Hanos opent grotere locatie in Utrecht en breidt ook Apeldoorn uit
Groothandel – Groothandel Hanos opende dinsdag de hernieuwde vestiging in Utrecht-Nieuwegein. De locatie is uitgebreid en volledig gerestyled. De locatie werd geopend door Nicolette van Dam samen met vestigingsmanager Marcel van Gent. Algemeen directeur Theo de Graaf van Hanos maakte bij de opening tevens bekend dat de Hanos-vestiging en distributielocatie in Apeldoorn fors gaat uitbreiden.
Dat de vestiging in Apeldoorn gaat uitbreiden is recent besloten. En het bedrijf zet er gelijk de vaart in want vrijwel onmiddellijk wordt gestart met de uitbreiding van bijna 10.000 vierkante meter zo liet hij weten. Ter gelegenheid van de opening van de locatie in Utrecht doneerde de familie van der Horst, eigenaar van Hanos, een bedrag van 15.000 aan het Ronald McDonald’s Huis en een zelfde bedrag aan het Prinses Maxima Centrum in de Domstad.
Bijzondere producten
Hanos is Hanos Utrecht-Nieuwegein is in 2009 geopend, verbouwd in 2016 en heeft in 2023 een flinke uitbreiding en metamorfose gekregen. De zelfbedieningsgroothandel heeft een oppervlakte van meer dan 20.000 vierkante meter, bestaande uit meer dan 2000 vierkante meter versafdeling en een non-food afdeling van 1.800 vierkante meter met meer dan 12.500 non-foodproducten. Indrukwekkend is de AGF-afdeling met tal van bijzondere producten, zoals Zucciolo en Rode banaan. Verder een uitgebreid assortiment gedestilleerd en een wijnafdeling met meer dan 2.400 verschillende wijnen en een kaasafdeling met 750 soorten kaas.
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
HANOS SHOP plaatst eerste twee bestelzuilen
Groothandel - Groothandel HANOS heeft in de vestigingen in Zwolle en Apeldoorn de eerste twee bestelzuilen geplaatst. Op de locaties kunnen bestellingen in het non-food assortiment worden gedaan, die op elk gewenst adres geleverd kunnen worden.
Lees berichtUitdagende tijden blijven Sligro parten spelen
Groothandel - De omzet van de Groep over het eerste halfjaar 2024 bedroeg € 1.393 miljoen, een afname van 0,7% ten opzichte van het eerste halfjaar van 2023. Desondanks bleef onze ebitda met € 55 miljoen gelijk aan vorig jaar en nam het bedrijfsresultaat met € 2 miljoen toe tot € 6 miljoen. De nettowinst nam door gestegen rentelasten af tot een verlies van € 1 miljoen.
Lees berichtDry Aged Biet Chefs Club gaat de ‘gedroogde biet’ promoten
Actie - Dinsdag 8 juli is de Dry Aged Biet Chefs Club gelanceerd. De club is een samenwerking tussen vier chefs, die de dry aged biet willen gaan promoten binnen foodservice.
Lees berichtInstock redt in 10 jaar tijd 3 miljoen kilo voedsel
Voedselverspilling - Instock viert dit jaar het tienjarig bestaan. Sinds de oprichting in 2014 heeft Instock zich niet alleen ontwikkeld van een restaurantconcept tot een duurzame horeca groothandel (InstockMarket), maar heeft ook een indrukwekkende 3 miljoen kilo voedsel gered van verspilling.
Lees berichtGroothandel FOOX breidt aantal laadpleinen fors uit
Groothandel - FOOX heeft een volgende stap gezet in duurzaam ondernemen. In samenwerking met EVISE heeft de groothandel laadpleinen gerealiseerd bij haar vestigingen in Franeker, Hoogeveen en Venlo.
Lees berichtMaxxam in zee met PS in foodservice voor impactmeting
Samenwerking - Maxxam, de grootste inkoopvereniging in de Nederlandse food-/out-of-home markt, en PS in foodservice hebben een vergaande samenwerking aangekondigd. De samenwerking is gericht op het bevorderen van duurzaamheid binnen de branche door het implementeren van de PS Impact score, een initiatief dat leveranciers op efficiënte wijze helpt bij het delen van duurzaamsheidsdata.
Lees bericht