'Help de Horeca' levert ruim 3,7 miljoen op


Coronasteun - Ruim 80.000 waardebonnen zijn er verkocht voor de actie 'Help de Horeca'. Daarmee heeft het initiatief om de horeca te steunen in coronatijd in ruim elf weken maar liefst 3,7 miljoen euro opgeleverd. De actie is deze week geëindigd.

Het einde van de coronacrisis is weliswaar nog niet in zicht, maar gasten kunnen inmiddels wel weer genieten van hun favoriete restaurant of café en de aanschafte waardebonnen verzilveren. De actie was bedoeld  bij de start van de sluiting van de horeca om de 8000 horecazaken in Nederland financieel te steunen.

Samen sterker

De gevolgen van het coronavirus op de sector zijn nog altijd enorm en veel ondernemers staan voor lastige keuzes als het gaat om ontslagen of faillissementen. Toch heeft het initiatief ‘Help de Horeca’ voor veel bedrijven een verschil kunnen maken, schrijft Koninklijke Horeca Nederland (KHN). Ondernemers werden voor een deel gecompenseerd door overheidsmaatregelen, maar de vaste lasten liepen wel door. Het kopen van waardebonnen via het platform www.helpdehoreca.nl zorgde er toch voor dat ondernemers inkomsten hadden. De bonnen – in feite een vooruitbetaalde reservering – kunnen nu de eet- en drinkgelegenheden weer open zijn, worden verzilverd door gasten.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

SVO vakopleiding food neemt Horeca Academie over

Overname - SVO vakopleiding food, mbo-vakopleider en trainer in de foodsector, maakt de overname bekend van de Horeca Academie. Door het samengaan van beide organisaties versterkt SVO vakopleiding food het aanbod aan hoogwaardige opleidingen en innovatieve trainingen aan (toekomstige) culinaire professionals.

Lees bericht


Sheraton Amsterdam maakt bier van overtollig brood

Voedselverspilling – Sheraton Amsterdam Airport Hotel gaat werk maken van een duurzamere toekomst en introduceert ‘Gouden Brood’, een innovatief bierconcept waarbij overtollig brood uit de keukens van Sheraton Amsterdam als voornaamste ingrediënt wordt gebruikt. Met dit nieuwe initiatief wil hotel een deel van de voedselverspilling terugdringen en zijn steentje bijdragen aan een duurzame wereld. Het ‘Gouden Brood'-bier is vanaf eind...

Lees bericht

Anuga biedt internationaal overzicht food en beverage

Vakbeurzen - De aankomende editie van Anuga van 7 t/m 11 oktober 2023 in Keulen geeft niet alleen een overzicht van het wereldwijde aanbod op het gebied van eten en drinken, maar ook op tal van onderdelen zoals diepvries, biologische producten en hot en colddrinks. Als internationale levensmiddelenbeurs biedt het platform een totaaloverzicht op het gebied van eten en drinken.

Lees bericht

Jubileumeditie van Gastvrij Rotterdam breekt alle records

Vakbeurzen - Gastvrij Rotterdam vierde de afgelopen drie dagen haar 10e editie. De beurs in vijf de hallen van Rotterdam Ahoy was met 500 deelnemende bedrijven volledig uitverkocht, waarmee deze editie de grootste tot nu toe is. Ook werd met 18.559 bezoekers een recordaantal gerealiseerd.

Lees bericht


10e editie Gastvrij Rotterdam sfeervol van start gegaan

Vakbeurzen – Veel bezoekende foodprofessionals, veel vakwedstrijden en veel evenementen in sfeervol aangeklede beurshallen. Zo is de jubileumeditie van Gastvrij Rotterdam het beste samen te vatten. Deelnemende bedrijven hadden er bij aanvang van de beurs dan ook duidelijk zin in.

Lees bericht

FSIN: ‘Omzet Out of Home groeit in 2023 met €3 miljard’

Marktcijfers  - De Nederlandse consument geeft dit jaar een recordbedrag uit aan restaurant- en cafébezoek. Het FoodService Instituut Nederland (FSIN) verwacht dat de omzet van de totale Out of Home-sector in 2023 groeit naar ruim €22 miljard. Dat is een stijging van €3 miljard, oftewel 15,8%, ten opzichte van 2022. Voor volgend jaar verwacht het FSIN een afvlakking van de groei.

Lees bericht



© 2023 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid