Heineken neemt Texelse Bierbrouwerij over
Overname - Heineken Nederland heeft de Texelse Bierbrouwerij overgenomen. De overname geeft de brouwerij van het gelijknamige eiland een enorme impuls.
De acquisitie zorgt er voor dat Texels Skuumkoppe en de andere speciaalbieren een grotere verkrijgbaarheid krijgen in de horecagelegenheden, mar ook vaker bij huishoudens zijn terug te vinden. “Samen met Heineken gaan we de grenzen van ons succes verleggen”, aldus algemeen directeur Cor Honkoop. “Om in de toekomst aan die sterk groeiende consumentenbehoefte te kunnen voldoen en om de Texelse Bierbrouwerij verder te professionaliseren is Heineken voor ons de ideale strategische partner”.
In tegenstelling tot het totale biervolume en ook dat van Heineken heeft de Texelse Bierbrouwerij een goed seizoen achter de rug. “Heineken zorgt nu voor extra rugwind waarmee we verder kunnen versnellen”, aldus Honkoop. Ook voor Heineken is de komst van de brouwerij een aanvulling. Hans Böhm, CEO van Heineken in Nederland: “Met een range van zeer smaakvolle speciaalbieren is Texels een sterk merk met enorme potentie”. En daarmee ook een mooie aanvulling op het assortiment speciaalbieren van Heineken.
Op het eiland
Om de Texelse unieke, verbindende en no-nonsense identiteit te behouden zal Heineken de brouwer autonoom gaan aansturen. Om dit te waarborgen blijft het Management Team en personeelsbestand dan ook in takt. Heineken hecht eveneens veel waarde aan het eilandkarakter en de oorsprong van het bedrijf en daarom staat één ding als een paal boven water: Texels blijft op Texel.
Bron: Heineken/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Heineken hoofdsponsor van Amsterdam jubileumjaar
Sponsoring – De Amsterdamse bierbrouwer Heineken wordt officieel hoofdsponsor van het Amsterdam 750 jubileumjaar. Om de samenwerking te vieren, hieven burgemeester van Amsterdam Femke Halsema en Heineken CEO Dolf van den Brink in de oude bestuurskamer van de bierbrouwer aan het Tweede Weteringplantsoen in Amsterdam het glas.
Lees berichtID&T verruilt na 20 jaar Heineken voor AB Inbev
Festival - Bezoekers van de festivals Mysteryland, Defqon.1, en Awakenings drinken voortaan geen producten meer van Heineken, maar van AB InBev. Na 20 jaar heeft festivalorganisator ID&T Groep de samenwerking met Heineken beëindigd en stapt de organisator over op de biermerken Bud en Corona.
Lees berichtBOB wordt VIB bij De Vrienden van Amstel LIVE
Event – De 26e editie van De Vrienden van Amstel LIVE is van start gegaan. Tot en met 26 januari bezoeken 200.000 vrienden de grootste Amstel kroeg van Nederland. Zoals in iedere kroeg is het de vraag: wie is de BOB vandaag? Om de BOB extra positief in de schijnwerpers te zetten introduceert De Vrienden van Amstel LIVE de VIB; oftewel de ‘very...
Lees berichtHeineken bedankt horecabedrijven met ‘Thankswagen’
Actie – Deze week verraste Heineken enkele horecaondernemers met een speciale ‘Thankswagen’. De wagen was voorzien van de naam van de ondernemer en was een bedankje van de bierbrouwer voor het die gebruik maken van de online bestelplatformen.
Lees berichtDe Kuyper benoemt Leo Evers als opvolger CEO Mark de Witte
Benoeming - Koninklijke De Kuyper, leverancier van cocktail likeuren, maakt bekend dat de huidige Chief Executive Officer, Mark de Witte, met pensioen gaat met ingang van 30 april 2024. Als opvolger is benoemd Leo Evers.
Lees berichtDesperados voortaan in transparante hervulbare fles
Introductie – Bierbrouwer Heineken stapt ook met Desperados over op een hervulbare fles. Het is het achtste biermerk van Heineken Nederland dat overgaat op hervulbare flessen in de horeca en retail.
Lees bericht