Good Catch introduceert visvervangers bij Hanos


Plantaardige 'New England Style' crab cakes

Introductie – Na de introductie van het plantaardige tonijnassortiment afgelpen jaar, breidt het Amerikaanse merk Good Catch het aanbod in Nederland uit met twee  producten, verkrijgbaar bij groothandel HANOS.

Het gaat om de visvervangende diepvriesproducten: plantaardige ‘Classic Style’ visburgers en plantaardige ‘New England Style’ crab cakes. Volgens Chad Sarno, medeoprichter en Chief Culinary Officer bij Gathered Foods, makers van Good Catch, past de uitbreiding in de groeiende vraag naar plantaardige producten. “Na het succes van onze plantaardige tonijnproducten bij de Nederlandse consument, zien we ook steeds meer mensen bewuster worden van zowel de gezondheids- als de milieueffecten van visconsumptie”.

De vraag van de Nederlandse consument naar alternatieven voor vlees, vis en zeevruchten neemt elk jaar toe. Nederland staat volgens Good Catch op het punt om wereldwijd leider te worden op het gebied van plantaardige producten, met overheidsinstanties die deze trend ondersteunen. Volgens sommige experts stijgt het marktvolume voor vis-en vleesvervangers wereldwijd van 34 miljard euro naar 248,3 miljard euro in 2035. De verwachting is dat tegen die tijd 11% tot 22% van het geconsumeerde vlees, vis, eieren en zuivelproducten een plantaardig product.

Bron: Good Catch/@FoodClicks

De Çlassic Style' visburger

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Studenten organiseren Colourfull Lunch voor de horeca

Actie – Studenten van het Horeca & Toerisme College van ROC Midden Nederland hebben met een lunch aandacht gevraagd voor de problemen in de horeca. Met de Colourfull Lunch wilden zij de aandacht vestigen op het werken in de horeca in het algemeen en het tekort aan personeel en de horeca-opleidingen in het bijzonder.

Lees bericht


KHN wil deze week duidelijkheid heropening horeca

Heropening - Nu er steeds meer geluiden komen vanuit gemeenten en maatschappij over de mogelijkheden de horeca te heropenen, roept Koninklijke Horeca Nederland (KHN) het kabinet op om nog deze week de horecasector duidelijkheid te geven over heropening.

Lees bericht

Supermarkten zien omzet ook in 2021 toenemen

Supermarkt – In 2021 hebben de Nederlandse supermarkten €44.6 miljard omzet gedraaid. Dit is weliswaar een lichte daling van -0.2%, echter door de extra 53e week in 2020, had 2021 één week minder. Gecorrigeerd voor deze extra week zou de groei +1.7% zijn geweest.

Lees bericht

Horeca vraagt in spoedoverleg nogmaals om versoepelingen

Actie - Brancheorganisaties in de horeca hebben tijdens een spoedoverleg met minister van Economische Zaken Micky Adriaansens grote zorgen geuit over de situatie die nu ontstaat in de samenleving. Horecaondernemers zijn woedend dat de maatregelen voor onder meer winkels waarschijnlijk worden versoepeld, maar voor horeca niet.

Lees bericht






© 2022 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid