Heineken verkoopt Vrumona aan Deense Royal Unibrew


Frisdranktak Vrumona van Heineken komt in handen van Deense Royal Unibrew

Frisdranken – Heineken neemt afscheid van de frisdrankentak en verkoopt Vrumona aan het Deense Royal Unibrew. De bierbrouwer wil zich meer gaan richten op de biermarkt en verkoopt het bedrijf voor 300 miljoen euro.

De overname is maandag door Heineken bekend gemaakt. Het assortiment van Vrumona kent onder andere de merken Royal Club, Sisi en 7 Up. Daarnaast is het bedrijf ook botelaar van Pepsi, een merk van PepsiCo. Wat de verdere plannen en groeiambities zijn van het Deense Royal Unibrew met deze merken, is niet bekend.

Heineken Nederland wil zich nog nadrukkelijker focussen op haar groei in de biermarkt en aanpalende biercategorieën en zocht daarom een koper voor frisdrankproducent. Deze is gevonden in Royal Unibrew. De overname moet nog worden goedgekeurd. Het voorgenomen besluit voor de overname wordt daarom zo snel mogelijk voorgelegd aan de ondernemingsraad en de autoriteiten.

Bron: Heineken/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Heineken start bouw nieuw Global R&D Centre

Brouwerij - Heineken kondigt de bouw van een Global Research & Development Centre in Zoeterwoude aan, genaamd het Dr. H.P. Heineken Centre. Met de bouw is een investering gemoeid van €45 miljoen. Vanaf halverwege 2025 zal het centrum zich gaan toeleggen op het ontwikkelen van nieuwe producten en het verbeteren van bestaande producten en processen.

Lees bericht


Heineken opnieuw 3 jaar partner Amsterdam Dance Event

Samenwerking – Heineken en Amsterdam Dance Event (ADE) hebben zich de komende drie jaar verboden. Jaarlijks bezoeken 500.000 mensen ADE om te genieten van de elektronische muziek. De samenwerking gaat van start met een officieel openingsfeest op woensdag 16 oktober in The Loft in de A’DAM Toren.

Lees bericht

Evelin Magnin nieuwe Marketing Director Vrumona

Benoeming - Evelien Magnin start per 1 september 2024 als nieuwe Marketing Director bij Vrumona.  Naast de dagelijkse leiding over alle marketing & merk communicatie activiteiten, geeft zij invulling aan de strategische positionering van het merken portfolio en de groeiambities van Vrumona. Evelien maakt deel ui van het Management Team onder leiding van Ilco Kwast.

Lees bericht



Heineken en MOJO verlengen partnership voor 7 jaar

Samenwerking - Heineken en festivalorganisator MOJO hebben op  Lowlands hun samenwerking met zeven jaar verlengd. Een opmerkelijk lange verlenging, gezien deze partnerships doorgaans met drie jaar worden voortgezet. De langere termijn moet benadrukken dat de verstandhouding tussen beide partijen goed is.

Lees bericht




© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid