Heineken in tweede kwartaal fors geraakt door lockdown


Bierverkopen – Bierbrouwer Heineken heeft 11,5 procent minder bier verkocht in de eerste zes maanden van dit jaar. In vrijwel alle landen had de bierbrouwer te kampen met een lockdown van de horecabedrijven.

Door de maatregelen tegen het coronavirus gingen vrijwel overal de eet- en drinkgelegenheden dicht, wat in het tweede kwartaal zorgde voor enorme negatieve bierverkopen. Toch waren het vooral de afschrijvingen op bezittingen die er voor zorgde dat Heineken rode cijfers schreef, volgens analisten. Die zouden door de COVID 19-pandemie minder waard geworden.

Het verlies van Heineken over de eerste zes maanden van 2020 kwam uit op 297 miljoen euro. In het eerste kwartaal maakte de bierbrouwer nog een winst van 94 miljoen euro. In de eerste helft van 2020 werd 11,16 miljard euro omzet gerealiseerd, 18 procent lager dan in dezelfde periode vorig jaar.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Heineken wil in 2030 volledig groen brouwen voor Nederland

Bier – Bierbrouwer Heineken wil in 2030 volledig circulair zijn met de brouwerijen, die dan ook volledig klimaatneutraal zijn. Dat laat Hans Böhm, Algemeen Directeur Heineken Nederland vandaag weten. De doelstelling dat het bier voor Nederland 100% groen wordt gebrouwen, maakt onderdeel uit van de wereldwijde ‘Brewing a Better World’ ambitie van de bierbrouwer.

Lees bericht




Initiatief ‘Help de Horeca’ ondersteunt horecaondernemers

Ondersteuning - Met ‘Help de Horeca’, een nieuw initiatief, ondersteunt Koninklijke Horeca Nederland samen met een aantal horecapartners de Nederlandse horecaondernemers in deze moeilijke periode. Mensen kunnen een waardebon kopen, die later is te verzilveren, maar waardoor ondernemers toch inkomsten krijgen. Bedoeling van de waardebon is dat later iedereen weer volop kan genieten van het eigen favoriete restaurant of café.

Lees bericht


Jumbo Racedagen maken plaats voor Super Friday

Supermarkt – De racedagen van Jumbo supermarkten zijn afgelopen jaar voor het laatste geweest. De  razend populaire racedagen op het circuit van Zandvoort maken plaats voor trainingsdag Super Friday tijdens de Dutch Grand Prix. Het is volgens Jumbo een festivaldag vol optredens van artiesten en de dag waarop de racewagens tijdens de vrije training ook de meeste minuten op de baan...

Lees bericht

Hans Böhm nieuwe directeur Heineken Nederland

Benoeming -  Hans Böhm (47) is aangewezen als de opvolger van Algemeen Directeur Heineken Nederland Pascal Gilet, die per 1 februari Managing Director Heineken Frankrijk wordt. Böhm is momenteel Managing Director Beerwulf. Pascal Gilet heeft sinds 2000 diverse functie bekleed bij Heineken. Daarvoor was hij werkzaam bij Bic en Kraft Foods in Frankrijk. Onder leiding van Gilet heeft Heineken haar positie...

Lees bericht



© 2020 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid