Grolsch blijft werken aan duurzame ambitie


Duurzaamheid - Grolsch blijft werken aan haar duurzame ambitie om in 2025 CO2 neutraal te zijn. De bierbouwer heeft in die doelstelling de afgelopen periode weer een aantal stappen gezet.

Ondanks de pandemie - die ook voor Grolsch duidelijk voelbaar is – laat de brouwer uit Enschede weten in 2020 wederom mooie resultaten te hebben gehaald  op het gebied van duurzaam en verantwoord ondernemen. Zo werd een contract voor warmtelevering door Twence ondertekend, schakelde de brouwerij over op 100% groene stroom, werd de duurzame TopClip verpakking getest en bespaarde de brouwerij in totaal 172.800 kilo plastic.

Alle duurzame projecten en resultaten, die de brouwer het afgelopen jaar heeft ingezet en doorgevoerd,  zijn te vinden in het online Jaaroverzicht Duurzaam & Verantwoord Ondernemen 2020, dat de brouwer recent op de eigen website bekendmaakte.

Koninklijke Grolsch heeft de ambitie om een volledig CO2-neutrale brouwerij te zijn in 2025: een brouwerij waarbij alle ingezette energie op duurzame wijze wordt opgewekt.

Bron: Grolsch/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Duurzaamste Jumbo vandaag geopend door minister van Defensie

Supermarkt - Jumbo heeft vanochtend het meest duurzaam ontworpen supermarktpand van de Benelux geopend in Goor. De nieuwe Jumbo winkel van ondernemers en broers Tijn en Niek Leussink, is hét visitekaartje van Jumbo op het gebied van duurzaamheid. Diverse duurzaamheidsaspecten zorgen voor een totale BREEAM-ontwerpscore van 90,79%, wat de hoogste classificatie ‘Outstanding’ betekent. De winkel werd geopend door minister van...

Lees bericht

Asahi (Grolsch) introduceert nieuwe hard seltzer Viper

Introductie - Vanaf maart 2021 brengt Koninklijke Grolsch - onderdeel van Asahi - een hard seltzer onder het merk Viper op de markt. Met de introductie van deze licht alcoholische drank wordt ingespeeld op de huidige trend naar licht alcoholische dranken. Bovendien is het de eerste hard seltzer in Nederland die naast blik ook in fles verkrijgbaar is.

Lees bericht

Coca-Cola Nederland stapt over op flessen van gerecycled plastic

Duurzaamheid – Coca-Cola laat weten in Nederland volledig over te stappen op flessen gemaakt van 100% gerecycled plastic. Met deze stap is het niet langer nodig om nieuw plastic te gebruiken bij het maken van nieuwe flessen. Nederland is na Zweden het tweede land wereldwijd waar Coca-Cola stopt met het gebruik van nieuw plastic in alle flessen.

Lees bericht


Heineken wil in 2030 volledig groen brouwen voor Nederland

Bier – Bierbrouwer Heineken wil in 2030 volledig circulair zijn met de brouwerijen, die dan ook volledig klimaatneutraal zijn. Dat laat Hans Böhm, Algemeen Directeur Heineken Nederland vandaag weten. De doelstelling dat het bier voor Nederland 100% groen wordt gebrouwen, maakt onderdeel uit van de wereldwijde ‘Brewing a Better World’ ambitie van de bierbrouwer.

Lees bericht

TivoliVredenburg introduceert circulair systeem voor PET-afval

Duurzaamheid - TivoliVredenburg heeft samen met Vrumona en Bierbrouwerij AB InBev de handen ineen geslagen om een circulair logistiek systeem voor gebruikte PET- flesjes bij het theatergebouw te realiseren. De bedrijven gaan gebruik maken van elkaars logistieke proces door de lege plastic flesje van elkaar mee te nemen.

Lees bericht



© 2021 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid