HelloFresh verwacht omzet bijna te verdubbelen


De elektrische wagens waarmee HelloFresh in de Amsterdamse binnenring maaltijdboxen bezorgt

Bezorging - Niet alleen het afhalen en bezorgen van gerechten groeit hard als gevolg van de coronamaatregelen en beperkingen, maar ook de bezorging van maaltijdboxen. HelloFresh ziet door die groei dit jaar de omzet zelfs bijna verdubbelen.

In het tweede kwartaal van dit jaar zijn de bestellingen en brutowinst meer dan verdubbeld voor de HelloFresh Group, zo laat het bedrijf weten. Klanten hebben bij HelloFresh wereldwijd bijna 18,1 miljoen bestellingen geplaatst. Wat betreft het assortiment ziet het bedrijf een toename in maaltijden uit verschillende wereldkeukens. Volgens HelloFresh is dit het gevolg van het niet doorgaan van vakanties als gevolg van de coronacrisis, waardoor steeds meer mensen etenswaren uit andere landen in hun eigen keuken willen ervaren. HelloFresh zag in het tweede kwartaal ook het klantenbestand met 74 procent groeien ten opzichte van hetzelfde kwartaal vorig jaar. Dit komt neer op 4,18 miljoen actieve lidmaatschappen. In Nederland ziet de maaltijdboxbezorger een toename in premiumrecepten. Als mogelijke verklaring daarvoor ziet HelloFresh dat consumenten minder uit eten gaan, ook omdat gasten zich minder comfortabel voelen om buiten de deur te eten.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Bezorgers in het zonnetje op Dag van de Maaltijdbezorger

Verkiezing – De Nederlandse Vereniging van Maaltijdbezorgers (NLVVM) organiseert sinds 2017 iedere derde donderdag van september de ‘Dag van de Maaltijdbezorger’. Hiermee worden de maaltijdbezorgers, die bij de aangesloten formules in dienst zijn, jaarlijks extra in de spotlights gezet. Dit jaar vindt tijdens deze dag de aftrap plaats van de verkiezing van 'Maaltijdbezorger van het Jaar'.

Lees bericht


Nieuwe maaltijdbox Green Chef voor verschillende levensstijlen

Maaltijdbox - Nederland krijgt een nieuwe maaltijdbox, namelijk Green Chef. Een maaltijdbox die volledig is samengesteld door diëtisten om de gebruikers te ondersteunen in een bewust en gezond eetpatroon. Green Chef is sinds 2018 onderdeel van de HelloFresh Group en is actief de VS, het VK en Nederland.

Lees bericht


Nederlander legt steeds vaker groente op de barbecue

Onderzoek - Meer dan één derde (39%) van de Nederlanders geeft aan meer te barbecueën in vergelijking met voorgaande jaren. Maar in tegenstelling tot voorgaande jaren ligt er nu steeds vaker groente op de bbq. Bijna een kwart (24%) van de Nederlanders is met minder vlees gaan barbecueën, zo blijkt uit recent onderzoek van maaltijdboxleverancier HelloFresh.

Lees bericht


Groei bezorgformules dé ontwikkeling in food van 2021

Foodservice – De explosieve groei van bezorgformules voor boodschappen en maaltijden is dé ontwikkeling van 2021 in de Nederlandse foodmarkt. Dat laat de FSIN Food500 2022 zien. Het Food Service Instituut Nederland (FSIN) publiceert dit overzicht van de vijfhonderd foodbedrijven met de hoogste omzetten dit jaar voor het eerst sinds de coronapandemie.

Lees bericht




© 2022 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid