HelloFresh boekt recordomzet tweede kwartaal


HelloFresh behaalde een omzet van bijna twee lijard euro

Bezorgdienst - HelloFresh behaalde in het tweede kwartaal een omzet van bijna twee miljard euro. Dat is de hoogste kwartaalomzet ooit voor de maaltijdboxbezorger en 16% meer dan in dezelfde periode vorig jaar.

HelloFresh groeide niet alleen in omzet maar ook in het aantal actieve klanten. In het tweede kwartaal groeide de klanten basis met iets meer dan 4& van 7,68 miljoen naar 8,0 miljoen. Dominik Richter, CEO en medeoprichter van HelloFresh over de resultaten: “HelloFresh kende een sterk eerste semester en gaat daarmee in tegen de heersende stroming binnen de e-commerce. Hoewel we werden geconfronteerd met een aantal macro-economische uitdagingen, konden onze teams op tal van vlakken wezenlijke vooruitgang boeken. Zo wordt er steeds meer geïnvesteerd in productielocaties en -automatisering, betere productiviteit in onze distributiecentra en blijven we de klantervaring verbeteren door de klanten meer keuzes, meer flexibiliteit en een betere dienstverlening te bieden”.

Het bedrijf heeft daarnaast niet alle kosten door hoeven te berekenen aan de klanten, zo laat Richter weten. “Onze producten blijven aantrekkelijk en concurrerend geprijsd en zorgen voor meerwaarde voor onze klanten. Zoals thuis vers eten ontvangen, voedselverspilling verminderen, en het wegnemen van plannen en nadenken over wat te kopen en te eten”.

Pauwel Wiertsema, CEO van HelloFresh Benelux: “Om te voorzien in de behoefte van onze klanten hebben we meer snelle recepten ontwikkeld, zodat de klant ook in 15-20 minuten een verse maaltijd op tafel kan zetten. Ook werken we steeds meer met  seizoensgebonden producten en zijn er in ons aanbod recepten te vinden voor elk moment van de dag. Omdat we exacte hoeveelheden leveren voor het bereiden van een maaltijd biedt dit controle over uitgaven”.

Bron: HelloFresh/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Nieuwe maaltijdbox Green Chef voor verschillende levensstijlen

Maaltijdbox - Nederland krijgt een nieuwe maaltijdbox, namelijk Green Chef. Een maaltijdbox die volledig is samengesteld door diëtisten om de gebruikers te ondersteunen in een bewust en gezond eetpatroon. Green Chef is sinds 2018 onderdeel van de HelloFresh Group en is actief de VS, het VK en Nederland.

Lees bericht

Nederlander legt steeds vaker groente op de barbecue

Onderzoek - Meer dan één derde (39%) van de Nederlanders geeft aan meer te barbecueën in vergelijking met voorgaande jaren. Maar in tegenstelling tot voorgaande jaren ligt er nu steeds vaker groente op de bbq. Bijna een kwart (24%) van de Nederlanders is met minder vlees gaan barbecueën, zo blijkt uit recent onderzoek van maaltijdboxleverancier HelloFresh.

Lees bericht

Groei bezorgformules dé ontwikkeling in food van 2021

Foodservice – De explosieve groei van bezorgformules voor boodschappen en maaltijden is dé ontwikkeling van 2021 in de Nederlandse foodmarkt. Dat laat de FSIN Food500 2022 zien. Het Food Service Instituut Nederland (FSIN) publiceert dit overzicht van de vijfhonderd foodbedrijven met de hoogste omzetten dit jaar voor het eerst sinds de coronapandemie.

Lees bericht






© 2022 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid