Hoopheggen en Nestlé gaan biodiversiteit in Nederland vergroten


Nestlé Professional en Hoopheggen gaan meer heggen plaatsen

Samenwerking – Stichting Hoopheggen en Nestlé Professional willen een bijdrage leveren aan de verbetering van de Nederlandse biodiversiteit. De komende maanden gaan de partijen in een samenwerking voor elke geplaatste NESCAFÉ koffiemachine tweeënhalve meter heg plaatsen en zelf ook deze heggen mee te planten bij bedrijven.

Heggen zijn essentieel voor de biodiversiteit in Nederland, laten beide partijen weten. Het zijn de broed- en woonplaatsen van onder andere vogels en insecten. Ook spelen heggen een belangrijke rol bij het verbeteren van bodemgezondheid, plaagbestrijding en CO2-opslag. Doordat het aantal heggen de sterk is afgenomen, willen Hoopheggen en Nestlé met hun initiatief meer heggen aan leggen waardoor de biodiversiteit weer verbeterd. Karina Schalkwijk-Klaassen, Group Brand Manager bij Nestlé Professional: “Het is noodzakelijk om de hulpbronnen van onze planeet te helpen beschermen en herstellen. Dit vraagt ​​om een ​verandering in denken en handelen. Nestlé wereldwijd heeft als doelstelling om niet alleen het milieu te beschermen, maar ook te herstellen. Hierbij heeft Nestlé zich gecommitteerd om in 2030 de uitstoot van broeikasgassen met 50% te verminderen en uiterlijk in 2050 helemaal geen broeikasgassen meer uit te stoten.

Jantine Schinkelshoek, initiatiefnemer bij Hoopheggen: “Tijdens het afgelopen plantseizoen hebben we onze ambitie van 10.000 meter heg aanleg kunnen realiseren. Door deze samenwerking aan te gaan kunnen we een nog grotere impact maken. Hierdoor kunnen we samen bouwen aan een sterke biodiversiteit in Nederland. Ook kunnen we door deze samenwerking meer onderzoek doen in hoeverre heggen CO2 opslaan. Het meest aansprekende van deze samenwerking vinden wij dat Nestlé Professional mee komt planten. We gaan samen aan de slag!”

Hoopheggen

Hoopheggen is in 2018 gestart door een groep enthousiaste mensen met jonge kinderen, die iets wilde doen voor een gezonde, groene aarde. Iedereen die een bijdrage wil leveren aan biodiversiteitsherstel kan zich aansluiten bij de stichting.

Bron: Nestlé/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Co-branding tussen Restopia Professional en Garden Gourmet

Samenwerking - Nestlé Professional en Innogusto hebben de handen ineengeslagen met een ‘Made with Garden Gourmet’-co-branding voor twee producten van Restopia Professional. De samenwerking houdt in dat voor de twee Restopia-producten een vleesalternatief van Garden Gourmet wordt gebruikt.

Lees bericht


Horecavakbeurs Gastvrij Rotterdam breekt alle records

Vakbeurzen - Ruim 450 exposanten en 16.757 bezoekers bezochten tijdens de afgelopen dagen Gastvrij Rotterdam. Daarmee is het eerdere record in 2019 met 16.303 bezoekers verslagen en werd de horecavakbeurs afgelopen dagen in Rotterdam Ahoy de grootste editie tot nog toe.

Lees bericht

Nestlé introduceert KitKat Vegan

Introductie – De vraag naar meer plantaardig is nu ook terug te vinden bij de chocoladeproducten. Vanaf half oktober introduceert Nestlé de nieuwe KitKat Vegan, onder de naam KitKat V.

Lees bericht

Starbucks lanceert nieuw koffie-concept met warme en koude dranken

Introductie – Starbucks komt met een nieuw ‘Self-Serve’- koffieconcept. Deze zelfbedieningsautomaat is de eerste van Starbucks die zowel warme als ijskoude dranken serveert, samen met zuivelvrije melkalternatieven. De nieuwe automaat, maakt onderdeel uit van het We Proudly Serve Starbucks Coffee Program, dat samen met Nestlé Professional is opgezet. Eerste kennismaking in Nederland voor consumenten zal zijn bij enkele Shell-tankstations.

Lees bericht


Nestlé organiseert culinair wildevent

Inspiratie – Nestlé’s CHEF viert de start van het wildseizoen met een exclusief IAMCHEF event op 9 oktober. De dag met de naam 'The Game is On' bestaat uit workshops en inspiratie voor de Nederlandse gastronomie. ‘CHEF wil de chef de hero laten zijn en hen de benodigdheden aanreiken die het mogelijk maken om een signatuur te ontwikkelen en gerechten te...

Lees bericht

Marcel de Leeuw (Hilton) nieuwe gezicht CHEF-lijn Nestlé Professional

Persoonlijk – Marcel de Leeuw, chef kok bij DoubleTree by Hilton Amsterdam wordt het nieuwe gezicht van Nestlé Professional. Als Chef2Chef-manager gaat De Leeuw samenwerken met culinair adviseur Edwin Detering, die al enige tijd is verbonden aan het bedrijf. Paul Stoop, de huidige senior sous chef van het hotel, volgt Marcel de Leeuw op bij het DoubleTree. Nestlé maakte dat...

Lees bericht



© 2022 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid