Grolsch en Qredits gaan horeca financieel helpen
_1080_668.png)
Financiering - Bierbrouwerij Koninklijke Grolsch en kredietverstrekker Qredits gaan samenwerken om horecaondernemers vooruit te helpen als zij daar behoefte aan hebben in deze tijd. De twee bedrijven slaan de handen ineen en faciliteren een speciale kredietvorm voor klanten en potentiële klanten van de Enschedese bierbrouwer.
Zowel Grolsch als Qredits merken dat het betalen van rekeningen bij ondernemers steeds lastiger wordt. Die situatie wordt bevestigd door het rapport over de Kleinbedrijf Index. Volgens de twee bedrijven ‘snakken ondernemers naar liquiditeit, maar kunnen die veelal niet vinden’. Vooral niet omdat de bedrijven al maanden gesloten zijn, waardoor de risico’s te groot worden ingeschat door financiers. Door het nu samen te doen hebben is er volgens Roy Spit, operationeel directeur bij Qredits, een prachtige oplossing gevonden.
Krachten bundelen
“De crisis heeft een enorme impact op horecaondernemers: hun reserves raken op en het wordt voor veel ondernemers steeds moeilijker om hun financiering rond te krijgen. Dat gaat ons aan het hart”, vertelt Jacco Potkamp, Sales Director bij Koninklijke Grolsch. ‘Daarom hebben we de samenwerking opgezocht met Qredits. Samen beschikken we over nog meer kennis en expertise en zijn we in staat om kansen en risico’s goed en verantwoord in te schatten en advies op maat te geven’.
Ook niet financiele steun
Qredits verstrekt al sinds 2009 zakelijke kredieten in alle branches en sectoren die via banken moeilijker financiering kunnen krijgen. Dankzij de samenwerking met Grolsch is Qredits bereid 1% rentekorting op de bestaande tarieven te voeren. Grolsch zal op haar beurt de behandelingskosten voor haar rekening nemen. Qredits kan kredieten verstrekken tot € 250.000,- met een maximale looptijd van 5 jaar. Overigens is de steun niet enkel financieel. Bij het afnemen van een (overbruggings)krediet worden ondernemers ook gewezen op de mogelijkheid om gratis deel te nemen aan de verschillende ondernemerstrainingen. Datzelfde geldt voor de 1-op-1 coaching, verzorgd door een professional of ervaren ondernemer uit de poule van 700 vrijwillige Qredits-coaches.
Bron: Grolsch/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Bij 6.087 horecabedrijven NOW-regeling nog niet definitief
Coronasteun – Nog 6.087 horecawerkgevers moeten nog een definitieve berekening aanvragen van de laatste twee NOW-perioden (NOW 5 en 6). Die werkgevers hebben nog iets meer dan een week, tot en met vrijdag 2 juni, om daarvoor de definitieve berekening aan te vragen. Dat laat het UWV weten.
Lees berichtING voorspelt uitdagend jaar voor de horeca
Analyse – Ondanks een laag consumentenvertrouwen, maakt de horeca een goede start in 2023. Consumenten gaven in het eerste kwartaal maar liefst 7% meer uit dan een jaar geleden. Maar voor heel 2023 verwacht ING Research toch problemen en voorziet de bank een uitdagend jaar.
Lees berichtRecordaantal high tea reserveringen voor Moederdag
Moederdag – Voor Moederdag 2023 zijn er meer high tea reserveringen binnengekomen, dan voor Moederdag vorig jaar. Nu al zijn er 25% meer reserveringen gemaakt fan in 2022. Dat blijkt uit een enquête onder verschillende restaurants en de reserveringsdata van HighTea.nl.
Lees berichtGrolsch introduceert de ‘niet-zo-nieuwe’ duurzame krat
Introductie - Grolsch introduceert een nieuwe, duurzamere krat. De ‘niet-zo-nieuwe’ krat is voor 98 procent gemaakt van oude kratten.
Lees berichtAppèl nieuwe cateraar van Technische Universiteit Delft
Catering - Appèl is vanaf deze zomer de nieuwe cateraar van de Technische Universiteit Delft. Het gaat om meer dan 20 restaurants, koffiecorners en andere cateringlocaties en de op het terrein aanwezige foodtrucks. Ook de banqueting gaat Appèl verzorgen. Bij de aanbesteding stonden een duurzaam, internationaal en uitgebreid vegetarisch assortiment centraal.
Lees berichtHet Laatste Tafeltje nu als Do It Yourself (DIY) platform
Techniek - Sinds 2017 brengt Het Laatste Tafeltje horecazaken en gasten bij elkaar. Het platform telt ruim 100.000 gebruikers en zorgt hiermee voor extra gasten op de minder drukke dagen en specifieke tijden. Nu introduceert Het Laatste Tafeltje een Do It Yourself (DIY) horeca marketingconcept waarbij algehele vrijheid en gebruiksgemak voor zakelijke klanten centraal staan.
Lees bericht