'Help de Horeca' levert ruim 3,7 miljoen op
Coronasteun - Ruim 80.000 waardebonnen zijn er verkocht voor de actie 'Help de Horeca'. Daarmee heeft het initiatief om de horeca te steunen in coronatijd in ruim elf weken maar liefst 3,7 miljoen euro opgeleverd. De actie is deze week geëindigd.
Het einde van de coronacrisis is weliswaar nog niet in zicht, maar gasten kunnen inmiddels wel weer genieten van hun favoriete restaurant of café en de aanschafte waardebonnen verzilveren. De actie was bedoeld bij de start van de sluiting van de horeca om de 8000 horecazaken in Nederland financieel te steunen.
Samen sterker
De gevolgen van het coronavirus op de sector zijn nog altijd enorm en veel ondernemers staan voor lastige keuzes als het gaat om ontslagen of faillissementen. Toch heeft het initiatief ‘Help de Horeca’ voor veel bedrijven een verschil kunnen maken, schrijft Koninklijke Horeca Nederland (KHN). Ondernemers werden voor een deel gecompenseerd door overheidsmaatregelen, maar de vaste lasten liepen wel door. Het kopen van waardebonnen via het platform www.helpdehoreca.nl zorgde er toch voor dat ondernemers inkomsten hadden. De bonnen – in feite een vooruitbetaalde reservering – kunnen nu de eet- en drinkgelegenheden weer open zijn, worden verzilverd door gasten.
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Jan Zandbergen Group introduceert EKO Wagyu X
Introductie – Wagyu rundvlees behoort tot de meest exclusieve vleessoorten. Het vlees is daardoor meestal alleen verkrijgbaar bij de exclusieve restaurants. Jan Zandbergen Group in Veenendaal introduceert nu EKO Wagyu X rundvlees uit Australië dat ook voor de reguliere horeca betaalbaar is.
Lees berichtHorecava trekt volgens organisatie 67.000 bezoekers
Vakbeurzen – De afgelopen Horecava heeft volgens de organisator meer bezoekers op de been gebracht in de Amsterdamse RAI dan de vorige editie. Dit jaar werd de horecabeurs bezocht door 67.000 mensen, terwijl dit vorig jaar lag op 64.000. Daarmee ligt het bezoekers aantal nog net niet op het niveau van voor corona.
Lees berichtHoreca moet scherper kijken naar logistieke kosten
Analyse - Horecaondernemers kunnen het zich niet langer permitteren logistieke kosten te negeren. De kosten voor logistiek nemen de komende jaren naar verwachting fors toe en horecaondernemers betalen daarvoor ongemerkt een hoge prijs. Dat schrijft het FoodService Instituut Nederland (FSIN) in een gezamenlijke verklaring met Topsector Logistiek.
Lees berichtHorecava 2025 met 700 exposanten het grootste horeca event
Vakbeurzen - Maandag 13 januari openen de deuren van Nederlandse grootse horecavakbeurs de Horecava in de Rai in Amsterdam. Vierdagen lang wordt dit de ontmoetingsplaats van de foodprofessionals in de wereld van eten, drinken en buitenshuis verblijven. En – hoewel minder dan voorheen – nog altijd de oriëntatieplaats voor trends, ontwikkelingen en nieuwe producten.
Lees berichtING iets positiever over horeca 2025 dan ABN AMRO
Analyse – ING Research en ABN AMRO presenteerden vandaag hun toekomstverwachtingen voor de horeca in 2025. Opvallend is dat ING iets positiever is dan ABN AMRO. Daar waar ING een lichte volumegroei ziet, voorziet ABN AMRO vooral een toenemende druk in de horeca door oplopende kosten en toenemende concurrentie. Beide banken verwachten wel een toename in het aantal faillissementen in 2025.
Lees berichtJos Vranken nieuwe voorzitter Hotelschool The Hague
Benoeming - Jos Vranken is benoemd als de nieuwe voorzitter van het College van Bestuur van Hotelschool The Hague. Hij start in zijn nieuwe rol op 1 april 2025 en volgt daarmee Regine von Stieglitz op.
Lees bericht