HelloFresh selecteert duurzame verpakking van Tetra Pak


Bezorgdienst – Eigenlijk was het al bekend op de private labelbeurs PLMA. Wat daar werd al bekend gemaakt dat HelloFresh voortaan de maaltijdproducten zou versturen in de kartonnen verpakkingen van Tetra Recart. De verpakkingen werden daar ook gepresenteerd. Sinds vandaag is duidelijk dat HelloFresh in ieder geval voor deze duurzame Tetra Pak-verpakkingen kiest voor het Verenigd Koninkrijk, Duitsland en Nederland. HelloFresh maakt sinds 2017 van diezelfde verpakkingen ook al gebruik in de VS. Daar heeft het bezorgdienst door het gebruik van de kartonnen verpakking een 80% lagere CO2-voetdruk gekregen. Vooral omdat de verpakkingen praktischer zijn en ruimte besparen, maar bovendien fors lager in gewicht zijn dan de blikjes en glazen potten. Jakob Schmidt, Senior Global Procurement Manager bij HelloFresh Global: “De introductie van de Tetra Recart-doos is een strategische stap voor HelloFresh. We verkleinen onze klimaatvoetafdruk door een betere en efficiëntere logistiek.” De producten die in de duurzamere verpakking van Tetra komen zijn in ieder geval de tomaten, bonen, kikkererwten en linzen van HelloFresh. Online stijgt wereldwijd Volgens het Engelse onderzoekbureau PlanetRetail RNG stijgen de online voedsel uitgaven de komende jaren nog fors door, namelijk naar zo’n $625 miljard in 2023. Dat is een toename van $213 miljard ten opzichte van vorig jaar. Bron: @FoodClicks Bezorgdienst – Eigenlijk was het al bekend op de private labelbeurs PLMA. Wat daar werd al bekend gemaakt dat HelloFresh voortaan de maaltijdproducten zou versturen in de kartonnen verpakkingen van Tetra Recart. De verpakkingen werden daar ook gepresenteerd. Sinds vandaag is duidelijk dat HelloFresh in ieder geval voor deze duurzame Tetra Pak-verpakkingen kiest voor het Verenigd Koninkrijk, Duitsland en Nederland. HelloFresh maakt sinds 2017 van diezelfde verpakkingen ook al gebruik in de VS. Daar heeft het bezorgdienst door het gebruik van de kartonnen verpakking een 80% lagere CO2-voetdruk gekregen. Vooral omdat de verpakkingen praktischer zijn en ruimte besparen, maar bovendien fors lager in gewicht zijn dan de blikjes en glazen potten. Jakob Schmidt, Senior Global Procurement Manager bij HelloFresh Global: “De introductie van de Tetra Recart-doos is een strategische stap voor HelloFresh. We verkleinen onze klimaatvoetafdruk door een betere en efficiëntere logistiek.” De producten die in de duurzamere verpakking van Tetra komen zijn in ieder geval de tomaten, bonen, kikkererwten en linzen van HelloFresh. Online stijgt wereldwijd Volgens het Engelse onderzoekbureau PlanetRetail RNG stijgen de online voedsel uitgaven de komende jaren nog fors door, namelijk naar zo’n $625 miljard in 2023. Dat is een toename van $213 miljard ten opzichte van vorig jaar. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

EARTH Water stopt met verkoop plastic flesjes

Duurzaam - Na 14 jaar stopt EARTH Water met het gebruik van plastic flesjes voor het verpakken van haar water. Het gaat in totaal om 5 miljoen plastic flesjes per jaar, verantwoordelijk voor 50 procent van de verkoop van EARTH, o laat het bedrijf weten.

Lees bericht


HelloFresh bezorgt steeds meer klanten extra boodschappen

Bezorgdienst - Maaltijdboxenbezorger HelloFresh wist in het eerste kwartaal van dit jaar niet alleen twee miljoen extra klanten te trekken, maar ook het aantal ‘extra boodschappen’ in Nederland te verdubbelen. Wereldwijd maken nu 7,3 miljoen mensen gebruik van de maaltijdboxen. Het bedrijf profiteert vooral door de coronamaatregelen.

Lees bericht


HelloFresh realiseert 3,75 miljard euro omzet in 2020

Maaltijdboxbezorgdienst - HelloFresh SE, de grootste leverancier van maaltijdboxen in de wereld, heeft 2020 afgesloten met een goed resultaat van meer dan 600 miljoen geleverde maaltijden aan klanten over de hele wereld. De groepsomzet voor het volledige jaar 2020 bedroeg 3,75 miljard euro tegenover 1,8 miljard euro in 2019, een groei van +111%.

Lees bericht



HelloFresh verwacht omzet bijna te verdubbelen

Bezorging - Niet alleen het afhalen en bezorgen van gerechten groeit hard als gevolg van de coronamaatregelen en beperkingen, maar ook de bezorging van maaltijdboxen. HelloFresh ziet door die groei dit jaar de omzet zelfs bijna verdubbelen.

Lees bericht



© 2021 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid