'Horecabesparingen millennials vooral naar extra boodschappen'


Onderzoek – Nu millennials geen geld uit kunnen uitgeven aan een bioscoopbezoek of de horeca wordt er meer geld uitgegeven aan boodschappen. 66% van de Nederlandse millennials geeft daaraan sinds de coronacrisis meer geld uit. Van de vrouwen geeft zelfs 70% meer uit aan thuis eten en drinken.

Ook aan wonen en elektronica wordt meer uitgegeven dan voorheen, blijkt uit onderzoek van Aanbiedingenfolders.nl onder ruim 1000 Nederlandse millennials, uitgevoerd door PanelWizard.

Zeven op de tien millennials geeft tegenwoordig minder uit aan het buiten de deur eten en drinken. Vooral de jongste millennials (20-24 jaar) en de hoogopgeleiden besparen op een pilsje in de kroeg of broodje gezond in het restaurant. Ook aan kleding en ontspanning wordt minder besteed, als gevolg van de coronamaatregelen.

Online populair

Tijdens het onderzoek is ook geanalyseerd hoe en waar millennials hun aankopen doen. Online winkelen is populair gebleken. Meer dan de helft van de 20-40 jarigen koopt meer via internet dan in winkels. Het liefst gebruiken ze voor het doen van de online aankopen een smartphone of tablet. De computer of laptop wordt minder vaak gebruikt. Voor alle millennials geldt dat Bol.com de meest populaire webshop is. Amazon en AliExpress zijn de minst gewilde webshops.

Bewuste consumenten

Millennials zijn kritische en bewuste consumenten. Vrijwel allemaal vergelijken zij producten voordat ze een aankoop doen. Negen van de tien millennials doet dit vooral online. Ruim 90% vindt de prijs van groot belang bij de aanschaf van een product. Ook reviews van andere consumenten worden zeer belangrijk gevonden. Ruim 80% van de consumenten raadpleegt deze. Op de duurzaamheid van een product wordt vooral gelet door oudere en vrouwelijke millennials (59%). Vaders van gezinnen met oudere kinderen zijn degenen die zich het meest laten leiden door merken (71%).

Bron: Aanbiedingenfolders.nl/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Albert Heijn levert aan merkkracht in door ‘arrogantie’

Onderzoek – Hoewel Bol.com van Ahold/Delhaize onveranderd aan kop blijft staan in de top-drie van sterkste retailmerken van Nederland, is de positie van Albert Heijn fors gedaald. Albert Heijn daalde voor het eerst in vijf jaar van de tweede naar de vierde plek door een ‘te zelfverzekerde houding in coronatijd’ zo, luidt het argument. Kruidvat en Hema wisten hun...

Lees bericht


Amazon gaat eerste Fresh-supermarkt openen

Supermarkt - Amazon opent deze week de eerste Fresh-supermarkt in de wijk Woodland Hills in Los Angeles. Vooralsnog is de nieuwe supermarkt uitsluitend toegankelijk voor genodigden, maar de komende weken zal de hightech-supermarkt ook opengaan voor publiek. Dat schrijft mediabedrijf The Verge.

Lees bericht

Amazon opent nieuwe, grotere, Go-supermarkt als buurtsuper

Buitenland - Amazon heeft vandaag in Seattle een nieuwe supermarkt geopend zonder caissières en kassa's. In de winkel wordt dezelfde technologie toegepast als in de eerdere gelanceerde Amazon Go-locaties alleen is de vestiging aan de 610 E. Pike Street met zo’n 2000 vierkante meter fors groter dan de bestaande Go-locaties, die gemiddeld 600 vierkante meter groot zijn.

Lees bericht

‘Zolang er geen crisis komt blijft buitenshuis eten fors groeien’

Analyse – “We krijgen superants, horecawinkels, foodpaleizen en discount-dining. Want ‘Food is Hot’”, aldus Jan-Willem Grievink, directeur van het FoodService Instituut Nederland. En wat blijkt? Het zijn met name de jongeren die van de horeca gebruikmaken. Traditioneel voorafgaand aan de Horecava, de belangrijkste horecavakbeurs in de RAI te Amsterdam, geeft het FSIN een prognose over de ontwikkelingen binnen de foodservicemarkt.  Duidelijk...

Lees bericht



‘Hollandse Nieuwe verouderd en moet vernieuwen’

Onderzoek – Uit onderzoek blijkt dat het ‘haring happen’ toch vooral een eettraditie is die past bij de groep vijftigplussers. De zogeheten millennials (de generatie geboren tussen 1980 en 2000) associëren het eten van Hollandse Nieuwe vooral met een oubollige traditie. Het Nederlands Visbureau wil daarin verandering brengen en is een campagne gestart: Hollandse Nieuwe Stijl, haring zoals je ‘m nog nooit...

Lees bericht



© 2021 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid