HAVI Logistics en La Place starten samenwerking


Distributie – La Place en HAVI Food Service Logistics zijn een samenwerking gestart. HAVI verzorgt de distributie voor alle 133 La Place-vestigingen in Nederland, België en Duitsland. Jaarlijks genieten meer dan 35 miljoen gasten van alles wat La Place vers bereidt. 100% natuurlijk, dagvers, huisgemaakt en daardoor heerlijk. Smaak staat bij La Place op de eerste plaats. Die moet in al onze gerechten en producten het beste zijn. Om dat te bereiken werkt La Place met verse, eerlijke en pure grondstoffen. Het liefst uit de regio en waar het kan biologisch. Al deze ingrediënten worden iedere morgen in alle vroegte bij alle vestigingen in zowel Nederland, België als Duitsland aangeleverd. HAVI neemt deze taak nu op zich. HAVI Food Service Logistics is een logistiek dienstverlener met distributiecentra in heel Europa en Azië. Met klanten als McDonald’s, BP, Lunch Garden, Van der Valk, Vapiano en Le Pain Quotidien bedient de distributeur belangrijke spelers in de foodservice in Nederland en België. Hierbuiten mag ze belangrijke namen als Compass, IKEA, Nordsee en YUM Brands tot haar klanten rekenen. Het bedrijfsmodel van HAVI ondersteunt volledige eigen inkoop door haar klanten, zonder dat deze zich hoeven te bekommeren over de dagelijkse uitvoering. De klant beheert de commerciële relatie met haar leveranciers, HAVI voert uit; zowel operationeel als financieel. “Zo ontstaat volledige transparantie tussen Product/Inkoop en Logistiek”, aldus HAVI in een persschrijven over de samenwerking met La Place. Bron: @FoodClicks  

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Horeca moet scherper kijken naar logistieke kosten

Analyse - Horecaondernemers kunnen het zich niet langer permitteren logistieke kosten te negeren. De kosten voor logistiek nemen de komende jaren naar verwachting fors toe en horecaondernemers betalen daarvoor ongemerkt een hoge prijs. Dat schrijft het FoodService Instituut Nederland (FSIN) in een gezamenlijke verklaring met Topsector Logistiek.

Lees bericht


Bas Roelofs volgt Eric Bras op bij Signature Foods

Persoonlijk - Erik Bras gaat terugtreden als ceo van Signature Foods, een bedrijf met de merken Johma, Heks’nkaas en Topking in Nederland. Begin volgend jaar zal hij worden opgevolgd door Bas Roelofs en Herman de Boer als cfo. Dat meldt FoodPersonality op basis van een brief van Bras aan relaties.

Lees bericht


Jumbo wil ‘anders werken’ met minder mensen

Supermarkt - In het voorjaar van 2024 kondigde Jumbo Supermarkten de plannen aan voor het aanpassen van haar kantoororganisatie, waar een andere manier van werken een belangrijk onderdeel van is. Deze ontwikkeling is onderdeel van de ingeslagen koers ‘Jumbo zoals Jumbo bedoeld is’ wat focust op de unieke kenmerken waarmee het familiebedrijf groot en succesvol is geworden. De organisatie wordt optimaler...

Lees bericht



Coveniencestore Beej Benders in Venlo sluit de deuren

Conveniencestore - Beej Benders, het spraakmakende ‘blurringconcept’ van Jumbo-ondernemer Geert Benders stopt ermee. De vestiging aan het Nolensplein in Venlo sluit eind deze maand de deuren na acht jaar pionieren. Als merk blijft Beej Benders vooralsnog wel bestaan. Dat meldt vakmedium FoodPersonality voor de retail.

Lees bericht



© 2025 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid