Horeca Expo Gent in teken van gemak en gezond genieten


Beurzen - De Horeca Expo, deze week gehouden in Gent, is Belgisch genieten op z’n best. Daar waar de Nederlandse horecaondernemer altijd op zoek is naar de juiste balans in kwaliteit en prijs, is de Belg toch vooral geïnteresseerd in de kwaliteit. En dat zie je op de beurs overal terug; er wordt aan tafel gegeten en gekeurd dat het een lieve lust is. Nieuwste hit in de horeca: alcoholvrij bier en de My Vitamin Bar. De Horeca Expo in Gent is traditioneel een beurs waarop de Belgische horecaondernemers zich laten voorlichten over de nieuwe trends en ontwikkelingen. Het is ook een beurs waar de ondernemers zich tegoed doen aan allerlei lekkernijen, want keuren en proeven hoort bij de Horeca Expo. Tot de afsluiting van de beursdag aan toe met enkele Belgische biertjes. Opvallend is dat de aandacht voor onderwerpen als ‘veganisme’ en ‘caloriearm’ lang niet zo groot is als in Nederland. Vaak wordt er in België lacherig gedaan over alcoholvrij bier, maar toch bemoeien ook daar de grotere brouwers zich met de introductie van bieren met een verlaagd alcoholpercentage. Voorbeelden zijn Carlsberg met de 0.0%, Vedett met het laag calorische biertje van 2.7% en Jupiler met Pure Blonde dat ook 50% minder calorieën heeft dan een normaal biertje. Vitaminbar Net nieuw op de beurs en op de markt is de My Vitamin Bar. Een vruchtenshake-machine ontwikkeld vanuit de foodprocessingindustrie, waarbij vruchten ongepeld en eventueel nog voorzien van schil en druiventakjes of andere onvolkomenheden gewoon in de blender kunnen worden ingevoerd waarna het sap er gezuiverd weer uitkomt. De machine stopt het vullen van de bekers automatisch bij de gewenste hoeveelheid en kan zich tussendoor geheel reinigen. Het enige dat de beheerder overdag feitelijk hoeft te doen is tijdig de zakken met restafval vervangen. Het concept kan dienst doen als shop-in-shopconcept maar doordat het onderdeel uitmaakt van een totaalconcept ook als zelfstandig locatie op bijvoorbeeld evenementen staan. Van de blender is ook een ‘tafelmodel’ beschikbaar, maar het is vooral de horecavariant die op veel locaties, zoals leisureparken, benzine- en treinstations perspectief gaat bieden om snel en gemakkelijk op wens vruchtensappen te blenden. Volgens de aanbieder is de vitrine-uitvoering bij 35 tot 40 vruchtensappen per dag al rendabel. Uit Nederland Ook Nederlandse aanbieders met nieuwe introducties waren op de Horeca Expo te vinden zoals Van Geloven met de Crispy Chicken en De Maro met twee huisgemaakte deegvarianten, namelijk Red Velvet en Banana Bread. Twee smaakvolle nieuwe ambachtelijk te bereiden producten. Broodleverancier Lantmännen stond voor het eerst in de nieuwe uitstraling rondom het merk Pastridor. En presenteerde daar tevens de nieuwe app die een belangrijke rol gaat spelen in de dienstverlening naar de klanten. Ook de veranderende huisstijl maakt onderdeel uit van een veel grootschaliger merkoperatie. De Horeca Expo duurt nog tot donderdag 22 november. Vandaag wordt ook het Belgische Foodservicecongres gehouden. In de aankomende uitgave van @FoodClicks meer over een aantal opvallende introducties gedaan op de Horeca Expo. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

De vegetarische frikandel smaakt goed op Horeca Expo Gent

Beurzen - In het Vlaamse Gent ging zondag de Horeca Expo 2019 van start. Horeca-minnend België loopt op deze dag massaal uit om de producten van de leveranciers te proeven. Want de Belg koopt in op smaak en niet op prijs. Al die etende mensen om je heen motiveren de smaakpapillen. Ook de vegetarische frikandellen van Van Geloven smaken dan heerlijk....

Lees bericht

Van Geloven en Schrobbelèr introduceren de Schrobbelèr bitterbal

Introductie – Twee Tilburgse bedrijven hebben de handen in een geslagen en introduceren voorafgaand aan het Carnaval de Schrobbelèr bitterbal. De snack is ontwikkeld door Van Geloven op basis van de kenmerkende Schrobbelèr ‘kruiden’ en –uiteraard – prima te combineren met een glaasje Schrobbelèr. Traditioneel gaat op de elfde van de elfde het nieuwe Carnavalsseizoen van start. Dit jaar...

Lees bericht

De Vleesch Lobby presenteert vegetarische Mora-kroket

Introductie - Het nieuws van de introductie was al eerder naar buiten gekomen, maar dinsdag kon de vegetarische kroket van Mora voor het eerst worden geproefd. Na bijna twee jaar ontwikkeling en samenwerking, konden snackproducent Van Geloven en De Vegetarische Slager de ‘draadjesvlees’ kroket presenteren. En waar kon die kroket nu beter worden geproefd dan in restaurant De Vleesch Lobby...

Lees bericht

Van linzenburgers tot plantaardige biefstuk tijdens PLMA 2018 in Amsterdam

Beurzen - Biologisch, vegetarisch, geur- en kleurstofvrij en laag calorisch. Zo maar enkele posters en kreten die tijdens de tweedaagse private label-beurs PLMA in de stands waren te zien De beurs werd afgelopen dinsdag en woensdag in de RAI in Amsterdam gehouden. Conclusie: de trends binnen de levensmiddelenbranche worden door alle partijen bijgehouden, zeker ook door de private labelbedrijven. De...

Lees bericht


Van Dobben met ‘Zuid-Koreaanse’ bitterbal naar HHH

Olympische Spelen – Het behoort inmiddels tot de kleine tradities tijdens de Olympische Spelen: Van Dobben die de bitterballen bakt voor de bezoekers van het Holland Heineken House (HHH). Alleen is het dit keer niet snackfabrikant Royaan die de bitterballen levert, maar de nieuwe eigenaar van het merk Van Geloven. Omdat de Olympische Spelen vaak in landen worden georganiseerd waar beperkingen...

Lees bericht

Van Geloven gaat fabriek in Oostzaan sluiten

Fastservice – Snackfabrikant Van Geloven wil de fabriek in Oostzaan, waar de croquetten en bitterballen van de merken Van Dobben, Kwekkeboom en Laan worden gemaakt, per 1 januari 2019 sluiten. De productie zal de komende tijd worden overgeheveld naar de fabriek in Tilburg. Volgens de directie van Van Geloven wordt met de verplaatsing van de productie en kennis vanuit Oostzaan naar Tilburg, deze...

Lees bericht



© 2020 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid