HelloFresh realiseert 3,75 miljard euro omzet in 2020


Maaltijdboxbezorgdienst - HelloFresh SE, de grootste leverancier van maaltijdboxen in de wereld, heeft 2020 afgesloten met een goed resultaat van meer dan 600 miljoen geleverde maaltijden aan klanten over de hele wereld. De groepsomzet voor het volledige jaar 2020 bedroeg 3,75 miljard euro tegenover 1,8 miljard euro in 2019, een groei van +111%.

In het vierde kwartaal van 2020 was de stijging in omzet het grootst, met een omzet van meer dan 1,1 miljard euro. De bezorgdienst realiseerde in het laatste kwartaal een groei van +126% ten opzichte van het jaar er voor. Dat was vooral te danken aan de groei van het aantal actieve klanten met 77% tot 5,3 miljoen aan het einde van het vierde kwartaal, evenals aan de forse order volumes en de stijging van de gemiddelde waarde per order. “2020 was zonder twijfel een jaar zoals nooit tevoren. Dankzij onze sterke infrastructuur zijn wij erin geslaagd onze activiteiten snel op te schalen om in de stijgende vraag te voorzien. Ik ben heel trots op de ongelooflijke prestatie van ons team, dat meer dan 600 miljoen maaltijden veilig heeft geleverd bij onze klanten thuis," aldus Dominik Richter, CEO en mede-oprichter van HelloFresh. Volgens Richter heeft thuis koken en eten een totaal nieuwe betekenis gekregen. “Naarmate de pandemie in de loop van 2021 hopelijk wegebt, verwachten wij dat consumenten zullen blijven vertrouwen op online aanbieders zoals wij,” aldus de topman.

In de Benelux heeft HelloFresh vooral geïnvesteerd in het vergroten van het menu-aanbod. Een stap die heeft geleid tot meer klanten en een sterke groei. Verder breidt HelloFresh internationaal uit met het aanbieden van kant-en-klaar maaltijden. Zo werd in Amerika het bedrijf Factor75 overgenomen dat zich volledig richt op die markt.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws




HelloFresh verwacht omzet bijna te verdubbelen

Bezorging - Niet alleen het afhalen en bezorgen van gerechten groeit hard als gevolg van de coronamaatregelen en beperkingen, maar ook de bezorging van maaltijdboxen. HelloFresh ziet door die groei dit jaar de omzet zelfs bijna verdubbelen.

Lees bericht

HelloFresh profiteert sterk van coronaperiode

Maaltijdbezorgdienst – HelloFresh heeft het aantal bestellingen en de omzet meer dan zien verdubbelden dankzij recordcijfers in het tweede kwartaal dit jaar. Het aantal bestellingen steeg in het tweede kwartaal van 2020 met 103% in vergelijking met vorig jaar. In de coronaperiode steeg het aantal bestellingen naar 18,1 miljoen.

Lees bericht


HelloFresh wil 100% van de CO2-uitstoot compenseren

Maaltijdbezorging – Maaltijdbezorger HelloFresh gaat 100% van de directe CO2-uitstoot van haar wereldwijde productie, levering aan klanten, kantoren en zakelijk reizen compenseren. De stap maakt deel uit van de groene energie- en CO2-reductiestrategie van het bedrijf.

Lees bericht

Sterke omzetgroei HelloFresh door coronacrisis

Maaltijdbox - HelloFresh SE, 's werelds marktleider van maaltijdpakketten, heeft een zeer sterk eerste kwartaal achter de rug. Geholpen door de coronamaatregelen, omdat mensen zoveel mogelijk thuis moesten blijven, steeg het aantal actieve klanten met 68,4% naar 4,18 miljoen. Dit resulteerde in een omzet groei van meer dan 66% naar bijna 700 miljoen euro.

Lees bericht



© 2021 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid