HMSHost gaat Broodzaak als franchiser vervangen door BackWERK


De locatie aan de Langestraat in Alkmaar

Formulenieuws - HMSHost International gaat samenwerken met de bakkerijformule BackWERK en gaat als franchiser de formule uitrollen naar alle Broodzaak-locaties op de treinstations. De eerste locatie opent in juli van dit jaar op Utrecht CS, later volgen Rotterdam CS en station Bijlmer ArenA.

HMSHost had aanvankelijk het plan om de Broodzaak-formule om te bouwen naar TRECK, maar dit plan werd 'on hold' gezet na het uitbreken van de corona-pandemie. Nu blijkt dat HMSHost helemaal niet meer verder gaat met de eigen formule TRECK en kiest voor het bakkerijconcept van BackWERK.

HMSHost nam de exploitatie van Broodzaak eind 2018 over van NS Stations. De toen 29 winkels van de Broodzaak realiseerden in die tijd jaarlijks een omzet van rond de 30 miljoen euro.

BackWerk gaat de NS-reizigers straks in een mix van zelfbediening, vers bereide bakkerijproducten die in bediening worden aangeboden de stationbezoeker voorzien van broodproducten. De formule heeft een open en toegankelijk krakater en ademt ambachtelijkheid. Gasten kunnen er ook terecht voor on-the-go-producten vers gemaakte sappen en smoothies.

BackWERK is een van origine Duitse bakkerijformule, die mede door het succes in Nederland, inmiddesl veel Hollandse accenten heeft gekregen. De formule telt zo’n 350 winkels verspreid over Nederland, Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland en maakt onderdeel uit van de Zwitserse Valora Group.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Horecasector richt platform op in strijd tegen personeelscrisis

Horecaplatform – Partners uit verschillende hoeken van de horeca sector richten gezamenlijk het platform mijnhorecabaan.nl op. Onder andere HMSHost International, Heineken, Coca Cola, Vrumona, McDonald’s, Restaurant Company Europe, Bidfood en Bram Ladage slaan de handen ineen om de nationale personeelscrisis aan te pakken.

Lees bericht


Moederbedrijf BackWERK neemt Duits Frittenwerk over

Buitenland – Valora, het moederbedrijf van BackWERK, neemt in Duitsland het horecaconcept Frittenwerk over. Het is de eerste stap die Valora zet in het snel groeiende fastcasualsegment. Valora is voornamelijk actief is met horecaconcepten die zich richten op afhalen.

Lees bericht

Valora Food Service Duitsland vergroot slagkracht management

Benoeming –  Valora Food Service Duitsland, het moederbedrijf van onder andere de BackWerk-formule, breidt het management uit met twee nieuwe leden. Dick de Vilder treedt toe en krijgt de algehele verantwoordelijkheid voor de BackWerk formule en Angelo Mans zal verantwoordelijk worden voor alle product gerelateerde zaken, van productontwikkeling tot supply chain management.

Lees bericht

NS start campagne voor herbruikbare bekers

Reizigersshop - Minder koffiebekers op de stations, dat is het doel van de campagne die NS samen met Milieu Centraal en 30 ondernemers op station Utrecht Centraal maandag is gestart. Gezamenlijk gaan zij reizigers aanzetten een herbruikbare beker mee te nemen.

Lees bericht



BackWERK en Lekkerland verlengen samenwerking

Samenwerking – Ook de komende jaren worden de bakery-cafe’s van backWERK bevoorraad door Lekkerland Nederland. Beide partijen hebben de samenwerking per april 2022 verlengd. De focus komt te liggen op verdere groei van de bakkerijketen.

Lees bericht



© 2022 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid