HelloFresh realiseert 6 miljard euro omzet in 2021


Maaltijdboxen – HelloFresh heeft in 2021 een zeer goed jaar achter de rug. De maaltijdboxleverancier leverde bijna 1 miljard maaltijden aan klanten in 17 markten op drie continenten. De omzet van de groep voor het volledige jaar 2021 bedroeg 6,0 miljard euro (+61,5%).

De groei werd gedreven door de verdere toename van het aantal klanten in beide operationele segmenten (het Amerikaanse en het internationale segment), en door de hoog blijvende ordervolumes en maaltijden per order.

Hoogste kartaalomzet

In het vierde kwartaal van 2021 groeide het klantenbestand van HelloFresh SE tot een totaal van 7,2 miljoen actieve klanten. Niet alleen bleven de ordercijfers van de groep hoog en boven de cijfers van vóór de pandemie, ook de gemiddelde waarde per order bleef stijgen. In het vierde kwartaal van 2021 bedroeg de omzet zelfs 1,58 miljard euro, de hoogste kwartaalomzet ooit.

Benelux

Pauwel Wiertsema, CEO HelloFresh Benelux: “2021 was een bijzonder jaar met veel uitdagingen en mijlpalen die ons opnieuw dichterbij onze missie brachten: 'change the way people eat - forever'. We schaalden ons aanbod op tot 30 verschillende recepten per week en lanceerden de HelloFresh Markt met uiteindelijk maar liefst 500 additionele producten aan het eind van 2021. In 2022 zullen we die uitbreiding verder verfijnen naargelang de wensen van de consument; waaronder een assortiment aan snelle recepten voor elke moment van de dag, alsook de mogelijkheid om binnen het menu recepten naar eigen voorkeur aan te passen met een extra portie groenten, vlees of vis of een bij- of nagerecht. Gevarieerd en duurzaam koken wordt op die manier nog toegankelijker.”

Bron: HelloFresh/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Nederlander legt steeds vaker groente op de barbecue

Onderzoek - Meer dan één derde (39%) van de Nederlanders geeft aan meer te barbecueën in vergelijking met voorgaande jaren. Maar in tegenstelling tot voorgaande jaren ligt er nu steeds vaker groente op de bbq. Bijna een kwart (24%) van de Nederlanders is met minder vlees gaan barbecueën, zo blijkt uit recent onderzoek van maaltijdboxleverancier HelloFresh.

Lees bericht

Groei bezorgformules dé ontwikkeling in food van 2021

Foodservice – De explosieve groei van bezorgformules voor boodschappen en maaltijden is dé ontwikkeling van 2021 in de Nederlandse foodmarkt. Dat laat de FSIN Food500 2022 zien. Het Food Service Instituut Nederland (FSIN) publiceert dit overzicht van de vijfhonderd foodbedrijven met de hoogste omzetten dit jaar voor het eerst sinds de coronapandemie.

Lees bericht



Drie kwart Nederlanders bestempelt derde kerstdag als kliekjesdag

Onderzoek – Nederlanders blijken goed om te gaan met het tegengaan van voedselverspilling. Zo is 89% zich bewust van de hoeveelheid boodschappen die in huis zijn gehaald voor de feestdagen en beschouwt drie kwart (73%) van de Nederlanders ‘derde kerstdag’ als kliekjesdag om de restanten alsnog op te maken. Dit blijkt uit het onderzoek van maaltijdboxleverancier HelloFresh.

Lees bericht

HelloFresh groeit door en boekt 1,56 miljard euro omzet

Maaltijdboxen – HelloFresh SE van 'HelloFresh', zet zijn het  groeitraject voort en bereikt in het tweede kwartaal van 2021 7,7 miljoen klanten. Bijna twee keer zoveel als dezelfde periode vorig jaar met  4,2 miljoen klanten. De omzet van de groep voor het tweede kwartaal kwam daarmee uit op een bedrag van 1,56 miljard euro, een stijging van 66,5%.

Lees bericht



© 2022 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid