GoodLife start programma 'Meer Smaak, Minder Vlees'
Actie – GoodLife Foods wil samen met haar foodservicepartners stappen zetten in duurzamere maaltijden en duurzamer uit eten gaan. Het bedrijf heeft daarvoor het programma 'Meer Smaak, Minder Vlees' ontwikkeld, een nieuw initiatief om de impact van maaltijden en uit eten gaan te verkleinen.
Met het programma wil GoodLife Foods bedrijven ondersteunen bij het verduurzamen van hun menu’s door (een deel van het) vlees te vervangen door smaakvolle, plantaardige ingrediënten. 'Meer Smaak, Minder Vlees' is speciaal ontwikkeld om de milieu-impact van de eigen producten te verkleinen. Maar dan zonder in te leveren op smaak en kwaliteit, laat het bedrijf weten. Het assortiment is met groente-, vleesvrije en 'less meat' producten breed opgezet. “Wij begrijpen dat gasten nog steeds vlees op hun bord willen, maar tegelijkertijd openstaan voor duurzamere alternatieven. Daarom bieden we producten aan die vlees gedeeltelijk vervangen zonder concessies te doen aan smaak en textuur. Dit geeft onze partners de mogelijkheid om vleesarme gerechten op de kaart te zetten die perfect aansluiten bij de vraag naar gezond en voedzaam eten”, aldus Tom Stevens, marketingmanager GoodLife Foods.
CO2-vermindering
GoodLife Foods gaat met alle partijen in de foodservice, van groothandels tot catering en ketens het gesprek aan, om tot verandering te komen en de impact van producten op het milieu te verkleinen. GoodLife Foods heeft de afgelopen tijd als bedrijf tal van stappen gezet op het gebied van CO2-vermindering en vleesvermindering in de producten. Zo levert de '19% less meat frikandel' niet alleen een bijdrage als het gaat om water- en CO2-besparingen, maar voldoet het product ook aan de smaakverwachtingen van de consument, volgens GoodLife Foods.
Bron: GoodLife Foods/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Nieuw platform maakt voortgang eiwittransitie inzichtelijk
Platform - ProVeg Nederland lanceert het nieuwe platform Eiwitstand.nl, dat laat zien welke doelen Nederlandse organisaties hebben gesteld voor de overstap naar een meer plantaardig voedingspatroon en hoe ver zij daarin zijn. Het is voor het eerst dat de eiwittransitie zo uitgebreid en transparant in kaart is gebracht.
Lees berichtFoodservicemarkt blijft groeien, maar tempo neemt af
Analyse - De Nederlandse foodservicemarkt blijft in 2025 groeien, al vlakt het tempo af. Dat blijkt uit de periodemeting van bureau Foodsteps uit Ede. De komende periode moet duidelijk gaan maken hoe positief het jaar gaat afsluiten.
Lees berichtSocial Deal kiest voor Vermaat als nieuwe cateraar
Catering - Social Deal heeft cateringbedrijf Vermaat aangetrokken als nieuwe partner voor de verzorging van de bedrijfslunch. Het hoofdkantoor dat gevestigd is in Den Bosch neemt na enkele jaren afscheid van cateraar Hutten.
Lees berichtFacilitaire dienstverlener ISS lanceert nieuwe campagne
Catering - ISS Facility Services Nederland heeft een nieuwe merkcampagne gelanceerd onder de titel ‘Wat als elke nieuwe werkwereld voelt als…’. Met krachtige beelden, van vuurwerk tot een lange Italiaanse lunchtafel, wil ISS laten zien hoe een inspirerende, gezonde en productieve werkwereld eruit kan zien.
Lees berichtLunch Bunch haalt groeigeld op en wil uitbreiden
Catering - Lunch Bunch, de sociale cateraar die werk en duurzaamheid combineert, heeft €565.000 aan groeikapitaal opgehaald en wil uitbreiden in Rotterdame en naar Den Haag. De investering komt van het Social Impact Fonds Rotterdam (SIF) en het Impact Fonds Duurzame Voedselketen (IFDV), die hiermee voor het eerst samen optrekken.
Lees berichtCompass Group wil de Vermaat Groep overnemen
Overname - Compass Group, wereldwijd marktleider in contractcatering, heeft aangekondigd de Vermaat Groep over te willen nemen. De Nederlandse horecaspecialist zou binnen Compass opereren als zelfstandige premium speler en haar groeistrategie in Europa voortzetten. Dat meldt Vermaat.
Lees bericht