GoodLife start programma 'Meer Smaak, Minder Vlees'
Actie – GoodLife Foods wil samen met haar foodservicepartners stappen zetten in duurzamere maaltijden en duurzamer uit eten gaan. Het bedrijf heeft daarvoor het programma 'Meer Smaak, Minder Vlees' ontwikkeld, een nieuw initiatief om de impact van maaltijden en uit eten gaan te verkleinen.
Met het programma wil GoodLife Foods bedrijven ondersteunen bij het verduurzamen van hun menu’s door (een deel van het) vlees te vervangen door smaakvolle, plantaardige ingrediënten. 'Meer Smaak, Minder Vlees' is speciaal ontwikkeld om de milieu-impact van de eigen producten te verkleinen. Maar dan zonder in te leveren op smaak en kwaliteit, laat het bedrijf weten. Het assortiment is met groente-, vleesvrije en 'less meat' producten breed opgezet. “Wij begrijpen dat gasten nog steeds vlees op hun bord willen, maar tegelijkertijd openstaan voor duurzamere alternatieven. Daarom bieden we producten aan die vlees gedeeltelijk vervangen zonder concessies te doen aan smaak en textuur. Dit geeft onze partners de mogelijkheid om vleesarme gerechten op de kaart te zetten die perfect aansluiten bij de vraag naar gezond en voedzaam eten”, aldus Tom Stevens, marketingmanager GoodLife Foods.
CO2-vermindering
GoodLife Foods gaat met alle partijen in de foodservice, van groothandels tot catering en ketens het gesprek aan, om tot verandering te komen en de impact van producten op het milieu te verkleinen. GoodLife Foods heeft de afgelopen tijd als bedrijf tal van stappen gezet op het gebied van CO2-vermindering en vleesvermindering in de producten. Zo levert de '19% less meat frikandel' niet alleen een bijdrage als het gaat om water- en CO2-besparingen, maar voldoet het product ook aan de smaakverwachtingen van de consument, volgens GoodLife Foods.
Bron: GoodLife Foods/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Het Land van Vitam geeft de eerste oogst
Catering - In het voorjaar ging het Land van Vitam van start en inmiddels is de eerste oogst een feit. Het idee voor het Land van Vitam kwam in stand door Vitam en Schevichoven Groeit! en omvat een samenwerking tussen vier partijen. Het initiatief omvat regeneratieve landbouw, waarbij een bijdrage wordt aan bodemherstel en biodiversiteit, aan de CO2-reductie, koolstofvastlegging...
Lees berichtThe Mayo Sisters introduceren caloriearme chilisaus
Introductie - Na de lancering in maart dit jaar van de Sweet Mustard Culidressing bij schoolcateraar Catermaat, lanceert The Mayo Sisters nu haar tweede smaak. Het gaat om de Sweet Chili Culisauce met weinig suiker, zout en zonder vet.
Lees berichtHealth Food Wall haalt groeikapitaal op om uit te breiden
Foodwall - Het merk Health Food Wall haalt 600.000 euro aan nieuw kapitaal op om de locaties van de Foodwalls verder te laten groeien. Health Food Wall is actief sinds 2018 en maakt vooral de laatste jaren en sterke groei door binnen catering.
Lees berichtDrukke eerste dag Gastvrij Rotterdam laat veel nieuws zien
Vakbeurzen – Gastvrij Rotterdam beleefde een drukke eerste dag in Ahoy. Vakwedstrijden en de ruim 500 exposanten hadden veel horecaondernemers naar de horecabeurs in Rotterdam gebracht. Opvallend was dat er ook veel jongeren rondliepen. Geen studenten, maar medewerkers van horecabedrijven. Voor veel exposanten gelijk een mogelijkheid om te investeren in een toekomstige klantengroep. Maar er is ook veel nieuws. Meest opvallende? De...
Lees berichtAppetijt onderdeel van Meinders Catering
Overname – Vanaf 1 september wordt Appetijt Natuurvoeding & Gezondheid onderdeel van Meinders Catering. Dat laat het cateringbedrijf in Badhoevedorp weten.
Lees berichtVerkoop vleesvervangers cateraars en horeca verdubbeld
Analyse - Plantaardige zuivel en vleesvervangers zijn in de afgelopen twee jaar fors gegroeid binnen foodservice. De totale verkoop van vleesvervangers aan catering en horeca is in twee jaar tijd meer dan verdubbeld, zo laat ProVeg Nederland weten op basis van cijfers van Foodstep. Met name zuivel werd minder verkocht.
Lees bericht