Gold&Green introduceert plantaardige eiwitbron Pulled Oats


Introductie –Gold&Green brengt vanaf vandaag Pulled Oats op de Nederlandse foodservicemarkt. Pulled Oats is een plantaardige eiwitingredient uit Finland dat lijkt op vlees en goed inzetbaar is bij vega(n)-maaltijden. Op de Horecava werd het ingrediënt voor het eerst in Nederland getoond, maar nu is door opname van het product bij Bidfood het ook beschikbaar. Pulled Oats wordt gemaakt door de ingrediënten, zoals haver, tuinbonen en erwten te kneden, te rollen en te verhitten. Bij dit proces wordt de haver als het ware uit elkaar getrokken. Gecombineerd met de werking van de tuinbonen en de erwten, krijgt Pulled Oats een unieke bite, die vergelijkbaar is met vlees. Het product is ontstaan in de keuken van de Finse Maija Itkonen en Reetta Kivelä. Dankzij de neutrale smaak en de structuur van Pulled Oats is het een ideaal basisproduct voor de chef, zo bleek ook op de Horecava, want gemakkelijk in gebruik en volledig naar eigen inzicht op smaak te brengen. Pulled Oats is veganistisch en vrij van soja, tarwe, GGO en kunstmatige toevoegingen. Het product bevat 30 gram eiwit per 100 gram. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Paulig wil koploper worden in duurzaamheid

Achtergrond - Paulig, het van origne Finse moederbedrijf achter Tex Mex merk Santa Maria en de plantaardige eiwitbron Pulled Oats van Gold&Green kondigde onlangs aan om koploper te worden als het gaat om duurzaamheid. Zo hebben zij de ambitie om in 2030 70% van de netto-omzet te halen uit producten en diensten die de gezondheid en het welzijn van mensen en...

Lees bericht

Alcoholaanbod steeds vaker vegan

Verduurzamen – Wijn, bier en sterke drank zijn steeds vaker vegan, hoewel dat niet altijd wordt vermeld op het etiket op de fles . Volgens ProVeg is bij het grote publiek ook vaak niet bekend dat alcoholische dranken niet altijd vegan zijn. Dierlijke producten worden vooral ingezet om de drank te filteren.

Lees bericht

HorecaEvenTT biedt genoeg inspiratie

Beurzen – De horecavakbeurs HorecaEvenTT in Assen is niet direct het platform voor innovatie en vernieuwing, maar wie inspiratie zoekt heeft aan de beurs een prima platform. De belangrijkste horecapartijen zijn aanwezig en proberen vooral te overtuigen wat de diverse producten in combinatie doen voor de eindgebruikers. En is het uiteindelijk daar niet allemaal om te doen in het horecavak?

Lees bericht

GRIZZL laat vleeseter en vegetariër samen eten

Cafetaria – GRIZZL, een cafetariabedrijf in Amsterdam met drie locaties, heeft op de nieuwe ‘Meat the Veggies’-menukaart van dit jaar zowel de vleesburgers op de kaart staan als het vegetarische en vegan alternatief. Op die manier kunnen de vleeseters, vegetariërs en veganisten gezamenlijk aan tafel zitten. Volgens Philip Paternotte en Chloé van Wylick, de initiatiefnemers van GRIZZL, is het...

Lees bericht


Horecavakbeurs Horecava laat zien dat foodservice leeft

Beurzen - De 64e editie van de Horecava eindigde donderdag 16 januari met een recordaantal bezoekers. In totaal bezochten 75.000 foodserviceprofessionals de nationale vakbeurs, een groei van ruim 6% ten opzichte van de vorige editie. Volgens de organisatie steeg het aantal bedrijven dat de beurs bezocht met 9%, in lijn met het stijgende aantal horecaondernemers in Nederland. De drukte op de beursvloer de afgelopen...

Lees bericht

Plant-based visproducten van Novish op Horecava

Vegan - Novish ontwikkelt en produceert plant-based visproducten voor de Europese Retail- en Foordservicemarkten. De producten bestaan uit natuurlijke ingrediënten en zijn 100% vegan. Voor de productie wordt geen soja gebruikt. De producten zijn ontwikkeld voor consumenten die vegan, vegetarisch of flexitarisch zijn. Ook de groep consumenten die zorg hebben voor overbevissing of hun inname van dierlijke eiwitten willen verminderen...

Lees bericht



© 2020 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid