Heineken start ‘ciderseizoen’ met nieuwe variant


Introductie – Met de start van het terrasseizoen zet Heineken ook weer volop in op de ciders. Omdat steeds meer Nederlanders de smaak van ciders te pakken krijgen, breidt de brouwer het assortiment uit met een nieuwe smaakvariant: de Classic Apple. De komende tijd is het volledige ciderassortiment te proeven op diverse festivals. Heineken richt ter promotie van het ciderassortiment speciale cider bars in op onder andere festivals als Concert at Sea, North Sea Jazz, Mysteryland en Down The Rabbit Hole. Het laten proeven van ciders is belangrijk voor de ontwikkeling van het segment. Veel nederlanders hebben bij ciders namelijk het idee dat cider een vrij zoet alcoholisch drankje is, maar er is inmiddels een groot cideraanbod beschikbaar van zoet naar droog en ‘van een pure appelsmaak tot een flavoured smaak’ aldus de brouwer in een toelichting. Het marktsegment cider groeit het laatste jaar aanzienlijk en ook wordt er volop geïnnoveerd. Met name door Heineken zelf. Met Jillz, Old Mout, Apple Bandit en Stassen is er al een breed pakket voor ciderdrinker en met de nieuwe Classic Apple-variant van Apple Bandit wordt hieraan nog een een frisse, lichtdroge smaak aan toegevoegd. De Apple Bandit Classic Apple wordt gemaakt van de beste appels in de Ciderie in Stassen, in de Belgische Aubel Vallei. Het drinken gebeurt bij voorkeur koud in een glas met veel ijs. In de horeca is de cider beschikbaar in 30cl fles. Cider is fruitiger dan bier en verfrissender dan wijn en is daarmee zeer geschikt voor bij de borrel, op het terras, bij de BBQ of tijdens een picknick. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Horeca sowieso dicht tot eind mei en geen festivals

Overheid – Een ‘duivels dilemma’ noemde minister-president Mark Rutte de versoepeling van de coronamaatregelen dinsdag. Graag had hij meer willen vrijgeven, maar nu bleef de versoepeling beperkt tot lagere scholen, kinderdagverblijven en het sporten voor de jeugd. De horeca blijft echter dicht en alle festivals  gaan tot 1 september in elk geval niet door.

Lees bericht

Initiatief ‘Help de Horeca’ ondersteunt horecaondernemers

Ondersteuning - Met ‘Help de Horeca’, een nieuw initiatief, ondersteunt Koninklijke Horeca Nederland samen met een aantal horecapartners de Nederlandse horecaondernemers in deze moeilijke periode. Mensen kunnen een waardebon kopen, die later is te verzilveren, maar waardoor ondernemers toch inkomsten krijgen. Bedoeling van de waardebon is dat later iedereen weer volop kan genieten van het eigen favoriete restaurant of café.

Lees bericht

Jumbo Racedagen maken plaats voor Super Friday

Supermarkt – De racedagen van Jumbo supermarkten zijn afgelopen jaar voor het laatste geweest. De  razend populaire racedagen op het circuit van Zandvoort maken plaats voor trainingsdag Super Friday tijdens de Dutch Grand Prix. Het is volgens Jumbo een festivaldag vol optredens van artiesten en de dag waarop de racewagens tijdens de vrije training ook de meeste minuten op de baan...

Lees bericht

Hans Böhm nieuwe directeur Heineken Nederland

Benoeming -  Hans Böhm (47) is aangewezen als de opvolger van Algemeen Directeur Heineken Nederland Pascal Gilet, die per 1 februari Managing Director Heineken Frankrijk wordt. Böhm is momenteel Managing Director Beerwulf. Pascal Gilet heeft sinds 2000 diverse functie bekleed bij Heineken. Daarvoor was hij werkzaam bij Bic en Kraft Foods in Frankrijk. Onder leiding van Gilet heeft Heineken haar positie...

Lees bericht


Thuisbrouwer Piet Reniers toont zijn eigen gebrouwen Brand- speciaalbier

Bier – De Eindhovenaar Piet Reniers, winnaar van de Brand Bierbrouwwedstrijd, heeft vrijdagavond de presentatie van zijn eigen gebrouwen Brand speciaalbier in Loods 61 in Eindhoven feestelijk gevierd. De Limited Edition Brand Premium Winter is vanaf nu verkrijgbaar in de horeca. Thuisbrouwer Piet Reniers heeft in mei de 8e editie van de Brand Bierbrouwwedstrijd in Wijlre gewonnen. Hij versloeg maar liefst 318 thuisbrouwers....

Lees bericht

Sligro ondervindt hinder van markt en Heineken-groothandel integratie

Groothandel - Groothandelsbedrijf Sligro heeft het derde kwartaal van het jaar weliswaar afgesloten met een klein plus, maar de vergelijkbare omzet met een jaar eerder lag lager. De huidige marktomstandigheden en problemen bij het nakomen van de beloftes aan de Heineken-klanten zijn hier de belangrijkste redenen voor het resultaat. De omzet van Sligro over de eerste drie kwartalen kwam uit...

Lees bericht



© 2020 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid