Hannah’s wil horeca met dagbestedingsplek combineren


Dagbesteding – Er zijn al de horecazaken van Brownies & Downies, maar onderneemster Laura van Holk, wil met haar initiatief Hannah’s er graag nog een horecalocatie met dagbestedingsplek voor mensen met een verstandelijke beperking uit Amsterdam en omstreken aan toevoegen. Het moet een plek worden voor een doelgroep die geen betaald werk kan doen, maar wel kan leren om zich te ontwikkelen. De mensen met een beperking kunnen op die manier bijdragen aan de maatschappij. De horecazaak in Mediterrane sferen moet komen in Amsterdam en een dagbestedingsplek worden voor mensen met een verstandelijke beperking uit Amsterdam en omstreken. Met Hannah’s opent Van Holk, volgens haarzelf, de eerste particuliere dagbestedingsplek gecombineerd met horeca in Amsterdam. De naam Hannah is afkomstig van haar zusje, die een hersenbeschadiging heeft. Door haar ervaring met Hannah weet zij als geen ander hoe belangrijk liefdevolle, goede en passende zorg is voor mensen met een verstandelijke beperking, maar ook hoe lastig dit te vinden is. Crowdfunding Het winnen van een subsidie tijdens een pitchavond van stadsdeel West van de Gemeente Amsterdam was voor Laura een mooie kick-off om van Hannah’s realiteit te maken. Momenteel is zij bezig met een crowdfunding via het platform CrowdAboutNow om de financiering rond te krijgen. Het streefbedrag heeft zij echter nog niet bereikt. Investeren in dit maatschappelijke horecaproject kan tot eind november. Daarnaast is zij hard op zoek naar een geschikte locatie voor Hannah’s, in Amsterdam West. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Nieuw Smaakmakers-label bestemd voor duurzame horecazaken

Duurzaamheid – Energieleverancier Vattenfall en HorecaNederland.TV introduceren een label dat horecazaken moet motiveren energiebewust en duurzaam te gaan ondernemen. “Met het Smaakmakers-label kunnen horecazaken laten zien dat ze hun steentje bijdragen,” zegt Roderick Glerum, commercieel directeur Vattenfall.

Lees bericht

Duitse Kannelloni to-go concept komt naar Nederland

Horeca – Ze stonden opvallend onopvallend op de vakbeurs Facilitair & Gebouwbeheer in Jaarbeurs Utrecht met een bescheiden, maar smaakvol ingerichte stand: Kannelloni Food Market. Met het nieuwe to-go concept wil het bedrijf, dat onderdeel is van de Duitse Kanne Group, zich onder andere richten op de gezondheidszorgmarkt bijvoorbeeld in ziekenhuizen. Maar het concept heeft ook kracht als stand alone locatie.

Lees bericht

Derde Amsterdam Food Pitch deze week van start

Verkiezing  – Amsterdam Food Pitch gaat opnieuw op zoek naar het Lekkerste Product van 2020. De verkiezing start vrijdag 31 januari. De competitie biedt kleine ondernemers en thuiskoks een platform en geeft hen ondersteuning in het productieproces van keuken tot schap. Het initiatief van De Kweker wordt voor de derde keer georganiseerd. De winnaars van de Amsterdam Food Pitch komen ook daadwerkelijk in...

Lees bericht

Leisure groeit matig, fastfood met 3,5 procent

Analyse – Volgens berekeningen van ABN AMRO vlakt de omzet in leisure licht af: van 4,1 procent in 2018 naar 1,5 procent in 2019. Fastfood daarentegen liet juist een forse groei zien van 3,5 procent, met name door een groeiende behoefte bij jongeren naar gemak. De groei in leisure heeft de afgelopen jaren hoog gelegen, maar neemt nu af. Vooral bij restaurants (+0,6 procent) en cafés ...

Lees bericht


‘Zolang er geen crisis komt blijft buitenshuis eten fors groeien’

Analyse – “We krijgen superants, horecawinkels, foodpaleizen en discount-dining. Want ‘Food is Hot’”, aldus Jan-Willem Grievink, directeur van het FoodService Instituut Nederland. En wat blijkt? Het zijn met name de jongeren die van de horeca gebruikmaken. Traditioneel voorafgaand aan de Horecava, de belangrijkste horecavakbeurs in de RAI te Amsterdam, geeft het FSIN een prognose over de ontwikkelingen binnen de foodservicemarkt.  Duidelijk...

Lees bericht

Horeca is afgelopen 8 jaar met 6.000 locaties gegroeid

Analyse - Bijna 6.000 eet- en drinkgelegenheden zijn er de afgelopen acht jaar in Nederland bijgekomen. Ten opzichte van 2012 steeg het aantal zaken met 16 procent tot ruim 42.000. Dat blijkt uit cijfers van Datlinq in Rotterdam. Sterkste groei zit bij de koffietentjes, gezonde to-go zaken met sushi of salades en afhaal-/bezorgrestaurants. Deze schoten als paddenstoelen uit de grond. Slachtoffer van die...

Lees bericht



© 2020 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid