Good Catch introduceert visvervangers bij Hanos
_768_1150_90.jpg)
Introductie – Na de introductie van het plantaardige tonijnassortiment afgelpen jaar, breidt het Amerikaanse merk Good Catch het aanbod in Nederland uit met twee producten, verkrijgbaar bij groothandel HANOS.
Het gaat om de visvervangende diepvriesproducten: plantaardige ‘Classic Style’ visburgers en plantaardige ‘New England Style’ crab cakes. Volgens Chad Sarno, medeoprichter en Chief Culinary Officer bij Gathered Foods, makers van Good Catch, past de uitbreiding in de groeiende vraag naar plantaardige producten. “Na het succes van onze plantaardige tonijnproducten bij de Nederlandse consument, zien we ook steeds meer mensen bewuster worden van zowel de gezondheids- als de milieueffecten van visconsumptie”.
De vraag van de Nederlandse consument naar alternatieven voor vlees, vis en zeevruchten neemt elk jaar toe. Nederland staat volgens Good Catch op het punt om wereldwijd leider te worden op het gebied van plantaardige producten, met overheidsinstanties die deze trend ondersteunen. Volgens sommige experts stijgt het marktvolume voor vis-en vleesvervangers wereldwijd van 34 miljard euro naar 248,3 miljard euro in 2035. De verwachting is dat tegen die tijd 11% tot 22% van het geconsumeerde vlees, vis, eieren en zuivelproducten een plantaardig product.
Bron: Good Catch/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Kop is er af bij HorecaEvenTT in WTC Expo Leeuwarden
Vakbeurzen - De kop is er af bij HorecaEventt in Leeuwarden in WTC Expo. Bijna 500 exposanten presenteren nog tot en met woensdag hun producten en concepten. De horecabeurs in het noorden trekt traditioneel altijd veel ondernemers van de Waddeneilanden.
Lees berichtING gematigd positief over horeca in 2025
Analyse - De vooruitzichten voor de horeca voor 2025 zijn, met een verwachte volumegroei van 3%, gematigd positief. Dankzij een verbeterde koopkracht en ‘gewenning’ aan de hogere prijzen geeft de consument dit jaar volgens de bank weer meer uit in de horeca dan in 2024.
Lees berichtBroekhuyzen Horecagroothandel nu officieel Bidfood Noordwijkerhout
Groothandel – Broekhuyzen Horecagroothandel in Noordwijkerhout is zaterdag 25 januari officieel geïntegreerd in Bidfood Noordwijkerhout. Dat heeft de groothandel laten weten.
Lees berichtJan Zandbergen Group introduceert EKO Wagyu X
Introductie – Wagyu rundvlees behoort tot de meest exclusieve vleessoorten. Het vlees is daardoor meestal alleen verkrijgbaar bij de exclusieve restaurants. Jan Zandbergen Group in Veenendaal introduceert nu EKO Wagyu X rundvlees uit Australië dat ook voor de reguliere horeca betaalbaar is.
Lees berichtHorecava trekt volgens organisatie 67.000 bezoekers
Vakbeurzen – De afgelopen Horecava heeft volgens de organisator meer bezoekers op de been gebracht in de Amsterdamse RAI dan de vorige editie. Dit jaar werd de horecabeurs bezocht door 67.000 mensen, terwijl dit vorig jaar lag op 64.000. Daarmee ligt het bezoekers aantal nog net niet op het niveau van voor corona.
Lees berichtHoreca moet scherper kijken naar logistieke kosten
Analyse - Horecaondernemers kunnen het zich niet langer permitteren logistieke kosten te negeren. De kosten voor logistiek nemen de komende jaren naar verwachting fors toe en horecaondernemers betalen daarvoor ongemerkt een hoge prijs. Dat schrijft het FoodService Instituut Nederland (FSIN) in een gezamenlijke verklaring met Topsector Logistiek.
Lees bericht