Hello Fresh vraagt Duitse klanten te annuleren tegen 10 euro bonus


De elektrische wagens waarmee HelloFresh in de Amsterdamse binnenring maaltijdboxen bezorgt

Maaltijdbezorging – Het was een zeer ongebruikelijk aanbod dat Hello Fresh in Duitsland onlangs deed; met kerst was het aantal bestellingen zo groot, dat de vaste klanten hun wekelijkse maaltijdbox konden annuleren in ruil voor 10 euro op hun rekening.

De 10 euro moest gezien worden als bedankje omdat de maaltijdbezorger Hello Fresh tegen de grenzen van hun capaciteit aanzaten tegen het einde van het jaar. Zeker de laatste maanden van 2020 is Hello Fresh in Duitsland zeer succesvol, het bedrijf verdubbelde afgelopen jaar de omzet.

Het aanbod dat werd gedaan om de drukte weg te nemen was eenmalig en leverde naast een spraakmakende actie ook de nodige publiciteit op. Of klanten er blij mee waren is de vraag. Veel Duitse consumenten zijn recent pas overgeschakeld op e maaltijdboxen en zochten juist het gemak rondom de feestdagen van de kant-en-klare-pakketten.

Volgens Hello Fresh zat het probleem van niet kunnen leveren vooral in leveringen die niet op tijd konden worden gedaan door producenten, omdat er tijdens de feestdagen minder werd geproduceerd. Ook konden de levertijden niet meer worden nagekomen door de bezorgers.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

HelloFresh verdubbelde aantal klanten, bestellingen en maaltijden

Bezorgboxen – Maaltijdbox-leverancier Hello Fresh heeft een zeer goed derde kwartaal gedraaid. Het aantal actieve klanten, bestellingen en maaltijden verdubbelde ten opzichte van derde kwartaal 2019. Mede door de coronacrisis waardoor veel mensen thuis koken, steeg het aantal bestellingen in die periode naar het recordaantal van 19,49 miljoen bestellingen.

Lees bericht


Sterke omzetgroei HelloFresh door coronacrisis

Maaltijdbox - HelloFresh SE, 's werelds marktleider van maaltijdpakketten, heeft een zeer sterk eerste kwartaal achter de rug. Geholpen door de coronamaatregelen, omdat mensen zoveel mogelijk thuis moesten blijven, steeg het aantal actieve klanten met 68,4% naar 4,18 miljoen. Dit resulteerde in een omzet groei van meer dan 66% naar bijna 700 miljoen euro.

Lees bericht

‘Maaltijdbox-kokers verspillen 21% minder voedsel’

Duurzaamheid – Huishoudens die gebruik maken van een maaltijdbox verspillen 21% minder voedsel, dan wanneer zelf de boodschappen worden gedaan in een supermarkt. Dit cijfer weegt daarom mee in het duurzaamheidsrapport van maaltijdbezorger HelloFresh. Net als de elektrische bezorging in de binnenring van Amsterdam.

Lees bericht

HelloFresh zet volgende stap in verduurzaming

Verduurzamen - Maaltijdboxleverancier HelloFresh heeft de volgende stap genomen in de verduurzaming van de bezorging aan haar klanten. Sinds oktober 2019 werkt HelloFresh met een softwaresysteem om de bezorgroutes in de Benelux verder te optimaliseren en bezorgt het in de binnenring van Amsterdam voortaan met elektrische busjes.

Lees bericht


HelloFresh partner van Samen Tegen Voedselverspilling

Voedselverspilling - Maaltijdboxleverancier HelloFresh is sinds deze maand partner van het platform Samen Tegen Voedselverspilling (STV). Het platform is opgezet om tegen 2030 voedselverspilling met de helft te verminderen. HelloFresh maakt dat vandaag bekend bij de start van de Week Tegen Voedselverspilling. STV is een samenwerking tussen bedrijven, organisaties, wetenschappers, de overheid én consumenten. Voedselverspilling willen zij gezamenlijk tegengaan in de...

Lees bericht

Hello Fresh Benelux krijgt nieuwe CEO

Maaltijdbezorger - Maartje Frederiks neemt afscheid van HelloFresh Benelux. Dat betekent dat na 8 jaar de maaltijdbezorger een nieuwe CEO krijgt. Pauwel Wiertsema wordt haar opvolger. Pauwel was al nauw betrokken bij het bedrijf en als directielid verantwoordelijk voor de operatie. Maartje Frederiks stond in 2011 aan de wieg van de maaltijdboxbezorger in Nederland en is sindsdien verbonden aan het bedrijf. Zij...

Lees bericht



© 2021 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid