HEMA introduceert vegetarische rookworst OokWorst


Foodservice - Twee jaar is eraan gewerkt en onlangs kon de consument er voor het eerst van genieten; de iconische HEMA-rookworst is er nu ook in een vegetarische variant: de OokWorst.

HEMA wil met de introductie inspelen op de toenemende vraag naar vegetarische en veganistische producten. Een ontwikkeling die ook bij andere foodketens is te zien. Zo introduceerde McDonald’s recent de Veggie McKroket. Voor HEMA is de vegetarische rookworst een logische, maar ook spannende uitbreiding. De reguliere rookworst, waarvan er op winterse dagen per dag 30.000 over de toonbank gaan, is voor veel mensen een duidelijke kwaliteitsreferentie. Aan de andere kant heeft HEMA al veel ervaring met vegetarische en veganistische producten. Zo kent het assortiment een aantal vegetarisch snoepsoorten, een vegan hotdog met vegan saus, maar ook een vegetarisch saucijzenbroodje, prosecco, wijn en appeltaart. En binnenkort komt daar nog een veganistische chocoladeletter bij.

Kwaliteit

Wie de producent van de OokWorst is, geeft HEMA niet prijs, maar het is niet De Vegetarische Slager die onderdeel uitmaakt van Unilever. Ook over de verwachtingen van de OokWorst wil HEMA niets kwijt. Productmanagers van HEMA geven wel aan dat de verkoopresultaten van de veganistische hotdog en de vegetarische saucijzenbroodjes de verwachtingen bij het warenhuis hebben overtroffen.

HEMA heeft twee jaar aan de ontwikkeling van de OokWorst gewerkt. De warenhuisketen is met een wensenlijstje op zoek gegaan naar een leverancier die dat lijstje zorgvuldig kon inwilligen. In de aanloop zijn diverse rookworsten getest. Het tweede jaar is besteed aan de verdere productontwikkeling. Belangrijke voorwaarde was dat de kwaliteit goed was. Desalniettemin blijft HEMA de OokWorst verder doorontwikkelen.

(Meer over de vegetarische rookworst van HEMA in de recente uitgave van @FoodClicks. Nog geen abonnee? Meld je hier gratis aan voor een digitaal abonnement.)

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws





‘HEMA populairste keten voor koffie en lunch’

Onderzoek – HEMA is de populairste keten voor koffie en lunch in Nederland. Nederlanders halen ruim een kwart (27%) van de bestellingen af bij koffie- en lunchketens. De locatie vormt de belangrijkste keuzereden. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Koffie- en Lunchketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 5.000 Nederlanders.

Lees bericht


Omzet La Place stijgt met 24% naar €133 miljoen

Formulenieuws – De restaurantformule La Place heeft een goede groei doorgemaakt in 2023. De consumentenomzet nam toe met 24 procent naar €133 miljoen euro, zo laat Jumbo Food Group weten. Die omzettoename was inclusief een viertal nieuwe locaties.

Lees bericht

Start vernieuwing HEMA-winkels op negen NS-stations

Formulenieuws - HEMA en NS hebben een overeenkomst getekend voor de verlenging van de winkels op negen grote stations. Deze overeenkomst geldt voor een periode van zeven jaar. Als onderdeel van de verlening worden de locaties aangepast met elementen uit de vier pilot-winkels zoals HEMA die begin dit jaar opende.

Lees bericht



© 2025 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid