Hartenkreetactie TheFork ontroert horecaondernemers


Actie - TheFork’s Hartenkreet Campagne, waar consumenten een videoboodschap konden insturen voor hun favoriete restaurant met Valentijnsdag, heeft veel horecaondernemers ontroerd. Zo’n honderd consumenten deden mee aan de actie.

Valentijnsdag is normaal gezien één van de populairste dagen van het jaar om uit eten te gaan. Omdat dat niet mogelijk is, wilde het reserveringsplatform TheFork restauranteigenaren, chefs en bedienend personeel een hart onder de riem te steken met de videoboodschappen. Die boodschappen werden in een met led verlichte bus persoonlijk langs gebracht bij de restaurants.

Hartverwarmende reacties

TheFork bracht met de persoonlijke hartenkreten onder andere een bezoek aan restaurant  MOS, Lars en Johannes in Amsterdam en aan Catch by Simonis en Tommy’s & Zuurveen in Den Haag. Lars Scharp van restaurant Lars Amsterdam is onder de indruk: “Ik kan niet geloven dat al die mensen een persoonlijk bericht voor mij hebben ingestuurd. Afgelopen periode is uiteraard uitdagend geweest en dit steuntje in de rug doet ons écht goed”

Aangezien TheFork een verbindende factor is tussen gast en restaurant, zag het platform Valentijnsdag als mooi moment om te laten zien hoe erg de horeca gemist wordt en hoezeer de gasten snakken naar de heropening .

Valentijnsboxen

Om het gemis aan een dinerervaring buitenshuis te verzachten, ontwikkelden veel restaurants speciale Valentijnsboxen. Hiermee kan een dierbare of geliefde worden verrast. Van een champagne ontbijt tot aan een zes-gangen diner, de horeca is creatiever dan ooit.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Studenten organiseren Colourfull Lunch voor de horeca

Actie – Studenten van het Horeca & Toerisme College van ROC Midden Nederland hebben met een lunch aandacht gevraagd voor de problemen in de horeca. Met de Colourfull Lunch wilden zij de aandacht vestigen op het werken in de horeca in het algemeen en het tekort aan personeel en de horeca-opleidingen in het bijzonder.

Lees bericht

KHN wil deze week duidelijkheid heropening horeca

Heropening - Nu er steeds meer geluiden komen vanuit gemeenten en maatschappij over de mogelijkheden de horeca te heropenen, roept Koninklijke Horeca Nederland (KHN) het kabinet op om nog deze week de horecasector duidelijkheid te geven over heropening.

Lees bericht

Supermarkten zien omzet ook in 2021 toenemen

Supermarkt – In 2021 hebben de Nederlandse supermarkten €44.6 miljard omzet gedraaid. Dit is weliswaar een lichte daling van -0.2%, echter door de extra 53e week in 2020, had 2021 één week minder. Gecorrigeerd voor deze extra week zou de groei +1.7% zijn geweest.

Lees bericht


Horeca vraagt in spoedoverleg nogmaals om versoepelingen

Actie - Brancheorganisaties in de horeca hebben tijdens een spoedoverleg met minister van Economische Zaken Micky Adriaansens grote zorgen geuit over de situatie die nu ontstaat in de samenleving. Horecaondernemers zijn woedend dat de maatregelen voor onder meer winkels waarschijnlijk worden versoepeld, maar voor horeca niet.

Lees bericht




© 2022 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid