HelloFresh wil 100% van de CO2-uitstoot compenseren


Maaltijdbezorging – Maaltijdbezorger HelloFresh gaat 100% van de directe CO2-uitstoot van haar wereldwijde productie, levering aan klanten, kantoren en zakelijk reizen compenseren. De stap maakt deel uit van de groene energie- en CO2-reductiestrategie van het bedrijf.

HelloFresh wordt daarmee de eerste klimaatneutrale wereldwijde maaltijdboxleverancier. Het bedrijf werkt in deze doelstelling samen met Planetly, een klimaat-tech start-up uit Berlijn. Via de expertise van dit bedrijf in klimaatbescherming gaat de maaltijdbezorgdienst investeren in wereldwijde projecten. Verwacht wordt dat het initiatief in 2020 meer dan 40.000 ton CO2 zal compenseren.

Biogas

HelloFresh Nederland draagt in Nederland bij aan een project dat de stikstofconcentratie rondom varkenshouderijen in Noord-Brabant en Limburg moet reduceren. Het project dat HelloFresh ondersteunt staat in het teken van het creëren van energie. Overtollig methaan wordt opgevangen en omgezet naar duurzame elektriciteit, wat tevens de methaanuitstoot in de atmosfeer vermindert. Dit project voldoet aan de CCBS Gold Level-certificering van Planetly. "Als marktleider in maaltijdboxen en toonaangevende speler in de voedingsindustrie, hebben we hoge ambities op het gebied van duurzaamheid en dagen we onszelf continu uit te verbeteren met projecten zoals deze. Het is onze prioriteit om onze CO2-uitstoot voortdurend te monitoren en initiatieven te ontplooien om onze CO2-impact op de planeet te blijven verminderen”, aldus Pauwel Wiertsema, CEO HelloFresh Benelux.

Verminderen

Het afgelopen half jaar heeft HelloFresh in de Benelux de CO2-uitstoot per maaltijdbox verminderd met 17 procent. Dit is onder meer gerealiseerd door de routes van de bezorgers nog slimmer te plannen, meer maaltijdboxen per route toe te voegen en meer elektrische bussen in de zetten. Het uiteindelijke doel is om in de logistieke keten de CO2-uitstoot per box met 50 procent te verminderen tussen 2018 en 2023.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

HelloFresh groeit door en boekt 1,56 miljard euro omzet

Maaltijdboxen – HelloFresh SE van 'HelloFresh', zet zijn het  groeitraject voort en bereikt in het tweede kwartaal van 2021 7,7 miljoen klanten. Bijna twee keer zoveel als dezelfde periode vorig jaar met  4,2 miljoen klanten. De omzet van de groep voor het tweede kwartaal kwam daarmee uit op een bedrag van 1,56 miljard euro, een stijging van 66,5%.

Lees bericht


Maaltijdbezorger krijgt boete van bijna twee ton

Boete - Een platform voor de bezorging van maaltijden heeft van de Inspectie SZW een boete gekregen van 176.000 euro. Het bezorgbedrijf, waarvan de naam niet bekend is gemaakt door SZW, maar zou gaan om Deliveroo, kreeg de boete omdat het bezorgplatform in 2018 22 buitenlandse bezorgers in dienst had zonder een werkvergunning voor ze aan te vragen.

Lees bericht


Chaudfontaine behaalt platinum AWS-certificaat

Duurzaam - De mineraalwaterbottelarij Chaudfontaine heeft het platinum certificaat voor duurzaam watermanagement behaald van Alliance for Water Stewardship (AWS). Het gaat om de hoogste score binnen dit certificaat voor duurzaam waterbeheer dat wereldwijd behaald kan worden.

Lees bericht


HelloFresh bezorgt steeds meer klanten extra boodschappen

Bezorgdienst - Maaltijdboxenbezorger HelloFresh wist in het eerste kwartaal van dit jaar niet alleen twee miljoen extra klanten te trekken, maar ook het aantal ‘extra boodschappen’ in Nederland te verdubbelen. Wereldwijd maken nu 7,3 miljoen mensen gebruik van de maaltijdboxen. Het bedrijf profiteert vooral door de coronamaatregelen.

Lees bericht




© 2021 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid