Hartenkreetactie TheFork ontroert horecaondernemers

Actie - TheFork’s Hartenkreet Campagne, waar consumenten een videoboodschap konden insturen voor hun favoriete restaurant met Valentijnsdag, heeft veel horecaondernemers ontroerd. Zo’n honderd consumenten deden mee aan de actie.
Valentijnsdag is normaal gezien één van de populairste dagen van het jaar om uit eten te gaan. Omdat dat niet mogelijk is, wilde het reserveringsplatform TheFork restauranteigenaren, chefs en bedienend personeel een hart onder de riem te steken met de videoboodschappen. Die boodschappen werden in een met led verlichte bus persoonlijk langs gebracht bij de restaurants.
Hartverwarmende reacties
TheFork bracht met de persoonlijke hartenkreten onder andere een bezoek aan restaurant MOS, Lars en Johannes in Amsterdam en aan Catch by Simonis en Tommy’s & Zuurveen in Den Haag. Lars Scharp van restaurant Lars Amsterdam is onder de indruk: “Ik kan niet geloven dat al die mensen een persoonlijk bericht voor mij hebben ingestuurd. Afgelopen periode is uiteraard uitdagend geweest en dit steuntje in de rug doet ons écht goed”
Aangezien TheFork een verbindende factor is tussen gast en restaurant, zag het platform Valentijnsdag als mooi moment om te laten zien hoe erg de horeca gemist wordt en hoezeer de gasten snakken naar de heropening .
Valentijnsboxen
Om het gemis aan een dinerervaring buitenshuis te verzachten, ontwikkelden veel restaurants speciale Valentijnsboxen. Hiermee kan een dierbare of geliefde worden verrast. Van een champagne ontbijt tot aan een zes-gangen diner, de horeca is creatiever dan ooit.
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
INTERNORGA wil gastronomie naar hoger niveau tillen
Vakbeurzen – De coveniencebeurs INTERNORGA die van 14 tot en met 18 maart 2025 wordt gehouden in Hamburg wil niet alleen de belangrijkste trends signaleren, maar ook de gastronomie naar een hoger niveau brengen. De beurs is bestemd voor foodprofessionals uit de out-of-homemarkt en de retail.
Lees berichtGezonde formule Poké&ZO kiest Sligro als leverancier
Formulenieuws - Poké&ZO is een samenwerking aangegaan met Sligro Food Group. De groothandel is daarmee de totaalleverancier van de vijf Poké&ZO-locaties in Nederland geworden. Het contract heeft een looptijd van vijf jaar.
Lees berichtDrie nieuwe jonge chefs benoemd tot New Chefs on the Block
Event – Tijdens de tiende jubileumeditie van New Chefs on the Block werden drie jonge culinaire talenten in het zonnetje gezet. De New Chefs zijn Gijs Kemmeren (restaurant Vannu), Peter Bogema (restaurant Sober) en Luca Carli (restaurant Reverie). Zij werden gekozen vanwege hun innovatieve aanpak, focus op duurzaamheid, innovatie en sterke culinaire visie.
Lees berichtKop is er af bij HorecaEvenTT in WTC Expo Leeuwarden
Vakbeurzen - De kop is er af bij HorecaEventt in Leeuwarden in WTC Expo. Bijna 500 exposanten presenteren nog tot en met woensdag hun producten en concepten. De horecabeurs in het noorden trekt traditioneel altijd veel ondernemers van de Waddeneilanden.
Lees berichtING gematigd positief over horeca in 2025
Analyse - De vooruitzichten voor de horeca voor 2025 zijn, met een verwachte volumegroei van 3%, gematigd positief. Dankzij een verbeterde koopkracht en ‘gewenning’ aan de hogere prijzen geeft de consument dit jaar volgens de bank weer meer uit in de horeca dan in 2024.
Lees berichtBouw nieuwe locatie De Lichtmis en McDonald’s Zwolle gestart
Samenwerking – Vorige week is de eerste paal geslagen en daarmee een start gemaakt met de bouw van een unieke horecacombinatie tussen wegrestaurant De Lichtmis en McDonald’s Zwolle. De combinatie gaat zich vestigen aan de A28, ter hoogte van afslag 22, markeert een nieuw begin voor het familiebedrijf De Lichtmis.
Lees bericht