Heineken start bouw nieuw Global R&D Centre


Het nieuwe R&D centrum wordt een cruciale mijlpaal in de realisatie van de Brew a Better World 2030-strategie van Heineken

Brouwerij - Heineken kondigt de bouw van een Global Research & Development Centre in Zoeterwoude aan, genaamd het Dr. H.P. Heineken Centre. Met de bouw is een investering gemoeid van €45 miljoen. Vanaf halverwege 2025 zal het centrum zich gaan toeleggen op het ontwikkelen van nieuwe producten en het verbeteren van bestaande producten en processen.

In het R&D Centre zullen zowel bestaande producten en processen worden verbeterd alsook nieuwe producten worden ontwikkeld. Het nieuwe Global R&D Centre gaat een belangrijke rol spelen binnen de innovatie- en groeistrategie van de brouwer.

12 landen

In het Dr. H.P. Heineken Centre, met een oppervlakte van 8.800 m², zullen medewerkers uit twaalf landen werken aan wereldmerken zoals Heineken, Desperados en Amstel. Deze nieuwe faciliteit bevat kantoren, laboratoria, een sample-servicecentrum en afdelingen voor sensorisch onderzoek en verpakkingsontwikkeling. Dolf van den Brink, CEO van Heineken: “Al sinds de oprichting van Heineken is innovatie en technologie de basis van ons succes, variërend van onze A-yeast die al vanaf de 19e eeuw voor de unieke smaak van Heineken zorgt, tot de alcoholvrije bierrevolutie geleid door Heineken 0.0.”.

Universiteiten

Het nieuwe R&D centrum wordt een cruciale mijlpaal in de realisatie van de Brew a Better World 2030-strategie van Heineken. De brouwerij gaat in de verdere ontwikkeling samenwerken met verschillende partijen. Naast de TU Delft zijn dat vooraanstaande universiteiten wereldwijd, waaronder Wageningen University & Research, de Universiteit van Cork in Ierland, Stellenbosch in Zuid-Afrika en UANL en Monterrey Tech in Mexico.

Bron: Heineken/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Grolsch toont duurzame innovaties tijdens Dutch Design Week

Event - Koninklijke Grolsch opent tijdens Dutch Design Week (DDW) op het Ketelhuisplein in Eindhoven de deuren van het Grolsch Lab.  In de ruimte kunnen bezoekers op een interactieve manier kennismaken met de duurzame resultaten en initiatieven van de brouwerij uit Enschede. Van innovatieve verpakkingen tot verantwoord watergebruik.

Lees bericht


Heineken opnieuw 3 jaar partner Amsterdam Dance Event

Samenwerking – Heineken en Amsterdam Dance Event (ADE) hebben zich de komende drie jaar verboden. Jaarlijks bezoeken 500.000 mensen ADE om te genieten van de elektronische muziek. De samenwerking gaat van start met een officieel openingsfeest op woensdag 16 oktober in The Loft in de A’DAM Toren.

Lees bericht


Royal Swinkels opnieuw ‘Sustainable Brewery of the Year’

Brouwerij - Royal Swinkels valt twee keer in de prijzen bij de Icons of Beer 2024. Voor het tweede jaar op rij wint het familiebedrijf de titel ‘Sustainable Brewery of the Year’. Daarnaast wordt de inzet van Sustainability Manager Marthijn Junggeburth bekroond met de titel ‘Sustainability Officer of the Year’.

Lees bericht


Heineken en MOJO verlengen partnership voor 7 jaar

Samenwerking - Heineken en festivalorganisator MOJO hebben op  Lowlands hun samenwerking met zeven jaar verlengd. Een opmerkelijk lange verlenging, gezien deze partnerships doorgaans met drie jaar worden voortgezet. De langere termijn moet benadrukken dat de verstandhouding tussen beide partijen goed is.

Lees bericht




© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid