Horecabezoek in juli en augustus weer bijna op oude niveau


Onderzoek - Één zwaluw maakt nog geen zomer, maar lichtpuntjes zijn er wel. Doordat veel mensen de vakantie in eigen land hebben doorgebracht en het mooie terrasweer, hebben veel mensen de weg naar de horecabedrijven weer weten te vinden. Niet alleen de jongeren, maar ook de groep ouder dan 50 jaar.

Dit blijkt uit het Visit report van bureau Datlinq op basis van de vierwekelijkse Shopper monitor. Gemeten werd de periode acht, de 4 weken tot en met de tweede week van augustus. Hieruit blijkt dat de bezoeken aan de horecabedrijven en fastservicebedrijven in juli en augustus weer vrijwel terug zijn op het niveau van vorige jaren.

Tot en met periode acht ligt het aantal bezoeken nog met 30 procent achter, maar ten opzichte van de ruim 20 procent die de bezoeken achterbleven in periode 7 is de min 6% nu in periode 8 een goede stap voorwaarts. Deze constatering wordt in de markt ook door andere partijen gedeeld. Recent nog meldde het FD nog dat ook het aantal mensen dat in de horeca werkt weer terug is op niveau. Ook daaruit valt af te lezen dat ook de bezoekersaantallen weer naar het oude niveau toegroeien.

Voor de horecabedrijven is het te hopen dat het fraaie weer nog even aanhoudt en dat de verruimde terrassen mogen blijven staan van de gemeenten. Het zo op peil houden van de bezoeken is een belangrijke factor in het overeind houden van veel bedrijven.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Groeiende zorgen over voldoende horecapersoneel

Onderzoek  - Horecaondernemers hebben grote zorgen over personeelskrapte. Zeker met de lange weekenden met Hemelvaart en Pinksteren voor de deur, vragen horecaondernemers zich af of ze hun gasten wel op de juiste manier kunnen ontvangen door het personeelsprobleem in de sector, maar inzet techniek wordt nog niet gezien als oplossing. Dat laat onderzoek van GROUP7 Professional Community zien.

Lees bericht

Vakbeurs euvend & coffeena 2022 gaat niet door

Vakbeurzen - De Internationale Vakbeurs voor Vending & Office Coffee Service die gepland staat voor 27 tot en met 29 oktober, euvend & coffeena 2022, gaat dit jaar niet door. De reden is dat de organisatie niet een volwaardige afspiegeling van de markt voor vending en koffie kan presenteren.

Lees bericht

Diageo lanceert nieuw B2B-kennisplatform DIAGEO One

Platform - Diageo introduceert DIAGEO One, een B2B-ondersteuningsplatform, waar eigenaren van slijterijen en horeca 24 uur per dag terecht kunnen voor onder meer exclusieve trainingsvideo's, recepten, social media materiaal, speciale aanbiedingen, trends updates. Ook het bestellen van Diageo producten via hun reguliere groothandel kan met DIAGO One.

Lees bericht


Platform voor horeca lanceert marktplaats ‘no waste’

Voedselverspilling - TIPPR, het inspiratieplatform voor de horeca,  lanceert een marktplaats met overschotten en imperfecte producten. Op het platform ‘no Waste’ kunnen fabrikanten en groothandelaren producten aanbieden, die zij niet meer kunnen verkopen, maar voor een horecaondernemer tegen een gunstige prijs nog wel geschikt zijn om te gebruiken.

Lees bericht

Grote inhaalslag horeca in 2022 met ruim 30% volumegroei

Analyse - Gedurende dit jaar vindt er in de horeca een grote inhaalslag plaats met een verwachte volumegroei van 30% tot 35%. Ondanks de forse groei zal de horecasector naar verwachting pas in 2023 volledig zijn hersteld van de coronapandemie. Dit blijkt uit het nieuwe vooruitzicht horeca van ING Research.

Lees bericht



© 2022 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid