HelloFresh groeit door en boekt 1,56 miljard euro omzet


Maaltijdboxen – HelloFresh SE van 'HelloFresh', zet zijn het  groeitraject voort en bereikt in het tweede kwartaal van 2021 7,7 miljoen klanten. Bijna twee keer zoveel als dezelfde periode vorig jaar met  4,2 miljoen klanten. De omzet van de groep voor het tweede kwartaal kwam daarmee uit op een bedrag van 1,56 miljard euro, een stijging van 66,5%.

Het aantal orders van de groep lag, ondanks de versoepeling van de coronamaatregelen, ver boven het niveau van vóór de pandemie, met 30,98 miljoen orders tijdens het kwartaal (+71,2% jaar op jaar.

Uitbreiding

De uitbreiding van de totale bereikbare markt is in volle gang. Zo lanceerde het merk Green Chef onlangs in het Verenigd Koninkrijk en startte HelloFresh in de derde markt in Scandinavië (na Zweden en Denemarken): Noorwegen. Ook heeft HelloFresh in juli een overeenkomst gesloten om de Australische producent van kant-en-klare maaltijden Youfoodz over te nemen, waarmee het zijn capaciteit op het vlak van kant-en-klare maaltijden verder uitbreidt, na eerder de overname van Factor in de VS eind 2020. Met de introductie van de HelloFresh Markt in de VS en het geslaagde verbeterde en uitgebreide assortiment van de HelloFresh Markt in de Benelux, weet het bedrijf de gemiddelde waarde per order te verhogen en besteden klanten een groter deel van hun boodschappenbudget bij HelloFresh.

Aanbod premium producten

Pauwel Wiertsema, CEO HelloFresh Benelux: “Omdat meer mensen de voordelen van ons aanbod ten opzichte van traditioneel boodschappen doen hebben ervaren, willen we deze klanten een ervaring bieden die bij hun behoeften past. Bijvoorbeeld door naast de maaltijdbox een breed assortiment aan premium producten aan te bieden. Ik ben erg trots dat Nederland pionierde met de HelloFresh Markt. Op basis van de resultaten en het succes wordt het aanbod in de rest van 2021 verder uitgebreid naar ruim 500 producten, onder andere met een forse uitbreiding in de ontbijt-, borrel- en ‘ready to eat’ categorie met bijvoorbeeld verse sappen, koffie, thee en sushi."

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Nederlanders geïnteresseerd in abonnement op drank en voeding

Onderzoek – Nederlanders zijn het meest geïnteresseerd in een abonnement op dranken en voeding. Dit blijkt uit Product Abonnementen, een onderzoek van Multiscope onder bijna 3.500 Nederlanders. Mede door de belangstelling voor abonnementen op dranken en voeding, groeit de totale markt voor productabonnementen het komende jaar naar verwachting van €1,4 miljard naar €2,4 miljard.

Lees bericht


HelloFresh bezorgt steeds meer klanten extra boodschappen

Bezorgdienst - Maaltijdboxenbezorger HelloFresh wist in het eerste kwartaal van dit jaar niet alleen twee miljoen extra klanten te trekken, maar ook het aantal ‘extra boodschappen’ in Nederland te verdubbelen. Wereldwijd maken nu 7,3 miljoen mensen gebruik van de maaltijdboxen. Het bedrijf profiteert vooral door de coronamaatregelen.

Lees bericht


HelloFresh realiseert 3,75 miljard euro omzet in 2020

Maaltijdboxbezorgdienst - HelloFresh SE, de grootste leverancier van maaltijdboxen in de wereld, heeft 2020 afgesloten met een goed resultaat van meer dan 600 miljoen geleverde maaltijden aan klanten over de hele wereld. De groepsomzet voor het volledige jaar 2020 bedroeg 3,75 miljard euro tegenover 1,8 miljard euro in 2019, een groei van +111%.

Lees bericht






© 2021 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid