HMSHost buigt zich over toekomst Treck en Broodzaak


De nieuwe formule Treck / Foto bij: HMSHost

Formulenieuws – HMSHost gaat de toekomst van de formules Treck en Broodzaak bekijken. Volgens een reactie van de exploitant van beide formules op Retailnews is door de coronacrises het voortbestaan van de stationsformules onzeker geworden en is herziening van de formules noodzakelijk.

Sinds de corona-uitbraak en de genomen maatregelen om verdere verspreiding van het virus tegen te gaan, is er in de retail- en foodservicewereld veel veranderd. Ook op de stations. Zo is het aantal treinreizigers fors geslonken en ook het aantal passanten op de stations. En de verwachting is dat de die passagiers- en passantenstromen nog wel even op zich laten wachten. Ook het bestedingspatroon is sinds de lockdown half maart op de stations is rigoureus gewijzigd. Zo wordt er fors minder gereisd, verblijven mensen minder lang op de stations en wordt er bij de verschillende stationslocaties ook beduidend minder gekocht.

Treck

HMSHost nam de exploitatie van Broodzaak in december 2018 over van NS. Kort daarna maakte het bedrijf bekend dat het met een nieuwe formule verder zou gaan, genaamd Treck. Deze formule zou een aanzienlijk breder aanbod krijgen. Niet alleen koffie en broodproducten zouden er worden aangeboden, maar ook soep en snacks. Er werd zelf een speciale snack ontwikkeld, de Pizza-Twister. De naam Treck paste, volgens HMSHost, veel beter bij die bredere formule dan de naam Broodzaak.

De eerste Treck-locatie opende eind vorig jaar in Haarlem, waarna Amersfoort en Leiden snel volgden. Hoewel toen werd aangekondigd dat het om een pilot ging, waarvan de resultaten bekeken zouden worden, is nu een jaar later, verder geen locatie meer omgebouwd. Ook bestaan er geen plannen voor de ombouw van de resterende 26 Broodzaak-locaties. Wel laat HMSHost in een reactie aan Retailnews weten dat het genoodzaakt is ‘de strategie voor de broodjesdivisie te herzien’.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Schiphol continueert samenwerking met HMSHost

Luchthavenshops - Amsterdam Airport Schiphol en horecabedrijf HMSHost International blijven ook de komende jaren samenwerken. Speerpunt wordt de vernieuwde food & beverage strategie van Schiphol. In die nieuwe strategie staan flexibiliteit, kwaliteit, duurzaamheid en innovatie centraal.

Lees bericht



‘NS wil andere foodretailers ook stationsruimte bieden’

Treinstations - NS en Albert Heijn verlengen hun samenwerking met vijf jaar, met een optie voor nog eens vijf jaar. Het feit dat NS de AH to go-locaties gaat exploiteren, maakt het voor andere foodretailers met gemaksconcepten niet onmogelijk toegang te verkrijgen tot het stationsgebied. ‘Waar sprake is van toevoeging gaan we dat zeker bekijken’, aldus een NS-woordvoerster.

Lees bericht

NS-Kiosken en negen Smullers open, Julia’s volgen later

Stationswinkels – Nu de NS vanaf 2 juni weer meer gaat rijden em horeca weer wat meer mag na 1 juni, gaan ook de winkels op de stations weer langzaamaan open. Vandaag gingen alle NS-Kiosken en StationsHuiskamer open en volgende week de pastalocaties Julia’s. Cafetariaformule Smullers opende vorige week al een vijf vestigingen, maar heeft sinds vandaag alweer negen locaties geopend.

Lees bericht


Twee HMSHost-projecten in de prijzen bij Schiphol Business Awards

Luchthaven – De Food Professionals van HMSHost hebben de Team Spirit Award gewonnen. Daarnaast heeft HMSHost ook de Innovation Award gewonnen. Deze is uitgereikt aan ‘Soup and Bakery by De Verspillingsfabriek’. Amsterdam Airport Schiphol reikt de awards uit aan partners die een uitzonderlijke prestatie hebben geleverd.

Lees bericht




© 2020 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid