Heineken verkoopt Vrumona aan Deense Royal Unibrew


Frisdranktak Vrumona van Heineken komt in handen van Deense Royal Unibrew

Frisdranken – Heineken neemt afscheid van de frisdrankentak en verkoopt Vrumona aan het Deense Royal Unibrew. De bierbrouwer wil zich meer gaan richten op de biermarkt en verkoopt het bedrijf voor 300 miljoen euro.

De overname is maandag door Heineken bekend gemaakt. Het assortiment van Vrumona kent onder andere de merken Royal Club, Sisi en 7 Up. Daarnaast is het bedrijf ook botelaar van Pepsi, een merk van PepsiCo. Wat de verdere plannen en groeiambities zijn van het Deense Royal Unibrew met deze merken, is niet bekend.

Heineken Nederland wil zich nog nadrukkelijker focussen op haar groei in de biermarkt en aanpalende biercategorieën en zocht daarom een koper voor frisdrankproducent. Deze is gevonden in Royal Unibrew. De overname moet nog worden goedgekeurd. Het voorgenomen besluit voor de overname wordt daarom zo snel mogelijk voorgelegd aan de ondernemingsraad en de autoriteiten.

Bron: Heineken/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Vrumona introduceert drie Royal Club Mocktails

Introductie - Alcoholvrij is al een grote trend in zowel bier als sterke drank, maar het aanbod in frisdranken is nog beperkt. Vrumona speelt hier op in met de introductie van Royal Club Mocktails in de klassieke smaken Gin Tonic, Mojito en Ginger Mule. Zonder alcohol en zonder suiker.

Lees bericht



Heineken en Social Capital verlengen samenwerking

Samenwerking – Heineken en Social Capital hebben hun bestaande samenwerking onlangs verlengd. Samen gaan zij er voor zorgen dat mensen met een arbeidsbeperking die graag willen werken een betaalde baan krijgen. Die ambitie was recent reden voor een klein feestje, omdat de doelstelling voor dit jaar al is gehaald.

Lees bericht







© 2023 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid