HMSHost buigt zich over toekomst Treck en Broodzaak


De nieuwe formule Treck / Foto bij: HMSHost

Formulenieuws – HMSHost gaat de toekomst van de formules Treck en Broodzaak bekijken. Volgens een reactie van de exploitant van beide formules op Retailnews is door de coronacrises het voortbestaan van de stationsformules onzeker geworden en is herziening van de formules noodzakelijk.

Sinds de corona-uitbraak en de genomen maatregelen om verdere verspreiding van het virus tegen te gaan, is er in de retail- en foodservicewereld veel veranderd. Ook op de stations. Zo is het aantal treinreizigers fors geslonken en ook het aantal passanten op de stations. En de verwachting is dat de die passagiers- en passantenstromen nog wel even op zich laten wachten. Ook het bestedingspatroon is sinds de lockdown half maart op de stations is rigoureus gewijzigd. Zo wordt er fors minder gereisd, verblijven mensen minder lang op de stations en wordt er bij de verschillende stationslocaties ook beduidend minder gekocht.

Treck

HMSHost nam de exploitatie van Broodzaak in december 2018 over van NS. Kort daarna maakte het bedrijf bekend dat het met een nieuwe formule verder zou gaan, genaamd Treck. Deze formule zou een aanzienlijk breder aanbod krijgen. Niet alleen koffie en broodproducten zouden er worden aangeboden, maar ook soep en snacks. Er werd zelf een speciale snack ontwikkeld, de Pizza-Twister. De naam Treck paste, volgens HMSHost, veel beter bij die bredere formule dan de naam Broodzaak.

De eerste Treck-locatie opende eind vorig jaar in Haarlem, waarna Amersfoort en Leiden snel volgden. Hoewel toen werd aangekondigd dat het om een pilot ging, waarvan de resultaten bekeken zouden worden, is nu een jaar later, verder geen locatie meer omgebouwd. Ook bestaan er geen plannen voor de ombouw van de resterende 26 Broodzaak-locaties. Wel laat HMSHost in een reactie aan Retailnews weten dat het genoodzaakt is ‘de strategie voor de broodjesdivisie te herzien’.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Valora Food Service Duitsland vergroot slagkracht management

Benoeming –  Valora Food Service Duitsland, het moederbedrijf van onder andere de BackWerk-formule, breidt het management uit met twee nieuwe leden. Dick de Vilder treedt toe en krijgt de algehele verantwoordelijkheid voor de BackWerk formule en Angelo Mans zal verantwoordelijk worden voor alle product gerelateerde zaken, van productontwikkeling tot supply chain management.

Lees bericht


NS start campagne voor herbruikbare bekers

Reizigersshop - Minder koffiebekers op de stations, dat is het doel van de campagne die NS samen met Milieu Centraal en 30 ondernemers op station Utrecht Centraal maandag is gestart. Gezamenlijk gaan zij reizigers aanzetten een herbruikbare beker mee te nemen.

Lees bericht

BackWERK en Lekkerland verlengen samenwerking

Samenwerking – Ook de komende jaren worden de bakery-cafe’s van backWERK bevoorraad door Lekkerland Nederland. Beide partijen hebben de samenwerking per april 2022 verlengd. De focus komt te liggen op verdere groei van de bakkerijketen.

Lees bericht







© 2022 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid