Grote bedrijfscateraars gaan voor 60% over op plant-based


Ook CIRFOOD behoort tot de bedrijfscateraars die inzetten op een aanbod van 60 procent plant-based / Foto bij: CIRFOOD

Catering - ISS, Leo Catering en Sodexo committeren zich aan de doelstelling van Wakker Dier om dierlijke producten voor een groot deel te vervangen door plant-based. Daarmee hebben alle grotere bedrijfscateraars gehoor gegeven aan de wens van Wakker Dier.

De drie zijn de laatste in rij van cateraars die zich committeren. Eerder hadden Albron, Appèl, Cater Concept, Cirfood, Compass Group, Food&i, Holie Pizza, Hospitalents, ISS, Leo Catering, Rootz Kitchen, Sodexo, Van Leeuwen Catering, Vermaat en Vitam al aangegeven de norm van 60% plantaardig te willen nastreven. Volgens Wakker Dier is de lijst door fusies nu korter dan de vorige keer dat de organisatie over het onderwerp berichtte, maar daar staat tegenover dat het totale aantal gasten dat bij deze cateraars eet flink is gegroeid.

Van 40 naar 60 procent plantaardig

Van alle eiwitten die Nederlanders eten, is op dit moment 40 procent plantaardig. De 15 cateraars werken toe naar een aandeel plantaardig van minimaal 50 procent in 2025 en minimaal 60 procent in 2030. Ook publiceren ze jaarlijks hun voortgang. Collin Molenaar van Wakker Dier: “Het behalen van deze doelstellingen betekent in de praktijk dat ze aanzienlijk minder vlees en andere dierlijke producten gaan verkopen.”

Bron: Wakker Dier/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Vitam introduceert circulair brood in assortiment

Catering - Vitam, specialist in gezond en duurzaam eten en drinken, neemt als eerste grote cateraar circulair brood op in het assortiment. De circulaire meergranenbol is ontwikkeld door de Top Bakkers Groep en bestaat voor 30 procent uit gefermenteerd retourbrood van de vorige dag. Daarmee krijgt brood dat normaal zou worden weggegooid een tweede leven.

Lees bericht




Facilitaire dienstverlener ISS lanceert nieuwe campagne

Catering - ISS Facility Services Nederland heeft een nieuwe merkcampagne gelanceerd onder de titel ‘Wat als elke nieuwe werkwereld voelt als…’. Met krachtige beelden, van vuurwerk tot een lange Italiaanse lunchtafel, wil ISS laten zien hoe een inspirerende, gezonde en productieve werkwereld eruit kan zien.

Lees bericht

Ruim 20.000 horecaprofessionals bezoeken 12e editie Gastvrij Rotterdam

Vakbeurzen - De twaalfde editie van horecavakbeurs Gastvrij Rotterdam heeft deze week 20.624 professionals uit de horeca- en foodservicebranche samengebracht in Rotterdam Ahoy. Met 534 exposanten en een breed programma van wedstrijden, proeverijen en themapaviljoens bevestigde de beurs opnieuw haar positie als toonaangevend platform voor innovatie, ontmoeting en inspiratie.

Lees bericht



© 2025 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid