HelloFresh bezorgt steeds meer klanten extra boodschappen


Bezorgdienst - Maaltijdboxenbezorger HelloFresh wist in het eerste kwartaal van dit jaar niet alleen twee miljoen extra klanten te trekken, maar ook het aantal ‘extra boodschappen’ in Nederland te verdubbelen. Wereldwijd maken nu 7,3 miljoen mensen gebruik van de maaltijdboxen. Het bedrijf profiteert vooral door de coronamaatregelen.

HelloFresh Nederland was het eerste gebied waar klanten naast de avondmaaltijd tevens een assortiment van extra producten kon bestellen. Klanten kunnen kiezen uit een reeks premium producten en deze tegelijkertijd met hun maaltijdbox laten bezorgen. Pauwel Wiertsema, CEO Benelux: “We boden al extra's zoals een fruit-, bak- en wijnbox. Sinds begin dit jaar hebben we meer dan 150 producten toegevoegd, zoals brood, kaas, desserts en nog veel meer”. In Nederland wist HelloFresh in het eerste kwartaal 30 miljoen maaltijden te bezorgen tegen bijna 15 miljoen maltijden een jaar eerder.

Voordelen

Het van oorsprong Duitse bedrijf realiseerde in 2020 een omzet van 1,4 miljard euro. Dominik Richter, CEO en medeoprichter van HelloFresh. “Consumenten wereldwijd hebben zich moeten aanpassen aan de nieuwe manier van leven. Ze zijn online boodschappen gaan doen en hebben ook de voordelen ontdekt in vergelijking met de traditionele manier van boodschappen doen. Aangezien wij onze klanten veel waar voor hun geld bieden en een gemakkelijke oplossing voor lekkere en gezonde maaltijden zijn, ben ik ervan overtuigd dat wij buitengewoon sterk zullen blijven profiteren van het feit dat steeds meer mensen hun boodschappen online doen.”

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



HelloFresh realiseert 3,75 miljard euro omzet in 2020

Maaltijdboxbezorgdienst - HelloFresh SE, de grootste leverancier van maaltijdboxen in de wereld, heeft 2020 afgesloten met een goed resultaat van meer dan 600 miljoen geleverde maaltijden aan klanten over de hele wereld. De groepsomzet voor het volledige jaar 2020 bedroeg 3,75 miljard euro tegenover 1,8 miljard euro in 2019, een groei van +111%.

Lees bericht


HelloFresh verwacht omzet bijna te verdubbelen

Bezorging - Niet alleen het afhalen en bezorgen van gerechten groeit hard als gevolg van de coronamaatregelen en beperkingen, maar ook de bezorging van maaltijdboxen. HelloFresh ziet door die groei dit jaar de omzet zelfs bijna verdubbelen.

Lees bericht


HelloFresh profiteert sterk van coronaperiode

Maaltijdbezorgdienst – HelloFresh heeft het aantal bestellingen en de omzet meer dan zien verdubbelden dankzij recordcijfers in het tweede kwartaal dit jaar. Het aantal bestellingen steeg in het tweede kwartaal van 2020 met 103% in vergelijking met vorig jaar. In de coronaperiode steeg het aantal bestellingen naar 18,1 miljoen.

Lees bericht

HelloFresh wil 100% van de CO2-uitstoot compenseren

Maaltijdbezorging – Maaltijdbezorger HelloFresh gaat 100% van de directe CO2-uitstoot van haar wereldwijde productie, levering aan klanten, kantoren en zakelijk reizen compenseren. De stap maakt deel uit van de groene energie- en CO2-reductiestrategie van het bedrijf.

Lees bericht



© 2021 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid