Health Food Wall en LIVEKINDLY slaan handen ineen
Samenwerking - Health Food Wall, met de slimme fridges voor openbare ruimten, slaat de handen in een met plantaardige multinational LIVEKINDLY Collective. De samenwerking betekent dat het assortiment binnen de fridges wordt uitgebreid met de plant-based producten van Oumph! en LikeMeat.
Oprichter Anouk Snelders van de Health Food Wall is sinds 2018 actief met het aanbieden van gezonde plantaardige maaltijden. De groei en belangstelling voor gezonde, verse en plantaardige voeding nemen steeds meer toe. Niet alleen in huis, maar ook buitenshuis. De opties om een gezonde levensstijl buiten de deur vol te houden is volgens Snelders toch lastiger. Met de Health Food Wall wil zij daarin verandering brengen, zodat met hetzelfde gemak en snelheid als een stop voor fastfood of ongezonde snack, ook een gezond alternatief kan worden gevonden. Uniek aan de fridges is de inzet van slimme technologie. Consumenten kunnen alle opties en bijbehorende ingrediënten en voedingswaardes bekijken voordat zij een keuze maken.
Verbreding
Met maaltijden uit eigen keuken heeft de consument op locaties waar een Health Food Wall is gevestigd, 24/7 de optie om te gaan voor een van de ready-to-eat maaltijden, snacks en sapjes. Aan de lijst van partners wordt nu LIVEKINDLY Collective toegevoegd, een collectief van plantaardige voedingsmerken. In het nieuwe assortiment dat sinds kort verkrijgbaar is in de fridges van Health Food Wall, zijn maaltijden met de plantaardige producten van Oumph! en LikeMeat te vinden. ‘Oumph! voor gerechten met net dat beetje extra – dat beetje ‘Oumph!’, en LikeMeat voor de easy meat swap met plantaardige varianten van vleesfavorieten,’ aldus Snelders. “Wij zijn altijd op zoek naar leveranciers die de beste kwaliteit plantaardige voeding bieden en eenzelfde missie nastreven als wij, om van gezond en plantaardig een makkelijkere keuze te maken”.
Future-proof
Mick van Ettinger, General Manager Benelux van LIVEKINDLY Collective over de samenwerking: “Health Food Wall biedt een geweldige future-proof oplossing voor de out-of-home markt. Met hetzelfde of zelfs meer gemak kunnen consumenten hiermee een snelle, ongezonde hap inwisselen voor en verse, plantaardige én natuurlijk lekker maaltijd of snack. Een innovatie waar wij als LIVEKINDLY Collective natuurlijk volledig achter staan.”
Bron: Health Food Wall/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Bonduelle Foodservice start pilot met Health Food Wall
Samenwerking - Bonduelle Foodservice Benelux en Health Food Wall gaan samenwerken. Bonduelle gaat producten aanleveren voor de koelkasten die op verschillende plaatsen staan opgesteld.
Lees berichtRedefine Meat zet definitieve stap naar retail
Supermarkt – Redefine Meat, dat bij de lancering in 2022 had aangekondigd een plant-based merk te zijn voor de foodservicesector, gaat toch grotere stappen zetten in de retail. Onlangs werd het product, de ‘flank steak’ en de verpakking gepresenteerd bij Ron’s Gastro-bar in Amsterdam.
Lees berichtHealth Food Wall nu ook op Eindhoven Airport
Foodconcept – Naast een tweede locatie op Schiphol heeft Health Food Wall recent ook een locatie gekregen op de luchthaven van Eindhoven. De vendingmachine met het plantaardige aanbod is te vinden in de centrale hal van Eindhoven Airport.
Lees berichtBij SUGO Pizza wordt plantaardig de nieuwe standaard
Formulenieuws - SUGO Pizza, bekend vanwege de vierkante pizza al taglio, zet deze maand een nieuwe koers uit. Waar voorheen de vegan gerechten werden aangegeven op de kaart, wordt voortaan achter gerechten met dierlijke producten een markering geplaatst.
Lees berichtCateraar kan milieukosten verlagen door dierlijk eiwit te schrappen
Onderzoek - Broodbeleg zorgt binnen catering verreweg voor de hoogste milieukosten, vooral vanwege de dierlijke eiwitten. Dat blijkt uit onderzoek van CE Delft gedaan bij cateraar Hutten en drie cateringlocaties. Belangrijk doel van het onderzoek was te kijken met welke voedingsproducten bedrijfsrestaurants hun assortiment het snelst kunnen verduurzamen. Het schrappen van dierlijk eiwit in het assortiment zorgt voor een aanzienlijke...
Lees berichtAmsterdamse slagerij Hergo komt met plant-based ‘slagers-kip’
Actie – De Amsterdamse slagerijwinkels van Hergo komen vanaf zaterdag 4 maart, vlak voor de start van de Nationale Week Zonder Vlees, met een echte ‘slagerskip’, maar dan volledig plant-based. Hiervoor werden de handen ineengeslagen met het merk LikeMeat (onderdeel van LIVEKINDLY Collective).
Lees bericht