Horeca in Amsterdam The Style Outlets in Halfweg open
Shoppingmall – Enkele winkels waren al eerder open, maar vanaf vandaag is Amsterdam The Style Outlets in Halfweg officieel open. HMSHost en Albron zijn twee belangrijke horecapartijen met de foodformules Starbucks, Burger Federation, Pommes Frites en Anne&Max.
De eerste drie formules worden door HMSHost geëxploiteerd. Eigenlijk zouden zij ook met een La Place-restaurant starten, maar die werd geschrapt van het lijstje. Voor cateraar en horecabedrijf Albron de gelegenheid om in het pand een vierde vestiging van Anne&Max te openen op het outletcenter.
Samen met enkele andere foodspelers als Coffee Fellows, Jamin en een tweetal meer gespecialiseerde bedrijven op het gebied van macarons en chocolade is het aantal food-vierkante meters beperkt. Volgens verschillende horecaondernemers zou dat een gevolg zijn van de discussie tussen gemeentebestuur Haarlemmermeer en outlet-specialist Neinver, die de Outlet Shopping Mall in Halfweg exploiteert. Voorwaarde voor de vergunning was dat het outlet center niet te veel mocht concurreren met de binnenstad.
Eerste outlet in Randstad
Amsterdam The Style Outlets is het eerste outlet center in de Randstad. Andere steden met outlet centra zijn Bavariastad in Lelystad en de outlet centra’s in Roermond en Roosendaal. Amsterdam The Style Outlets is gevestigd op het voormalige CSM-terrein, vandaar de naam SugarCity voor het gebied. Naast het 20.000 vierkante meter high-end fashion outlet en de aanwezige horeca wordt er ook nog een jachthaven, een grote supermarkt geopend en een 400-kamers tellend hotel.
75% verhuurd
Van de winkels is inmiddels 75 procent verhuurd, maar ook van de verhuurde locaties is nog niet alles open. Hoeveel bezoek de shopping mall jaarlijks gaat trekken, is onduidelijk, maar met 4500 parkeerplekken en een goede bereikbaarheid met het openbaar vervoer, zal het aan de faciliteiten niet liggen. Enkele winkels gaan de deuren nog openen voor kerst, maar ook in SugarCity ziet de retail er toch anders uit in coronatijd dan aan het begin van dit jaar.
(In de aankomende uitgave van @FoodClicks meer over deze shopping mall. Nog geen abonnee? Neem hier een gratis digitaal abonnement)
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
‘HEMA populairste keten voor koffie en lunch’
Onderzoek – HEMA is de populairste keten voor koffie en lunch in Nederland. Nederlanders halen ruim een kwart (27%) van de bestellingen af bij koffie- en lunchketens. De locatie vormt de belangrijkste keuzereden. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Koffie- en Lunchketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 5.000 Nederlanders.
Lees berichtRotterdam The Hague Airport opent Starbucks Kiosk
Luchthaven – Afgelopen week heeft Avolta (voorheen HMSHost) een nieuwe Starbucks geopend op luchthaven Rotterdam The Hague Airport. De locatie is gevestigd aan airside en was voorheen een zogenaamde pop-uplocatie.
Lees berichtFEBO opent vestiging op Schiphol Plaza
Formulenieuws - Snackbarketen FEBO heeft haar deuren geopend op Amsterdam Schiphol Airport. De winkel van travel retailer Avolta (voorheen HMSHost) is de eerste vestiging van het merk op een luchthaven in Nederland.
Lees berichtLa Place heropent op nieuwe locatie vliegveld Madrid Barajas
Formulenieuws - La Place, de Nederlandse foodserviceformule, heeft een nieuwe locatie gekregen op het vliegveld Madrid Barajas. Terminal T4 heeft een aanpassing ondergaan om de groeiende aantallen reizigers op de luchthaven nu en in de toekomst beter van dienst te kunnen zijn. Als onderdeel van de renovatie heeft La Place een nieuwe vestiging geopend in de terminal.
Lees berichtOmzet La Place stijgt met 24% naar €133 miljoen
Formulenieuws – De restaurantformule La Place heeft een goede groei doorgemaakt in 2023. De consumentenomzet nam toe met 24 procent naar €133 miljoen euro, zo laat Jumbo Food Group weten. Die omzettoename was inclusief een viertal nieuwe locaties.
Lees berichtNederlander besteedt €1,1 miljard bij koffie- en lunchketens
Onderzoek – Nederlanders hebben het afgelopen jaar €1,1 miljard besteed bij koffie- en lunchketens in Nederland. De gemiddelde besteding per bezoek lag op €15. Het meest wordt uitgegeven bij lunchrooms zoals Anne&Max, namelijk gemiddeld €28, en het minste bij ketens waar bezoekers voornamelijk eten of drinken afhalen.
Lees bericht