HelloFresh groeit door en boekt 1,56 miljard euro omzet


Gemiddeld geeft een gezin €2877 uit aan een maaltijdbox abonnement voor 4 personen met daarin 3 gerechten per week / Foto bij: HelloFresh

Maaltijdboxen – HelloFresh SE van 'HelloFresh', zet zijn het  groeitraject voort en bereikt in het tweede kwartaal van 2021 7,7 miljoen klanten. Bijna twee keer zoveel als dezelfde periode vorig jaar met  4,2 miljoen klanten. De omzet van de groep voor het tweede kwartaal kwam daarmee uit op een bedrag van 1,56 miljard euro, een stijging van 66,5%.

Het aantal orders van de groep lag, ondanks de versoepeling van de coronamaatregelen, ver boven het niveau van vóór de pandemie, met 30,98 miljoen orders tijdens het kwartaal (+71,2% jaar op jaar.

Uitbreiding

De uitbreiding van de totale bereikbare markt is in volle gang. Zo lanceerde het merk Green Chef onlangs in het Verenigd Koninkrijk en startte HelloFresh in de derde markt in Scandinavië (na Zweden en Denemarken): Noorwegen. Ook heeft HelloFresh in juli een overeenkomst gesloten om de Australische producent van kant-en-klare maaltijden Youfoodz over te nemen, waarmee het zijn capaciteit op het vlak van kant-en-klare maaltijden verder uitbreidt, na eerder de overname van Factor in de VS eind 2020. Met de introductie van de HelloFresh Markt in de VS en het geslaagde verbeterde en uitgebreide assortiment van de HelloFresh Markt in de Benelux, weet het bedrijf de gemiddelde waarde per order te verhogen en besteden klanten een groter deel van hun boodschappenbudget bij HelloFresh.

Aanbod premium producten

Pauwel Wiertsema, CEO HelloFresh Benelux: “Omdat meer mensen de voordelen van ons aanbod ten opzichte van traditioneel boodschappen doen hebben ervaren, willen we deze klanten een ervaring bieden die bij hun behoeften past. Bijvoorbeeld door naast de maaltijdbox een breed assortiment aan premium producten aan te bieden. Ik ben erg trots dat Nederland pionierde met de HelloFresh Markt. Op basis van de resultaten en het succes wordt het aanbod in de rest van 2021 verder uitgebreid naar ruim 500 producten, onder andere met een forse uitbreiding in de ontbijt-, borrel- en ‘ready to eat’ categorie met bijvoorbeeld verse sappen, koffie, thee en sushi."

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

‘Geld en tijdgebrek belemmeren mensen duurzamer te leven’

Onderzoek – Vrouwen leven hun duurzame gewoontes meer na dan mannen, hoewel mannen van zich zelf vinden dat zij duurzamer bezig zijn. Dat blijkt uit onderzoek van maaltijdboxleverancier HelloFresh. Daarnaast blijkt dat mensen graag duurzamer willen leven, maar door geld of tijdgebrek daar niet aan toe komen.

Lees bericht


Maaltijdbox kost gezin bijna 3000 euro per jaar

Analyse – Maaltijdboxen zijn nog altijd populair bij gezinnen. Gemiddeld geeft een gezin bijna 3000 euro (€2877) uit aan een maaltijdbox-abonnement voor 4 personen. In zo’n abonnement zitten dan 3 maaltijden per week. De berekeningen van Foodboxen.nl zijn uitgevoerd op basis van een abonnement voor 40 weken.

Lees bericht


Maaltijdboxen vooral populair onder twintigers

Onderzoek – Abonnementen op maaltijdboxen zoals HelloFresh en Uitgekookt blijken vooral populair te zijn onder jong volwassenen. Uit onderzoek van vergelijkingssite Slimster.nl blijkt dat bijna één op de tien Nederlanders tussen de 18 en 30 jaar gebruikmaakt van een abonnement op een maaltijdbox

Lees bericht


HelloFresh gaat samenwerken met De Vegetarische Slager

Samenwerking – Maaltijdboxleverancier HelloFresh en De Vegetarische Slager gaan langdurig samenwerken. Omdat de groep consumenten die minder vlees wil eten groeit, wil HelloFresh vaker een maaltijd aanbieden met een vleesvervanger. De Vegetarische Slager gaat die vleesvervangers verzorgen.

Lees bericht

‘Nederlander beknibbelt op kerstdiner vanwege inflatie’

Onderzoek – Een kleiner gezelschap aan de eettafel en een minder luxe kerstmenu. Dat is het gevolg van de inflatie dat ook mensen parten speelt tijdens de feestdagen. Volgens onderzoek van maaltijdboxleverancier HelloFresh leveren de hoge prijzen van voedsel de Nederlander wel degelijk zorgen.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid