‘Horecapersoneel vindt vooral werk in e-commerce en bezorging’
Recruitment – Horecapersoneel dat als gevolg van de horecasluiting niet aan de slag kan, vindt vooral werk bij e-commerce bedrijven en in de bezorging. Dat meldt recruiter Nowjobs.
De branches e-commerce en bezorging zijn mede door de aankomende drukte rondom Black Friday en de feestdagen in december naarstig op zoek naar extra mensen. De vraag naar mensen was al groot door de groei in online verkoop van allerlei producten door de komst van corona. Volgens Nowjobs kunnen jongeren die hun bijbaan in de horeca of evenementenbranche verloren zijn, zo weer aan het werk. Een speciale app van de recruiter laat zien waar welke bedrijven op zoek zijn. Werkzoekende kunnen bijvoorbeeld zo aan het werk als koerier of orderpicker voor het bezorgplatform van de lokale bakker DoorB en Bakker Bart.
Bedrijven in de e-commerce en bezorging hebben door de aankomende feestmaand vooral veel flexibel personeel nodig. Met name de bezorgdiensten, e-fulfilmentbedrijven en webwinkels. De recruitment app Nowjobs brengt deze bijverdieners in contact met ondernemers met gaten in de planning. Werkzoekenden en studenten kunnen op die manier vaak dezelfde of de volgende dag al aan het werk zijn. Ook het arbeidscontract wordt via de app aangeboden. Uitbetaling van de gewerkte uren vindt de volgende dag plaats, volgens de recruiter.
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
CIRFOOD nieuwe cateraar Evides Waterbedrijf
Catering - Evides is na Vitens het tweede waterbedrijf in het portfolio van CIRFOOD. De cateraar uit Hoofddorp breidt hiermee het portfolio in het B&I segment wederom verder uit. Evides heeft CIRFOOD als nieuwe horecapartner gecontracteerd voor zowel de restaurant als de banqueting voor de locaties Kralingen en Spijkenisse.
Lees bericht‘HEMA populairste keten voor koffie en lunch’
Onderzoek – HEMA is de populairste keten voor koffie en lunch in Nederland. Nederlanders halen ruim een kwart (27%) van de bestellingen af bij koffie- en lunchketens. De locatie vormt de belangrijkste keuzereden. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Koffie- en Lunchketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 5.000 Nederlanders.
Lees berichtFoodsector bewust van invloed Gen-Z maar actie blijft uit
Onderzoek – In de foodsector is meer dan de helft (63%) zich ervan bewust dat Gen-Z andere behoeftes en wensen heeft op het gebied van buitenshuis eten. Toch past niet iedereen zich direct aan op de opkomst van met name Gen-Z. Dit blijkt uit onderzoek van de GROUP7 Professional Community onder respondenten uit Nederland (443), uit de segmenten Horeca, Fastservice en Catering, dat...
Lees berichtPlant FWD Week wil inspireren vaker plantaardig te kiezen
Actie - Plant FWD organiseert de eerste Plant FWD Week, waar ruim 40 restaurants, waaronder Cannibale Royale, Restaurant Flore **, The Lobby, Chez Nina, Yerba en Madre, mensen worden geïnspireerd vaker plantaardig te eten.
Lees berichtSteeds vaker worden flessen en blikjes ingeleverd
Statiegeld - Eén jaar na de invoering van statiegeld op blikjes, wordt op dit moment ongeveer 65% ingeleverd. Naar inschatting komt het inzamelpercentage voor alle plastic drankflessen, groot en klein, met én zonder statiegeld over 2023 op 71% uit. Dit is in lijn met de verwachting. Dat laat Verpact, voorheen Stichting Afvalfonds Verpakkingen, weten.
Lees berichtRestaurant Hemel & Aarde krijgt er een wijnbar bij
Horeca - Restaurant Hemel & Aarde in Utrecht krijgt er een bijdehand jong zusje bij. Half mei opent het team direct naast het restaurant een wijnbar.
Lees bericht