GreenPro International verandert naam in Plantitude


CEO Dirk Holzapfel van Plantitude over de naamsverandering: "We gaan een belangrijke volgende fase in"

Naamswijziging - GreenPro International, sinds 2016 distributeur van plantaardige voeding en dranken in de Benelux, verandert de naam in Plantitude. De merken Planted, Flax, Heura, La Vie, Verdino en Valsoia maken onderdeel uit van het assortiment van Plantitude.

CEO Dirk Holzapfel van Plantitude over de naamsverandering: “Onze missie om de eiwittransitie te versnellen door plantaardige producten toegankelijker te maken blijft onveranderd. De markt is daarentegen in constante beweging en wij bewegen uiteraard mee”. Het afgelopen jaar heeft Plantitude zijn eigen transformatie doorlopen om de ontwikkelingen in de markt te kunnen omarmen. “Met de naamswijziging gaat Plantitude een belangrijke volgende fase in om onze rol als de verbindende schakel in de eiwittransitie verder te versterken,” aldus Holzapfel..

Plantitude biedt op maat gemaakte oplossingen voor de verschillende afzetkanalen, variërend van merkproducten en huismerken tot ingrediënten of maaltijdcomponenten. Op productniveau heeft het bedrijf een breed portfolio die samengesteld zijn op basis van smaak, voedingswaarden en een clean label.

Bron: Plantitude/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Boermarke lanceert ‘Vairy’ en start in foodservice

Introductie - Na een succesvolle start in supermarkten introduceert Boermarke nu het volledige plantaardige assortiment in de foodservicesector, onder de naam ‘Vairy’. Boermarke verkoopt plantaardige kaas, yoghurt en ijs bij supermarkten in 24 Europese landen. Nu komen daar bedrijven uit de foodservicebranche bij.

Lees bericht

PURA behaalt Bronzen Ecovadis Medaille in duurzaamheid

Erkenning - PURA heeft onlangs de bronzen medaille behaald in de duurzaamheidsprestatiemonitor van Ecovadis. Dit resultaat plaatst het bedrijf  in de top 35% van de tienduizenden bedrijven wereldwijd die door Ecovadis zijn beoordeeld. De erkenning zorgt er voor dat PURA zich positioneert PURA als een van de meest duurzame cateraars van Nederland.

Lees bericht

Eerste gezamenlijke meting eiwittransitie supermarkten

Supermarkten - In Nederland is 39,7% van de eiwitten die we kopen in de supermarkt plantaardig en 60,3% dierlijk. Dit blijkt uit de eerste gezamenlijke Eiweet-meting van de supermarkten Aldi, Dirk, Ekoplaza, Jumbo, Lidl en Plus, in samenwerking met de Green Protein Alliance en ProVeg Nederland.

Lees bericht


Jumbo Supermarkten stopt met de vers vleespromoties

Supermarkten - Jumbo stopt als eerste supermarktketen met vleespromoties in al haar winkels en online in Nederland. Dit besluit draagt bij aan het streven om in 2030 60% van de verkochte eiwitten van plantaardige oorsprong te laten zijn en 40% van dierlijke ingrediënten. Het gaat om de vers vleespromoties , niet die van vleeswaren.

Lees bericht

AH geeft zakelijke klant 10% korting op plantaardig en biologisch

Formulenieuws- Albert Heijn biedt geeft alle zakelijke klanten voortaan standaard 10% korting op alle biologische en AH Terra-producten. Deze laatste is de volledig plantaardige lijn van het eigenmerk. Albert Heijn is de eerste supermarkt in Nederland met een standaardkorting op Bio en AH Terra voor zakelijke klanten.

Lees bericht



© 2025 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid