Het Laatste Tafeltje nu als Do It Yourself (DIY) platform

Techniek - Sinds 2017 brengt Het Laatste Tafeltje horecazaken en gasten bij elkaar. Het platform telt ruim 100.000 gebruikers en zorgt hiermee voor extra gasten op de minder drukke dagen en specifieke tijden. Nu introduceert Het Laatste Tafeltje een Do It Yourself (DIY) horeca marketingconcept waarbij algehele vrijheid en gebruiksgemak voor zakelijke klanten centraal staan.
Met de ontwikkeling van het vernieuwde dashboard hebben ondernemers nu de regie volledig in eigen hand. Zij kunnen gemakkelijk kiezen en switchen tussen verschillende functionaliteiten om potentiële gasten aan te spreken. Hierbij kan het aanbod (met of zonder korting) volledig zelf aangemaakt worden. Ook de prijsstelling en gewenste planning zijn eigenhandig in te stellen en te beheren. Ook de groepsgrootte door groepsarrangementen en zaalverhuur aan te bieden. Zodoende kan het systeem bijdragen aan de ideale bezetting van het horecabedrijf.
Koppelingen
Het DIY systeem van Het Laatste Tafeltje is in staat om een koppeling te realiseren met veel voorkomende reserveringssystemen in de horecabranche. Hierbij gaat het nu al om Formitable, Guestplan, Resengo, Eet.nu en Booq. Het zorgt ervoor dat real-time gegevens worden uitgewisseld (o.a. het aantal beschikbare tafeltjes) en dat reserveringen direct worden weergegeven in het bestaande reserveringssysteem..
Bron: Het Laatste Tafeltje/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Anuga biedt internationaal overzicht food en beverage
Vakbeurzen - De aankomende editie van Anuga van 7 t/m 11 oktober 2023 in Keulen geeft niet alleen een overzicht van het wereldwijde aanbod op het gebied van eten en drinken, maar ook op tal van onderdelen zoals diepvries, biologische producten en hot en colddrinks. Als internationale levensmiddelenbeurs biedt het platform een totaaloverzicht op het gebied van eten en drinken.
Lees berichtJubileumeditie van Gastvrij Rotterdam breekt alle records
Vakbeurzen - Gastvrij Rotterdam vierde de afgelopen drie dagen haar 10e editie. De beurs in vijf de hallen van Rotterdam Ahoy was met 500 deelnemende bedrijven volledig uitverkocht, waarmee deze editie de grootste tot nu toe is. Ook werd met 18.559 bezoekers een recordaantal gerealiseerd.
Lees bericht10e editie Gastvrij Rotterdam sfeervol van start gegaan
Vakbeurzen – Veel bezoekende foodprofessionals, veel vakwedstrijden en veel evenementen in sfeervol aangeklede beurshallen. Zo is de jubileumeditie van Gastvrij Rotterdam het beste samen te vatten. Deelnemende bedrijven hadden er bij aanvang van de beurs dan ook duidelijk zin in.
Lees berichtFSIN: ‘Omzet Out of Home groeit in 2023 met €3 miljard’
Marktcijfers - De Nederlandse consument geeft dit jaar een recordbedrag uit aan restaurant- en cafébezoek. Het FoodService Instituut Nederland (FSIN) verwacht dat de omzet van de totale Out of Home-sector in 2023 groeit naar ruim €22 miljard. Dat is een stijging van €3 miljard, oftewel 15,8%, ten opzichte van 2022. Voor volgend jaar verwacht het FSIN een afvlakking van de groei.
Lees bericht‘AI en robotisering moeten hospitality ondersteunen’
Bijeenkomst – Donderdag vond de bijeenkomst ‘Phygital’ van Trema Foodnetwerk. Het thema behandelde de vraagstukken van de steeds verdere (noodzakelijke) integratie van digitalisering en robotisering in de foodservicebranche. Efficiency en gebrek aan personeel zijn belangrijk uitgangspunten bij de invulling. Conclusie van de dag: AI en robotisering moeten hospitality ondersteunen, maar kunnen de menselijke waarde van gastvrijheid nooit vervangen.
Lees berichtL’OUI, de machine voor cocktails
Techniek – Horecabedrijven die cocktails willen aanbieden, maar geen zin hebben of tijd willen vrijmaken voor mixen, shaken of stirren, kunnen kiezen voor L’ OUI. De werking van het apparaat is vergelijkbaar met die van de Nespressomachines, alleen serveert L’OUI cocktails en mocktails.
Lees bericht