HelloFresh partner van Samen Tegen Voedselverspilling


Voedselverspilling - Maaltijdboxleverancier HelloFresh is sinds deze maand partner van het platform Samen Tegen Voedselverspilling (STV). Het platform is opgezet om tegen 2030 voedselverspilling met de helft te verminderen. HelloFresh maakt dat vandaag bekend bij de start van de Week Tegen Voedselverspilling. STV is een samenwerking tussen bedrijven, organisaties, wetenschappers, de overheid én consumenten. Voedselverspilling willen zij gezamenlijk tegengaan in de hele keten, van grond tot mond. “Aangezien ons concept het verminderen van voedselverspilling in zijn DNA heeft, voelt dit partnership als een zeer logische stap”, aldus Pauwel Wiertsema, CEO van HelloFresh Benelux. Het concept HelloFresh is sowieso weinig voedsel verspillend, omdat de ingrediënten voor de maaltijden pas worden gekocht als de boxen door de klanten zijn besteld. Bovendien zijn de producten in de box volledig afgestemd op het gerecht. Mocht er bij HelloFresh toch iets overblijven, dan wordt het aan de Voedselbank gegeven, volgens Wiertsema. En voor klanten die eventueel iets overhouden staan tips en recepten op de website wat er met de restanten kan worden gedaan. Week Tegen Voedselverspilling Tijdens de Week Tegen Voedselverspilling (30 september t/m 4 oktober) voorziet HelloFresh al haar klanten van koelkaststickers. Hierop staat aangegeven welke producten wel en welke niet bewaard hoeven te worden in de koelkast. Goede bewaartips zorgen ervoor dat producten langer goed blijven en er minder hoeft te worden weggegooid. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Verspilling is Verrukkelijk wil met crowdfunding blijven vechten

Voedselverspilling - De ondernemers van Verspilling is Verrukkelijk zijn in 2018 een beweging gestart om zoveel mogelijk eten te redden van de verspilling. Nog altijd wordt bijna een derde van het voedsel verspild. Crowdfunding moet er nu voor zorgen dat het collectief kan blijven vechten tegen voedselverspilling.

Lees bericht

Sterke omzetgroei HelloFresh door coronacrisis

Maaltijdbox - HelloFresh SE, 's werelds marktleider van maaltijdpakketten, heeft een zeer sterk eerste kwartaal achter de rug. Geholpen door de coronamaatregelen, omdat mensen zoveel mogelijk thuis moesten blijven, steeg het aantal actieve klanten met 68,4% naar 4,18 miljoen. Dit resulteerde in een omzet groei van meer dan 66% naar bijna 700 miljoen euro.

Lees bericht

‘Maaltijdbox-kokers verspillen 21% minder voedsel’

Duurzaamheid – Huishoudens die gebruik maken van een maaltijdbox verspillen 21% minder voedsel, dan wanneer zelf de boodschappen worden gedaan in een supermarkt. Dit cijfer weegt daarom mee in het duurzaamheidsrapport van maaltijdbezorger HelloFresh. Net als de elektrische bezorging in de binnenring van Amsterdam.

Lees bericht



Etenover.nl wil foodservicebedrijven helpen met omzet en voorraad

Initiatief - Verschillende producenten en leveranciers aan de foodservicesector starten samen met het communicatiebureau Shoot My Food, Food Inspiration en Foodservice Network het initiatief www.etenover.nl. Deze tijdelijk online marktplaats is ingericht om voedselverspilling bij de foodservicebedrijven tegen te gaan en de financiële schade van producenten te beperken.

Lees bericht




© 2020 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid