HelloFresh wil 100% van de CO2-uitstoot compenseren


Maaltijdbezorging – Maaltijdbezorger HelloFresh gaat 100% van de directe CO2-uitstoot van haar wereldwijde productie, levering aan klanten, kantoren en zakelijk reizen compenseren. De stap maakt deel uit van de groene energie- en CO2-reductiestrategie van het bedrijf.

HelloFresh wordt daarmee de eerste klimaatneutrale wereldwijde maaltijdboxleverancier. Het bedrijf werkt in deze doelstelling samen met Planetly, een klimaat-tech start-up uit Berlijn. Via de expertise van dit bedrijf in klimaatbescherming gaat de maaltijdbezorgdienst investeren in wereldwijde projecten. Verwacht wordt dat het initiatief in 2020 meer dan 40.000 ton CO2 zal compenseren.

Biogas

HelloFresh Nederland draagt in Nederland bij aan een project dat de stikstofconcentratie rondom varkenshouderijen in Noord-Brabant en Limburg moet reduceren. Het project dat HelloFresh ondersteunt staat in het teken van het creëren van energie. Overtollig methaan wordt opgevangen en omgezet naar duurzame elektriciteit, wat tevens de methaanuitstoot in de atmosfeer vermindert. Dit project voldoet aan de CCBS Gold Level-certificering van Planetly. "Als marktleider in maaltijdboxen en toonaangevende speler in de voedingsindustrie, hebben we hoge ambities op het gebied van duurzaamheid en dagen we onszelf continu uit te verbeteren met projecten zoals deze. Het is onze prioriteit om onze CO2-uitstoot voortdurend te monitoren en initiatieven te ontplooien om onze CO2-impact op de planeet te blijven verminderen”, aldus Pauwel Wiertsema, CEO HelloFresh Benelux.

Verminderen

Het afgelopen half jaar heeft HelloFresh in de Benelux de CO2-uitstoot per maaltijdbox verminderd met 17 procent. Dit is onder meer gerealiseerd door de routes van de bezorgers nog slimmer te plannen, meer maaltijdboxen per route toe te voegen en meer elektrische bussen in de zetten. Het uiteindelijke doel is om in de logistieke keten de CO2-uitstoot per box met 50 procent te verminderen tussen 2018 en 2023.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

HelloFresh profiteert sterk van coronaperiode

Maaltijdbezorgdienst – HelloFresh heeft het aantal bestellingen en de omzet meer dan zien verdubbelden dankzij recordcijfers in het tweede kwartaal dit jaar. Het aantal bestellingen steeg in het tweede kwartaal van 2020 met 103% in vergelijking met vorig jaar. In de coronaperiode steeg het aantal bestellingen naar 18,1 miljoen.

Lees bericht


Uber neemt Postmates over in Amerika

Overname – Maaltijdbezorger Uber neemt voor bijna 2,7 miljard dollar het Amerikaanse Postmates over. Door de overname van deze maaltijdbezorger wordt Uber in Amerika groter dan branchegenoot Just Eat Takeaway.

Lees bericht


Sterke omzetgroei HelloFresh door coronacrisis

Maaltijdbox - HelloFresh SE, 's werelds marktleider van maaltijdpakketten, heeft een zeer sterk eerste kwartaal achter de rug. Geholpen door de coronamaatregelen, omdat mensen zoveel mogelijk thuis moesten blijven, steeg het aantal actieve klanten met 68,4% naar 4,18 miljoen. Dit resulteerde in een omzet groei van meer dan 66% naar bijna 700 miljoen euro.

Lees bericht


‘Maaltijdbox-kokers verspillen 21% minder voedsel’

Duurzaamheid – Huishoudens die gebruik maken van een maaltijdbox verspillen 21% minder voedsel, dan wanneer zelf de boodschappen worden gedaan in een supermarkt. Dit cijfer weegt daarom mee in het duurzaamheidsrapport van maaltijdbezorger HelloFresh. Net als de elektrische bezorging in de binnenring van Amsterdam.

Lees bericht

Yoghurt Barn wil klimaatpositief ondernemen

Formulenieuws - Yoghurt Barn wil als eerste Nederlandse horecaformule klimaatpositief ondernemen. Dat betekent in de praktijk dat elke gast een positieve impact heeft op het klimaat. Het bedrijf zet hiermee de nieuwe standaard in duurzame horeca en hoopt dat andere formules in binnen- en buitenland het voorbeeld zullen volgen.

Lees bericht



© 2020 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid