HelloFresh realiseert 3,75 miljard euro omzet in 2020
Maaltijdboxbezorgdienst - HelloFresh SE, de grootste leverancier van maaltijdboxen in de wereld, heeft 2020 afgesloten met een goed resultaat van meer dan 600 miljoen geleverde maaltijden aan klanten over de hele wereld. De groepsomzet voor het volledige jaar 2020 bedroeg 3,75 miljard euro tegenover 1,8 miljard euro in 2019, een groei van +111%.
In het vierde kwartaal van 2020 was de stijging in omzet het grootst, met een omzet van meer dan 1,1 miljard euro. De bezorgdienst realiseerde in het laatste kwartaal een groei van +126% ten opzichte van het jaar er voor. Dat was vooral te danken aan de groei van het aantal actieve klanten met 77% tot 5,3 miljoen aan het einde van het vierde kwartaal, evenals aan de forse order volumes en de stijging van de gemiddelde waarde per order. “2020 was zonder twijfel een jaar zoals nooit tevoren. Dankzij onze sterke infrastructuur zijn wij erin geslaagd onze activiteiten snel op te schalen om in de stijgende vraag te voorzien. Ik ben heel trots op de ongelooflijke prestatie van ons team, dat meer dan 600 miljoen maaltijden veilig heeft geleverd bij onze klanten thuis," aldus Dominik Richter, CEO en mede-oprichter van HelloFresh. Volgens Richter heeft thuis koken en eten een totaal nieuwe betekenis gekregen. “Naarmate de pandemie in de loop van 2021 hopelijk wegebt, verwachten wij dat consumenten zullen blijven vertrouwen op online aanbieders zoals wij,” aldus de topman.
In de Benelux heeft HelloFresh vooral geïnvesteerd in het vergroten van het menu-aanbod. Een stap die heeft geleid tot meer klanten en een sterke groei. Verder breidt HelloFresh internationaal uit met het aanbieden van kant-en-klaar maaltijden. Zo werd in Amerika het bedrijf Factor75 overgenomen dat zich volledig richt op die markt.
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Sophie Hofdijk nieuwe manager assortiment bij La Place
Formulenieuws - La Place heeft Sophie Hofdijk benoemd tot manager assortiment. In haar rol gaat zij de foodserviceformule helpen bij het ontwikkelen van een toekomstbestendig en onderscheidend assortiment. De aanstelling past binnen de vernieuwde koers van La Place, waarbij de focus ligt op een duurzamer, gezonder en inclusiever aanbod dat ook jongere doelgroepen aanspreekt.
Lees berichtPrijs maaltijdboxen gemiddeld 8,7% hoger dan in 2022
Analyse – Prijs van maaltijdboxen in 2024 gemiddeld 8,7% hoger dan in 2022. De gemiddelde prijs voor een maaltijdbox met 3 maaltijden voor 2 personen ligt nu op €48,41, wat neerkomt op €8,- per maaltijd, inclusief bezorging. Dat heeft Foodboxen.nl berekend.
Lees berichtRon Gastrobar geopend in Kriterion Studentenpomp
Tankstation – In Kriterion Studentenpomp in Amsterdam is dinsdag de pop-upstore van Ron Gastrobar geopend. De toko met verse producten van chef-kok Ron Blaauw blijft twee weken staan ter promotie van de ‘ready to heat’ maaltijden, die ook in het tankstation verkrijgbaar zijn. De maaltijden worden vers bereid in de keuken van Ron Gastrobar.
Lees berichtLeonidas uitblinker op waardestrategie ‘beste product’
Onderzoek - Leonidas-klanten geven deze chocolaterie van alle foodretailers de hoogste score op de waardestrategie ‘beste product’. Uw Slager en Ekoplaza volgen op de tweede en derde plaats. Dit blijkt uit Uitblinkers Foodretail van specialist in online marktonderzoek Multiscope onder ruim 4.100 Nederlanders.
Lees berichtHela komt met ready-to-serve Maaltijdsauzen
Introductie – Hela brengt vanaf april dit jaar zeven nieuwe maaltijdsauzen op de markt die de foodprofessional in de keuken kunnen helpen op het gebied van gemak, smaak en gezondheid.
Lees bericht‘Geld en tijdgebrek belemmeren mensen duurzamer te leven’
Onderzoek – Vrouwen leven hun duurzame gewoontes meer na dan mannen, hoewel mannen van zich zelf vinden dat zij duurzamer bezig zijn. Dat blijkt uit onderzoek van maaltijdboxleverancier HelloFresh. Daarnaast blijkt dat mensen graag duurzamer willen leven, maar door geld of tijdgebrek daar niet aan toe komen.
Lees bericht