Grolsch blijft werken aan duurzame ambitie


Duurzaamheid - Grolsch blijft werken aan haar duurzame ambitie om in 2025 CO2 neutraal te zijn. De bierbouwer heeft in die doelstelling de afgelopen periode weer een aantal stappen gezet.

Ondanks de pandemie - die ook voor Grolsch duidelijk voelbaar is – laat de brouwer uit Enschede weten in 2020 wederom mooie resultaten te hebben gehaald  op het gebied van duurzaam en verantwoord ondernemen. Zo werd een contract voor warmtelevering door Twence ondertekend, schakelde de brouwerij over op 100% groene stroom, werd de duurzame TopClip verpakking getest en bespaarde de brouwerij in totaal 172.800 kilo plastic.

Alle duurzame projecten en resultaten, die de brouwer het afgelopen jaar heeft ingezet en doorgevoerd,  zijn te vinden in het online Jaaroverzicht Duurzaam & Verantwoord Ondernemen 2020, dat de brouwer recent op de eigen website bekendmaakte.

Koninklijke Grolsch heeft de ambitie om een volledig CO2-neutrale brouwerij te zijn in 2025: een brouwerij waarbij alle ingezette energie op duurzame wijze wordt opgewekt.

Bron: Grolsch/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Half-om-half gehakt bij AH voortaan ook met rund en kip

Duurzaamheid – Binnen twee weken komt Albert Heijn met gehakt, worstjes en hamburgers die bestaan uit vlees gemengd van kippenvlees en rundvlees. Die producten hebben niet alleen minder CO2-uitstoot, maar worden ook goedkoper aangeboden in de winkels. De supermarktketen maakte de innovatie bekend tijdens de presentatie van het zevende duurzaamheidsverslag.

Lees bericht

Heineken hoofdsponsor van Amsterdam jubileumjaar

Sponsoring – De Amsterdamse bierbrouwer Heineken wordt officieel hoofdsponsor van het Amsterdam 750 jubileumjaar. Om de samenwerking te vieren, hieven burgemeester van Amsterdam Femke Halsema en Heineken CEO Dolf van den Brink in de oude bestuurskamer van de bierbrouwer aan het Tweede Weteringplantsoen in Amsterdam het glas.

Lees bericht



PS in Foodservice lanceert PS Impact Score

Duurzaamheid – Onder grote belangstelling van groothandels en afnemers is afgelopen woensdag de PS Impact Score gepresenteerd in het gebouw van groente- en fruitbedrijf Van Gelder in Ridderkerk. Doel van de bijeenkomst was partijen in de foodservicesector duidelijk maken dat echte stappen zetten in duurzaamheid alleen kan als data met elkaar wordt gedeeld. De gepresenteerde PS Impact Score helpt daarbij.

Lees bericht

Arena start met cateraar Levy Europe nieuw cateringconcept

Catering  - Na een aantal maanden van voorbereiding en conceptontwikkeling beleefden afgelopen weekend de bezoekers op de tweede ring Oost de première van een nieuwe manier van stadioncatering in de Amsterdam Arena. Publiekscateraar en Arena-cateraar Levy Europe heeft er samen met het stadion een nieuwe manier van bestellen geïntroduceerd. Daarnaast werden er nieuwe duurzamere fooditems en verpakkingsmaterialen gepresenteerd.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid