HelloFresh groeit door en boekt 1,56 miljard euro omzet

Maaltijdboxen – HelloFresh SE van 'HelloFresh', zet zijn het groeitraject voort en bereikt in het tweede kwartaal van 2021 7,7 miljoen klanten. Bijna twee keer zoveel als dezelfde periode vorig jaar met 4,2 miljoen klanten. De omzet van de groep voor het tweede kwartaal kwam daarmee uit op een bedrag van 1,56 miljard euro, een stijging van 66,5%.
Het aantal orders van de groep lag, ondanks de versoepeling van de coronamaatregelen, ver boven het niveau van vóór de pandemie, met 30,98 miljoen orders tijdens het kwartaal (+71,2% jaar op jaar.
Uitbreiding
De uitbreiding van de totale bereikbare markt is in volle gang. Zo lanceerde het merk Green Chef onlangs in het Verenigd Koninkrijk en startte HelloFresh in de derde markt in Scandinavië (na Zweden en Denemarken): Noorwegen. Ook heeft HelloFresh in juli een overeenkomst gesloten om de Australische producent van kant-en-klare maaltijden Youfoodz over te nemen, waarmee het zijn capaciteit op het vlak van kant-en-klare maaltijden verder uitbreidt, na eerder de overname van Factor in de VS eind 2020. Met de introductie van de HelloFresh Markt in de VS en het geslaagde verbeterde en uitgebreide assortiment van de HelloFresh Markt in de Benelux, weet het bedrijf de gemiddelde waarde per order te verhogen en besteden klanten een groter deel van hun boodschappenbudget bij HelloFresh.
Aanbod premium producten
Pauwel Wiertsema, CEO HelloFresh Benelux: “Omdat meer mensen de voordelen van ons aanbod ten opzichte van traditioneel boodschappen doen hebben ervaren, willen we deze klanten een ervaring bieden die bij hun behoeften past. Bijvoorbeeld door naast de maaltijdbox een breed assortiment aan premium producten aan te bieden. Ik ben erg trots dat Nederland pionierde met de HelloFresh Markt. Op basis van de resultaten en het succes wordt het aanbod in de rest van 2021 verder uitgebreid naar ruim 500 producten, onder andere met een forse uitbreiding in de ontbijt-, borrel- en ‘ready to eat’ categorie met bijvoorbeeld verse sappen, koffie, thee en sushi."
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
HelloFresh boekt recordomzet tweede kwartaal
Bezorgdienst - HelloFresh behaalde in het tweede kwartaal een omzet van bijna twee miljard euro. Dat is de hoogste kwartaalomzet ooit voor de maaltijdboxbezorger en 16% meer dan in dezelfde periode vorig jaar.
Lees berichtNederlander legt steeds vaker groente op de barbecue
Onderzoek - Meer dan één derde (39%) van de Nederlanders geeft aan meer te barbecueën in vergelijking met voorgaande jaren. Maar in tegenstelling tot voorgaande jaren ligt er nu steeds vaker groente op de bbq. Bijna een kwart (24%) van de Nederlanders is met minder vlees gaan barbecueën, zo blijkt uit recent onderzoek van maaltijdboxleverancier HelloFresh.
Lees berichtGroei bezorgformules dé ontwikkeling in food van 2021
Foodservice – De explosieve groei van bezorgformules voor boodschappen en maaltijden is dé ontwikkeling van 2021 in de Nederlandse foodmarkt. Dat laat de FSIN Food500 2022 zien. Het Food Service Instituut Nederland (FSIN) publiceert dit overzicht van de vijfhonderd foodbedrijven met de hoogste omzetten dit jaar voor het eerst sinds de coronapandemie.
Lees berichtSterke groei HelloFresh in eerste kwartaal 2022
Maaltijdbezorging - Maaltijdbezorger HelloFresh heeft een sterk eerste kwartaal achter de rug. Zowel het aantal klanten dat gebruik maakte van de maaltijdbox als omzet namen fors toe ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.
Lees berichtHelloFresh realiseert 6 miljard euro omzet in 2021
Maaltijdboxen – HelloFresh heeft in 2021 een zeer goed jaar achter de rug. De maaltijdboxleverancier leverde bijna 1 miljard maaltijden aan klanten in 17 markten op drie continenten. De omzet van de groep voor het volledige jaar 2021 bedroeg 6,0 miljard euro (+61,5%).
Lees berichtMaaltijdboxen in 2 jaar gemiddeld 6% gestegen
Analyse - Maaltijdboxen zijn de afgelopen twee jaar met gemiddeld 6 procent gestegen. Dit blijkt uit onderzoek van Foodboxen.nl. Het bedrijf deed onderzoek naar de prijzen omdat de prijzen voor levensmiddelen als gevolg van inflatie flink aan het stijgen zijn.
Lees bericht