HelloFresh bezorgt steeds meer klanten extra boodschappen


Bezorgdienst - Maaltijdboxenbezorger HelloFresh wist in het eerste kwartaal van dit jaar niet alleen twee miljoen extra klanten te trekken, maar ook het aantal ‘extra boodschappen’ in Nederland te verdubbelen. Wereldwijd maken nu 7,3 miljoen mensen gebruik van de maaltijdboxen. Het bedrijf profiteert vooral door de coronamaatregelen.

HelloFresh Nederland was het eerste gebied waar klanten naast de avondmaaltijd tevens een assortiment van extra producten kon bestellen. Klanten kunnen kiezen uit een reeks premium producten en deze tegelijkertijd met hun maaltijdbox laten bezorgen. Pauwel Wiertsema, CEO Benelux: “We boden al extra's zoals een fruit-, bak- en wijnbox. Sinds begin dit jaar hebben we meer dan 150 producten toegevoegd, zoals brood, kaas, desserts en nog veel meer”. In Nederland wist HelloFresh in het eerste kwartaal 30 miljoen maaltijden te bezorgen tegen bijna 15 miljoen maltijden een jaar eerder.

Voordelen

Het van oorsprong Duitse bedrijf realiseerde in 2020 een omzet van 1,4 miljard euro. Dominik Richter, CEO en medeoprichter van HelloFresh. “Consumenten wereldwijd hebben zich moeten aanpassen aan de nieuwe manier van leven. Ze zijn online boodschappen gaan doen en hebben ook de voordelen ontdekt in vergelijking met de traditionele manier van boodschappen doen. Aangezien wij onze klanten veel waar voor hun geld bieden en een gemakkelijke oplossing voor lekkere en gezonde maaltijden zijn, ben ik ervan overtuigd dat wij buitengewoon sterk zullen blijven profiteren van het feit dat steeds meer mensen hun boodschappen online doen.”

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Nederlander legt steeds vaker groente op de barbecue

Onderzoek - Meer dan één derde (39%) van de Nederlanders geeft aan meer te barbecueën in vergelijking met voorgaande jaren. Maar in tegenstelling tot voorgaande jaren ligt er nu steeds vaker groente op de bbq. Bijna een kwart (24%) van de Nederlanders is met minder vlees gaan barbecueën, zo blijkt uit recent onderzoek van maaltijdboxleverancier HelloFresh.

Lees bericht

Groei bezorgformules dé ontwikkeling in food van 2021

Foodservice – De explosieve groei van bezorgformules voor boodschappen en maaltijden is dé ontwikkeling van 2021 in de Nederlandse foodmarkt. Dat laat de FSIN Food500 2022 zien. Het Food Service Instituut Nederland (FSIN) publiceert dit overzicht van de vijfhonderd foodbedrijven met de hoogste omzetten dit jaar voor het eerst sinds de coronapandemie.

Lees bericht



HelloFresh realiseert 6 miljard euro omzet in 2021

Maaltijdboxen – HelloFresh heeft in 2021 een zeer goed jaar achter de rug. De maaltijdboxleverancier leverde bijna 1 miljard maaltijden aan klanten in 17 markten op drie continenten. De omzet van de groep voor het volledige jaar 2021 bedroeg 6,0 miljard euro (+61,5%).

Lees bericht

Drie kwart Nederlanders bestempelt derde kerstdag als kliekjesdag

Onderzoek – Nederlanders blijken goed om te gaan met het tegengaan van voedselverspilling. Zo is 89% zich bewust van de hoeveelheid boodschappen die in huis zijn gehaald voor de feestdagen en beschouwt drie kwart (73%) van de Nederlanders ‘derde kerstdag’ als kliekjesdag om de restanten alsnog op te maken. Dit blijkt uit het onderzoek van maaltijdboxleverancier HelloFresh.

Lees bericht



© 2022 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid