Head of Horeca Markus Pieters vertrekt bij Metro/Makro


Persoonlijk – Markus Pieters vertrekt na bijna 11 jaar als Head of Horeca bij Makro Nederland. Pieters was een van de bepalende gezichten achter de horeca-activiteiten van Metro/Makro Cash and Carry. Hij meldt zijn vertrek zelf op linkedin.

Pieters geeft aan dat dat het een uitdagende periode is geweest, maar waar wel de beoogde resultaten zijn behaald. Er is gebouwd aan sterke partnerschappen met leveranciers en de waardepropositie van Makro voor de zakelijke afnemers werd verbeterd.

Pieters dankt de voormalige CEO van Makro Paulo Peereboom en country manager commercial Bas Eijssink voor de kansen die hij heeft gekregen. Peereboom vertrok eind 2021 als CEO van Makro Nederland. Wat Pieters hierna gaat doen is nog niet bekend.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

ING voorspelt uitdagend jaar voor de horeca

Analyse – Ondanks een laag consumentenvertrouwen, maakt de horeca een goede start in 2023. Consumenten gaven in het eerste kwartaal maar liefst 7% meer uit dan een jaar geleden. Maar voor heel 2023 verwacht ING Research toch problemen en voorziet de bank een uitdagend jaar.

Lees bericht


Recordaantal high tea reserveringen voor Moederdag

Moederdag – Voor Moederdag 2023 zijn er meer high tea reserveringen binnengekomen, dan voor Moederdag vorig jaar. Nu al zijn er 25% meer reserveringen gemaakt fan in 2022. Dat blijkt uit een enquête onder verschillende restaurants en de reserveringsdata van HighTea.nl.

Lees bericht

Sligro groeit harder dan de markt in eerste kwartaal

Groothandel - Sligro Food Group realiseerde over het eerste kwartaal van 2023 een omzet van €634 miljoen, een toename van €166 miljoen. Die groei ligt 35,5% hoger dan dezelfde periode vorig jaar (€468 miljoen), maar dat kwam mede door de lockdownperiode waarin het bedrijf en de foodservicemarkt toen nog zaten.

Lees bericht

Appèl nieuwe cateraar van Technische Universiteit Delft

Catering - Appèl is vanaf deze zomer de nieuwe cateraar van de Technische Universiteit Delft. Het gaat om meer dan 20 restaurants, koffiecorners en andere cateringlocaties en de op het terrein aanwezige foodtrucks. Ook de banqueting gaat Appèl verzorgen. Bij de aanbesteding stonden een duurzaam, internationaal en uitgebreid vegetarisch assortiment centraal.

Lees bericht


Het Laatste Tafeltje nu als Do It Yourself (DIY) platform

Techniek - Sinds 2017 brengt Het Laatste Tafeltje horecazaken en gasten bij elkaar. Het platform telt ruim 100.000 gebruikers en zorgt hiermee voor extra gasten op de minder drukke dagen en specifieke tijden. Nu introduceert Het Laatste Tafeltje een Do It Yourself (DIY)  horeca marketingconcept waarbij algehele vrijheid en gebruiksgemak voor zakelijke klanten centraal staan.

Lees bericht

Weelderig kleurrijk jaren ’70 design bij La Nostra Gigi

Horecaconcept – Pesca, Skylounge Ventuno, MaMa Kelly, het zijn stuk horecaconcepten waar naast goed eten het interieur een belangrijke rol speelt. Zo ook bij La Nostra Gigi aan het Marie Heinekenplein in de Amsterdamse Pijp. Een nieuw horecaconcept dat veel ruimte biedt voor Italiaans shared dining en een borrel; een weelderig en kleurrijke trattoria, cocktailbar en lounge in één.

Lees bericht



© 2023 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid