Grolsch toont duurzame innovaties tijdens Dutch Design Week
Event - Koninklijke Grolsch opent tijdens Dutch Design Week (DDW) op het Ketelhuisplein in Eindhoven de deuren van het Grolsch Lab. In de ruimte kunnen bezoekers op een interactieve manier kennismaken met de duurzame resultaten en initiatieven van de brouwerij uit Enschede. Van innovatieve verpakkingen tot verantwoord watergebruik.
Tijdens de Dutch Design Week, die van 19 tot en met 27 oktober wordt gehouden, introduceert Grolsch een speciaal voor dit event ontwikkelde alcoholvrije drank, Grolsch x DDW Hopwater. Bezoekers van het Grolsch Lab kunnen Hopwater proeven en ontdekken hoe water een essentiële rol speelt in het brouwproces van Grolsch.
Duurzaamheid
Water is een van de belangrijkste grondstoffen van bier en ook één van de pijlers van Grolsch’s duurzaamheidsstrategie. Grolsch zet zich actief in voor efficiënt watergebruik en de bescherming van waterbronnen. Als initiatiefnemer van ‘De Twentse Golf’ zet de bierbrouwer zich samen met verschillende instanties in om het watertekort in Twente op te lossen. Grolsch vermindert waterverbruik, zuivert afvalwater en onderzoekt de mogelijkheid tot inzetten van dit gezuiverde afvalwater als spoelwater. In het Grolsch Lab wordt dit proces uitgelegd.
Recycling
Grolsch zet grote stappen op het gebied van circulaire verpakkingsoplossingen met de ambitie om tegen 2030 volledig overgeschakeld te zijn op 100% herbruikbare en recyclebare verpakkingen. Een voorbeeld hiervan zijn de nieuwe Grolsch kratten, die voor 98% uit gerecycled materiaal van oude kratten bestaan. Sinds 2023 heeft deze innovatie al 4200 ton nieuw plastic en 7000 ton CO2 bespaard. Daarnaast heeft Grolsch in 2021 de TopClip-verpakking geïntroduceerd, die de plasticfolie om de blikjes vervangt. Deze oplossing bespaart jaarlijks ruim 100.000 kg plastic en is volledig recyclebaar. Ook worden festivaltraytjes gemaakt van oude kratten: uit één krat worden maar liefst 48 traytjes gehaald. Ook die voorbeelden worden getoond In het Grolsch Lab.
Bron: Grolsch/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Grolsch Movie Pack brengt bioscoopsfeer thuis
Bioscoop – JIMMY’s, Grolsch en Pathé Thuis willen de bioscoopsfeer naar de huiskamer brengen met het Grolsch Moviepack. Het pakket, bestaat uit 4 Grolsch beugelflessen, 3 zakken JIMMY’s Popcorn, 2 uitvouwbare popcornbekers én een Pathé Thuis Voucher.
Lees berichtFHC Formulebeheer lanceert initiatief ‘Food in de Aarde’
Formulenieuws - FHC Formulebeheer lanceert een duurzaam initiatief onder de naam ‘Food in de Aarde’. Bedoeling is dat de organisatie met de aangesloten bedrijven het voor elkaar krijgt jaarlijks meer dan 1.000 bomen in Nederland te planten, in een bijdrage CO2-compensatie te realiseren voor het behoud van de aarde voor toekomstige generaties.
Lees berichtRoyal Swinkels opnieuw ‘Sustainable Brewery of the Year’
Brouwerij - Royal Swinkels valt twee keer in de prijzen bij de Icons of Beer 2024. Voor het tweede jaar op rij wint het familiebedrijf de titel ‘Sustainable Brewery of the Year’. Daarnaast wordt de inzet van Sustainability Manager Marthijn Junggeburth bekroond met de titel ‘Sustainability Officer of the Year’.
Lees berichtMark Schraauwen volgt Michel Driessen op als CEO bij Verstegen
Benoeming - CEO Michel Driessen heeft de dagelijkse leiding van Verstegen Spices & Sauces per 1 juni overgedragen aan CCO Mark Schraauwen. Mark zal de functie van CEO gaan bekleden. Michel Driessen blijft eigenaar van Verstegen en neemt zitting in de Raad van Advies van het Rotterdamse familiebedrijf.
Lees berichtNespresso introduceert feloranje Travel Mug
Introductie - Nespresso viert Koningsdag met de introductie van de multifunctionele Travel Mug in een nieuwe koninklijke kleur. Daarnaast gaat het koffiemerk recepten aanbieden voor een warme koffieboost of een verkoelende koffiecocktail.
Lees berichtPaardekooper presenteert tweede Duurzaamheidsverslag
Verpakkingen - Als aanjager van duurzaamheid binnen de verpakkingsindustrie zet Koninklijke Paardekooper Group in op een duurzamere toekomst. Het familiebedrijf presenteert daarom de tweede editie van het Duurzaamheidsverslag, waarin de organisatie aangeeft niet alleen de CO2-voetafdruk van de eigen organisatie te verminderen, maar ook die van hun klanten en partners.
Lees bericht