HOMiES en TIPPR gaan strategische samenwerking aan

Samenwerking – HOMiES en TIPPR gaan een strategische samenwerking aan. Beide bedrijven laten weten dat de samenwerking de trendforecasting en data-analyse-expertise van TIPPR met de interactieve kennisdeling en netwerkmogelijkheden van HOMiES moet gaan combineren.
Volgens HOMIES en TIPPR is de samenwerking noodzakelijk omdat de uitdagingen in de foodservice-industrie zich opstapelen. Volgens de beide partijen voelt het voor veel ondernemers alsof ze continu bezig zijn brandjes te blussen. Kosten stijgen, wetgeving wordt complexer, personeel is schaars en gasten verwachten steeds meer. Dat roept de vraag op dat het niet langer een kwestie is of je moet veranderen, maar hoe je moet veranderen om in te kunnen spelen op de ontwikkelingen om voorop te blijven lopen. “Foodservice draait om mensen, niet om cijfers. Maar zonder de juiste cijfers loop je als professional achter de feiten aan. TIPPR brengt de data, wij brengen de ontmoetingen. Samen zorgen we ervoor dat kennis niet alleen wordt gedeeld, maar ook écht wordt toegepast,” aldus Mehmet Eser, oprichter van HOMiES.
Daarvoor heeft TIPPR het rapport Horeca-DRUK Forecast 2025 uitgebracht. Horeca-DRUK Forecast 2025 biedt een blik op de belangrijkste trends en uitdagingen waarmee foodserviceprofessionals in 2025 te maken zullen krijgen. Het rapport is tot stand gekomen door het verzamelen van data, inzichten en ervaringen vanuit de TIPPR horeca-community, 1.000 interviews met ondernemers, gecombineerd met de nieuwste AI-technologische ontwikkelingen en marktanalyses. In totaal zijn hier vijf thema’s uit naar voren gekomen: Marge-DRUK, Promotie-DRUK, Regel-DRUK, Personeels-DRUK en Gasten-DRUK. De thema’s worden i n het rapport verder uitgewerkt.
De samenwerking tussen HOMiES en TIPPR wordt tastbaar op 3 niveaus, namelijk op het gebied van Trendforecasting op de HOMiES Inspiratiedagen, Gamification met Live polls, challenges en de Catchbox microfoon tijdens de sessies van HOMIES en Exclusieve ‘TRENDS & TIPS’-content. Hierbij moet gedacht worden aan praktische inzichten, samenvattingen en expertanalyses, gebaseerd op actuele marktdata en praktijkvoorbeelden.
Met deze samenwerking met TIPPR voegt HOMiES opnieuw een partner toe aan het netwerk, naast bestaande samenwerkingen met o.a. The Category & Trade Company, Hovingh & Partners, Gastvrij Rotterdam, MiWebb en Fast Forward.
TIPPR
TIPPR is een platform dat horeca- en foodserviceprofessionals helpt om toekomstbestendige keuzes te maken vanuit de No Waste-filosofie. Via de TIPPR-community en de inzet van AI levert TIPPR kennis en inzichten die bedrijven in staat stellen snel zichtbaar te zijn en gevonden te worden door de horeca, waardoor ze effectief kunnen inspelen op de laatste ontwikkelingen.
Bron: HOMIES/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Inschrijving geopend voor HANOS Gouden Koksmuts 2025/2026
Wedstrijd - De strijd om de HANOS Gouden Koksmuts 2025/2026 is gestart. Horecateams kunnen zich inschrijven voor de voorrondes van deze prestigieuze kookwedstrijd, georganiseerd door de Stichting Kookwedstrijden Gastronomisch Gilde i.o.
Lees berichtFrancesco Gribling per 1 juni nieuwe GM Bunzl Foodservice
Benoeming - Francesco Gribling wordt per 1 juni 2025 de nieuwe General Manager bij Bunzl Foodservice in Almere. Gribling was tot voor kort verbonden als Partner Foodservice bij The Category & Trade Company. In die functie leverde hij ook geregeld een bijdrage aan @FoodClicks.
Lees berichtData in foodservice: van overvloed naar inzicht
Bijeenkomst – Afgelopen week organiseerde Trema Foodnetwerk, het kennisnetwerk voor marketeers in foodservice en onderdeel van Focusplaza, een inspirerende bijeenkomst rondom het thema ‘Data in foodservice’. Marketeers van leveranciers, grossiers en formules kwamen samen om te leren van relevante praktijkvoorbeelden uit de keten. De centrale vraag van de dag: hoe vertaal je de grote hoeveelheid beschikbare data in de foodserviceketen naar...
Lees berichtEerste HOMiES Inspiratiedag zet klassieke horeca centraal
Event – Afgelopen donderdag vond de allereerste vernieuwde Foodservice HOMiES Inspiratiedag plaats in het Inspirium in Breda. De middag stond in het teken van de officiële terugkeer van Foodservice HOMiES en het thema: De Toekomst van de Klassieke Horeca. Niet met passieve luisteraars, maar met actieve deelnemers die samen het gesprek aangingen over waar we als sector naartoe willen.
Lees berichtHOMiES en Gastvrij Rotterdam gaan Start-Ups ondersteunen
Vakbeurzen - Foodservice HOMiES, hét netwerk voor professionals in Foodservice, en horecavakbeurs Gastvrij Rotterdam slaan opnieuw de handen ineen om start-ups en scale-ups in de horeca een podium te bieden. "Het vernieuwde Start-Up Paviljoen op de horecabeurs krijgt een frisse impuls met interactieve programma’s, waardevolle netwerkmomenten en gerichte ondersteuning", aldus beide partijen in een gezamenlijke verklaring.
Lees berichtRestaurant ’t Havenmantsje wint HANOS gouden koksmuts
Wedstrijd - Ruben van Zanten en Pascal Poldervaart van Restaurant ’t Havenmantsje uit Harlingen zijn de winnaars van de HANOS Gouden Koksmuts 2025. Tijdens de finale van het NK Koken op de Horecava streden de deelnemers om de winst. De finalisten waren: Restaurant de Tramhalte, Marco Culinair, Restaurant ’t Havenmantsje, Landgoed het Roode Koper en Restaurant Basliek*.
Lees bericht