‘Holoboer’ vertelt Mijn Melk-verhaal op de winkelvloer


De Mijn Melk Mini Pop-Up Boerderij zoals die in de winkel te zien is

Actie - Zuivelmerk Mijn Melk komt met een actie op de winkelvloer om boer en consument dichter bij elkaar te brengen. Via de Mijn Melk Mini Pop-Up Boerderij vertelt een hologram van de boer over zijn product, hoe dat tot stand komt en welke voordelen dat heeft.

Marketingbureau Young Perfect bedacht het concept samen met MBO studenten van de creatieve vakscholen Nimeto Utrecht en Het Grafisch Lyceum Utrecht. Daarna werd het concept uitgewerkt en omni-channel gemaakt zodat de klant een unieke ervaring beleeft op alle kanalen.

De pop-up Boerderij gebruikt een holobox om een interactieve ervaring met het winkelend publiek te creëren. De holobox laat de boer namelijk verschijnen als een hologram, waardoor consumenten het gevoel krijgen de boer in levenden lijve te ontmoeten. De pop-up boerderij is ontworpen om de look en feel van een echte boerderij na te bootsen, compleet met virtuele koeien, kippen en verse melkproducten.

Vermakelijk en educatief

“Het concept van Mijn Melk Mini Pop-Up Boerderij is niet alleen vermakelijk maar ook educatief,” aldus Anne Rohof, Marketing Manager van Mijn Melk. Consumenten kunnen kennismaken met de boer en het korte productieproces van Mijn Melk. Die melk wordt op de boerderij zelf binnen een etmaal verwerkt in flessen voor de consument. De virtuele boer vertelt niet alleen waar de melk vandaan komt maar ook stap voor stap hoe de melk van de koe in het schap komt. Daarnaast valt er te proeven.

Albert Heijn

De medewerkers op het Albert Heijn hoofdkantoor kregen de primeur. “In samenwerking met Albert Heijn category management en AH Media Services hebben we iedereen binnen Albert Heijn enthousiast gemaakt over Mijn Melk,” aldus Corina van Mourik, Sales Manager van Mijn Melk. Boerin Yvonne was niet alleen als virtuele boerin aanwezig, zij stond ook in levende lijve mensen haar persoonlijke verhaal te vertellen.

Bron: Mijn Melk/@FoodClicks

De Holoboer vertelt het Mijn Melk-verhaal
Mensen kunnen proeven

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Winnaars FoodAwards 2023 bekend gemaakt

Verkiezing - Op kasteel Amerongen zijn woensdagavond de jaarlijkse FoodAwards uitgereikt. 12 introducties uit 2022 werden door de jury beloond met een FoodAward. De uitverkiezing van de FoodAwards is een initiatief van FoodPersonality en vond voor de 25e keer plaats.

Lees bericht


Jan Linders verkoopt 10 winkels aan Jumbo, PLUS en ALDI

Formulenieuws - Jan Linders heeft een nieuwe eigenaar gevonden voor tien van haar winkels, die niet meegaan in de franchise-samenwerking met Albert Heijn. Jan Linders verkoopt deze winkels aan Jumbo, Plus en ALDI. De winkels worden naar verwachting in de tweede helft van dit jaar omgebouwd naar de nieuwe formules.

Lees bericht

Afscheid Harrie ten Have als voorzitter Vakcentrum

Persoonlijk - Harrie ten Have heeft na veertien jaar afscheid genomen als voorzitter van het Vakcentrum, de belangenvereniging voor zelfstandige detaillisten in food, non-food, fast moving consumer goods en franchisenemers. Voormalig Albert Heijn-franchiser Bram de Jong volgt hem op.

Lees bericht

Albert Heijn to go gaat experimenteren met true pricing

Formulenieuws – Vanaf dinsdag kunnen klanten bij de Albert Heijn to go in Groningen, Wageningen en Zaandam een kop koffie tappen voor de true price. Dit is de normale winkelprijs plús sociale- en milieukosten in de hele keten van een product. Klanten krijgen op die manier inzicht in de werkelijke prijs van een product en kunnen op basis hiervan duurzamere...

Lees bericht


Albert Heijn streeft naar B Corp certificering binnen een jaar

Formulenieuws  – Albert Heijn wil binnen een jaar klaar zijn voor een B Corp certificering. Die ambitie sprak Marit van Egmond, CEO Albert Heijn, uit bij de presentatie van het nieuwste duurzaamheidsverslag over 2022. De B Corp certificering wordt toegekend aan bedrijven die voldoen aan hoge normen op het gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen.

Lees bericht

The Amsterdam Coffee Festival blijft inspireren

Vakbeurs – Koffieminnend Nederland kan het hart ophalen op The Amsterdam Coffee Festival. Het terrein van de Westergasfabriek vormt niet alleen een decor voor de nieuwste koffiemachines en veelal duurzame bonenmelanges, maar is ook een inspiratiebron voor allerhande koffiezettechnieken en smaaktrends.

Lees bericht



© 2023 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid