Heineken neemt Texelse Bierbrouwerij over


Cor Honkoop (Texelse Bierbrouwerij) & Hans Böhm (Heineken Nederland)

Overname - Heineken Nederland heeft de Texelse Bierbrouwerij overgenomen. De overname geeft de brouwerij van het gelijknamige eiland een enorme impuls.

De acquisitie zorgt er voor dat Texels Skuumkoppe en de andere speciaalbieren een grotere verkrijgbaarheid krijgen in de horecagelegenheden, mar ook vaker bij huishoudens zijn terug te vinden. “Samen met Heineken gaan we de grenzen van ons succes verleggen”, aldus algemeen directeur Cor Honkoop. “Om in de toekomst aan die sterk groeiende consumentenbehoefte te kunnen voldoen en om de Texelse Bierbrouwerij verder te professionaliseren is Heineken voor ons de ideale strategische partner”.

In tegenstelling tot het totale biervolume en ook dat van Heineken heeft de Texelse Bierbrouwerij een goed seizoen achter de rug. “Heineken zorgt nu voor extra rugwind waarmee we verder kunnen versnellen”, aldus Honkoop. Ook voor Heineken is de komst van de brouwerij een aanvulling. Hans Böhm, CEO van Heineken in Nederland: “Met een range van zeer smaakvolle speciaalbieren is Texels een sterk merk met enorme potentie”. En daarmee ook een mooie aanvulling op het assortiment speciaalbieren van Heineken.

Op het eiland

Om de Texelse unieke, verbindende en no-nonsense identiteit te behouden zal Heineken de brouwer autonoom gaan aansturen. Om dit te waarborgen blijft het Management Team en personeelsbestand dan ook in takt. Heineken hecht eveneens veel waarde aan het eilandkarakter en de oorsprong van het bedrijf en daarom staat één ding als een paal boven water: Texels blijft op Texel.

Bron: Heineken/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Combinatie TAPP en Heineken geeft horecabedrijf insights

Insights - TAPP en bierbrouwer Heineken gaan samenwerken. Het bedrijf dat data verzamelt voorziet Nederlandse horecaondernemers van inzichten op basis van verkoopdata waarmee zij hun bedrijf beter kunnen laten aansluiten op de markt. Door de samenwerking komt de informatie van de scale-up op grote schaal beschikbaar.

Lees bericht


Sligro gelooft in krachtig herstel ondanks omzetdaling

Groothandel – Ondanks het omzetverlies over de eerste maanden van dit jaar door alle coronamaatregelen, ziet Sligro de komende periode met vertrouwen tegemoet. Zo is de groothandel gestart met de bouw van een nieuw vers-distributiecentrum in Veghel, is de ombouw van de zelfbedieningslocaties naar de 3.0 formule hervat met de verbouwing van Sligro Heerlen en wordt gestart met een bezorgservicelocatie in Gent...

Lees bericht




Krijn Jansen nieuwe CCO BeerWulf

Benoeming – Online bierwinkel Beerwulf heeft per 1 oktober Krijn Jansen benoemt tot Chief Commercial Officer (CCO). Hij neemt hiermee de rol over van Marc Scholten, mede oprichter en huidig CCO van Beerwulf.

Lees bericht

Heineken wil in 2030 volledig groen brouwen voor Nederland

Bier – Bierbrouwer Heineken wil in 2030 volledig circulair zijn met de brouwerijen, die dan ook volledig klimaatneutraal zijn. Dat laat Hans Böhm, Algemeen Directeur Heineken Nederland vandaag weten. De doelstelling dat het bier voor Nederland 100% groen wordt gebrouwen, maakt onderdeel uit van de wereldwijde ‘Brewing a Better World’ ambitie van de bierbrouwer.

Lees bericht



© 2021 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid