Greenforce komt na vlees ook met vis in poedervorm


Introductie – De voedselpioniers van Greenforce, die Nederland eerder dit jaar kennis liet maken met vlees in poedervorm, introduceren nu ook vis in poedervorm: een Easy Mix voor plantaardige viskoekjes gemaakt van erwteneiwit.

Vegetarische burgers, worstjes en gehaktballen hebben inmiddels volgens Greenforce hun plek wel weten te veroveren in de supermarkt, maar met visvervangers ligt dan nog wat anders. ‘Terwijl je met een geheel plantaardig dieet jaarlijks wel 850 kilo aan CO2-uitstoot kunt besparen,’ aldus de start-up. De visvervanger, die nu wordt geïntroduceerd, zorgt voor bijna 75% minder uitstoot, is goed voor de oceaan en heeft, volgens eigen zeggen, de onmiskenbare smaak van vis.

Viskoekjes in poedervorm

De formule van de viskoekjes is hetzelfde als bij vlees; voeg simpelweg alleen water toe aan het poeder, laat de mix 30 minuten rusten in de koelkast en vorm daarna de viskoekjes. Te gebruiken als Thaise snack of op traditioneel Duitse wijze met gepofte aardappel, crème fraîche en komkommersalade. De Easy Mix voor de visvervanger is lang houdbaar, ongekoeld te bewaren en de hoeveelheid is zelf te bepalen waardoor voedselverspilling voorkomen wordt. Thomas Isermann, oprichter van het Duitse Greenforce: “Met onze Easy Mixen willen we het beste en meest duurzame plantaardige alternatief ter wereld bieden. Na 8 jaar onderzoek hebben we nu het perfecte recept ontwikkeld, maar het stopt wat ons betreft niet bij ons huidige assortiment. Er zijn nog zo veel meer mogelijkheden voor een lekker plantaardig alternatief. Met het recept in poedervorm kunnen we alle kanten op”.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws




Duurzame producten met keurmerk vaker verkocht

Onderzoek – Producten voorzien van een duurzaamheidskeurmerk gaan vaker over de toonbank. Inmiddels gaat van elke zeven euro’s, die in de supermarkt aan voeding wordt besteed, er één euro naar producten met zo’n keurmerk. De verkoop van deze duurzame producten is in 2017 opnieuw met dubbele cijfers gestegen. Gezamenlijk realiseerden de keurmerken een groei van € 830 miljoen (+30%) en een totaal van 3,6...

Lees bericht



© 2021 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid