tweede keer de deuren moest sluiten door het coronavirus. ‘’Om dan de handen ineen te slaan met Hoogvliet is natuurlijk een uitgelegen kans,’’ aldus Danny Arts. Guido Vermaas, supermarktmanager bij Hoogvliet, is het met haar eens. “Ook voor ons is het een super ervaring. Zo kunnen de Alphenaren blijven genieten van de gerechten van ALFREDS.” Het restaurant biedt de gerechten drie keer per week, in duurzame, afbreekbare verpakking aan. De prijzen variëren €1,99 tot €6,99.
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
HMSHost is erkend als Top Employer 2021 in Nederland
Certificatie - HMSHost Nederland is gecertificeerd als Top Employer 2021 door het wereldwijde Top Employers Institute. Deze certificering geeft blijk van een organisatie van goed werkgeverschap met en dito HR-beleid en arbeidsvoorwaarden.
Lees berichtKerstomzet restaurants in het niet bij groei omzet supers
Data-analyse - Eindelijk was het weer druk voor sommige restaurants. Veel restaurants die zich tijdens de feestmaand december hadden gericht op de kerstmenu’s deden goed zaken. In veel gevallen overtrof de vraag zelfs het aantal kerstmenu’s. Die menu’s moesten wel zelf worden afgehaald.
Lees bericht20% van de Nederlandse restaurants vreest voorbestaan
Horeca – Eén op de vijf restaurants in Nederland verwacht nooit meer de deuren te kunnen openen. De horecabedrijven vrezen voor hun voortbestaan als gevolg van de coronamaatregelen. Dat blijkt uit onderzoek van WijnSpijs onder 1200 restaurants.
Lees berichtHTC Advies en Atir voegen INPROVE toe aan holding
Overname - De holding van HTC Advies en Atir neemt INPROVE over. INPROVE is expert op het gebied van het meten en verbeteren van de klantbeleving, onder meer door mystery shopping.
Lees berichtWouter Verkerk wordt brandambassadeur bij Horeko
Samenwerking – Horecaspreker Wouter Verkerk gaat in de rol van brandambassadeur samenwerken met softwareleverancier Horeka. Samen hebben de partijen de ambitie om de horeca verder te professionaliseren.
Lees bericht